snurre1 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hvor lang film kan man egentlig få trøkt inn på en DVD. Er ikke så erfaren, foreløpig har jeg bare redigert en par-tre småfilmer og spillt de tilbake på hver sin DVD. Hver av filmene var på ca 15-20 minutter og det gikk jo greit. Jeg har bladd og lett etter svar både i dette forum og andre steder men har så langt ikke funnet svar på hvor lang film en DVD er villig til å ta imot. Dette har vel også noe med komprimering å gjøre. Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg har hørt noe om 120 min, men tror du kan få plass til 4,7 gb så det er bare og komprimere og skjekke. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Det har stått mye om dette her tidligere, men her er en liten repetisjon: En ett-lags DVD har plass til 4,38 gigabyte (selv om det står 4,7 på platene). For å få best mulig kvalitet bør man ikke ha mer enn en time video pr. plate. Proffene får plass til minst 1,5 timer, men det skyldes visstnok bedre komprimeringsalgoritmer og bedre råmateriale enn amatørenes DV. Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 2-3 timer skal gå bra. Prøv å lage "prosjektet" ditt ferdig, til en for stor størrelse. Så bruker du DVDShrink til å krympe det. (freeware) Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 egentlig er det bare 120min, men du kan få meir innpå den, trur det kommer ann på størelsen også Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Ja, det er jo filstørrelsen det kommer an på, ikke antall minutter i seg selv. Komprimerer du mye, får du plass til mer. Jeg bruker Canopus ProCoder, og får krympet DVD filene minst 30% uten noe merkbart kvalitetstap. Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå