a_f Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Spørsmål: Har noen av dere som har en 2001FP, lignende baklys som vises i bildet av min lengre opp i tråden? Har ganske sterkt baklys fra øvre høyre og nedre venstre, noe svakere fra øvre venstre. (Kameraet overkesponerer lysstyrken noe, men det er ikke så voldsomt langt unna virkeligheten) Setter pris på svar, siden jeg vurderer om jeg skal be om å få tilsendt en ny skjerm fra Dell. Har samme problemet! Og på samme områder på skjermen. Ganske irriterene når man ser på film. blir vel å ta en telefon til Dell når jeg kommer fra jobben imorgen. Bortsett fra det er skjermen veldig bra. Har ille lagd merke til etterslep da jeg prøvde UT2004 og HL2 i 1600x1200. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg har utrolig lyst til å slå til på dette tilbudet. Den skjermen til under 5000,- er et røverkjøp! Men jeg har dessverre ikke penger, og ikke for jeg det heller før i Mai-måned. Og da er tilbudet over. Ikke jeg heller, med det er til slike anledninger at gud gav oss kredittkortet Lenke til kommentar
hwl Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Spørsmål: Har noen av dere som har en 2001FP, lignende baklys som vises i bildet av min lengre opp i tråden? Har ganske sterkt baklys fra øvre høyre og nedre venstre, noe svakere fra øvre venstre. (Kameraet overkesponerer lysstyrken noe, men det er ikke så voldsomt langt unna virkeligheten) Setter pris på svar, siden jeg vurderer om jeg skal be om å få tilsendt en ny skjerm fra Dell. Jeg har også en slik skjerm, men har ikke problemer med denne typen gjennomlysning i hjørnene, min er helt jevn og fin i baklyset og ingen døde pixler. Er forresten er super-duper skjerm dette her til en knallpris Lenke til kommentar
a_f Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Spørsmål: Har noen av dere som har en 2001FP, lignende baklys som vises i bildet av min lengre opp i tråden? Har ganske sterkt baklys fra øvre høyre og nedre venstre, noe svakere fra øvre venstre. (Kameraet overkesponerer lysstyrken noe, men det er ikke så voldsomt langt unna virkeligheten) Setter pris på svar, siden jeg vurderer om jeg skal be om å få tilsendt en ny skjerm fra Dell. Har samme problemet! Og på samme områder på skjermen. Ganske irriterene når man ser på film. blir vel å ta en telefon til Dell når jeg kommer fra jobben imorgen. Bortsett fra det er skjermen veldig bra. Har ille lagd merke til etterslep da jeg prøvde UT2004 og HL2 i 1600x1200. Har nu snakket med Dell sin kundeservice. Det skal ikke være noe problem å bytte skjermen. Jeg kunne få en annen skjerm allerede på mandag, men det ville ha vert en brukt skjerm, som var reparert. Jeg sa at jeg helst ville ha en jhelt ny skjerm. Det var ingenting i veien for det, men det ville bli litt lenger ventetid. Så nå ser det ut at jeg for en ny skjerm om ca 10 dageg. Den skjermen som jeg har nå blir hentet når jeg får den nye skermen. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 jadda!!! da var skjermen kommet! og jeg må si meg MEGET fornøyd. Minimalt med etterslep i spill, så og si umulig å legge merke til. Ingen døde pixler, noe jeg var litt engstelig for, etter at andre har erfart det.. Merkelig at det er så forskjellige meninger om denne skjermen Må være en del variasjoner i produksjonen av panelene vil jeg tro? Og det har jo litt med øyet som ser. Kommer en fra en gammel "brun" 17" CRT til en ny 20" LCD må det jo være som å komme til himmelen Lenke til kommentar
JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Har akkurat fått skjermen i hus: Har bare en ting å si, løp og kjøp! Døde pixler? ZERO! Gjennomskinn? Klarer ikke å finne det, svart skjerm er virkelig svart! Bruker nå skjermen med "ut av boksen innstillinger", får prøve å leke litt med dette senere. Har et par spørsmåli den forbindelse: Bruker DVI, får da ikke lov å gjøre endringer i "image settings", er dette normalt? Får heller ikke stille på kontrast, denne står låst på 50%. Har adobe gamme kjørende i bakgrunnen, har dette noe å si?? JILDG Lenke til kommentar
OleNOR Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Takk for responsen folkens. Får slå på tråden til Dell på mandag for å få en ny skjerm. Går også for en ny ubrukt en. Etter to dager med skjermen må jeg bare si at jeg stoooortrives. Er det feteste jeg har hatt siden jeg gikk fra riva tnt2 til R9800pro Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) hmmm, på dell.no er det to skjermer, med 4 numre, to på hver skjerm, dell-del og produsent-del... kan dette være to skjermer med tanke på produksjonsdato? EDIT: så forskjellen, det var fargen Endret 5. november 2010 av Barry White Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 hmmm, hva er forskjellen på fargene midnight grey og dual tone? ser jeg på 19" at den jeg synes ser helt svart ut heter midnight grey :S jeg vil ha en helt svart 20", hva skal jeg velge :S Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Midnight grey er svart... Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 fant ut det og bestilte den Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Jeg har tenkt til å kjøpe meg en LCD-skjerm og har forstått det slik at Dell UltraSharp 2001FP er et særdeles gunstig kjøp for meg som en relativt lite kresen bruker. Jeg har lett litt rundt, og leste blant annet at det var en forskjell i bildekvalitet avhengig av om man valgte grå eller svart ramme. Er det slik å forstå at grå ramme gir et bedre bilde enn svart? Håper dere kan forklare dette. Og forresten, stemmer det at Midnight Grey er svart, mens Dual Tone er grå? Endret 17. april 2005 av arnosmith Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Forskjellen på den grå og svarte er at den grå er ISO sertifisert. Dette er fordi at du med ein grå ramme vil få ein relativt lav kontrast mellom ramme og bilde. noko som fører til at du belaster augene minder. Det med fargene stemmer. Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Mener du at det er tilstrekkelig til at man burde velge grå fremfor svart? Den svarte virker jo mer stilren, men det hjelper lite hvis grå fordeler som veier opp dette. Hva ville dere valgt? Svart eller grå? Endret 17. april 2005 av arnosmith Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Sorry for dobbelpost, men jeg drar på ferie i morgen, og kommer ikke hjem før 28. Dagen etter at kampanjen er over!!! Kan noen hjelpe meg med overnevnte spørsmål? Lenke til kommentar
underground Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg bestillte grå skjerm. fordi det passer best til kabinettet. Og som sagt at det er TCO03 som gjør at kontrasten mellom ramma og bildet blir mindre. Men tviler på at det er store forskjellen her. Så jeg syns du burde velge det du har lyst på. Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Da ble det den sorte versjonen, takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
piit Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Har siklet på denne skjermen en god stund, og klarte ikke holde meg unna kjøp-knappen når jeg kom over dette tilbudet. Det ble midnight grey på meg. Noen som vet hva som følger med av kabler? Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Har siklet på denne skjermen en god stund, og klarte ikke holde meg unna kjøp-knappen når jeg kom over dette tilbudet. Det ble midnight grey på meg. Noen som vet hva som følger med av kabler? Både DVI og D-SUB om ikke jeg husker feil Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Ja.. Følger med en single-link DVI og en vanlig VGA ("Dsub"). Men spørsmålet er om en ser forskjell om en bytter til en dual-link DVI?? Noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå