Gå til innhold

Dell UltraSharp 2001FP (erfaringer!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1/0,016 = 62,5

Altså bør dei som har 12 og 8 og nede i 4 ms ha høgere refreshrate!

Men hva skal du med det? Det er for mange gamere som er opphengt i hvor mange Hz skjermen klarer å bla opp. Det har jo unasett null å niks å si for "FPS'en" når en kjører med vsync off.

Tester har vist at når en kommer over 60 bilder i sekundet, klarer ikke folk se forskjell uansett. Dette var tester gjort på et lerret med vanlig film.

60Hz på en CRT er derimot grusomt, for det flimrer noe aldeles forferdelig, derfor var det gjerne vits i å sette opp refreshrate til 85-100Hz for å slippe dette. På en LCD skjerm er jo dette ikke noe problem mer. Kanskje om en får veldig lav, feks 4 ms refresh rate, kan en oppleve flimmer på en LCD?

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Da er'n bestilt gitt! :dribble:

Ett litt OT spørsmål: Betalte med VISA, ble bedt om kontrollnr på kortet. Hjelpelinken var seff død, men fant et "kontrollnr" bak på kortet bestående av fire bokstaver og fire tall, brukte sistnevnte. Bestillingen gled i alle fall igjennom... Har jeg gjort det riktig??

JILDG

Betalte også med Visa. Kontroll nummer er de 3 siste sifre som er trykket i øverst på høyre siden av signaturfeltet... Gjor feil i begynnelsen(skrev 4 sifre) Bestillingen gikk gjemmon, men et par timer senere fikk jeg en meil fra Dell om at de ikke kan reservere beløpet og bla bla bla... måtte ringe dem for å fikse det...

Og så ble det trekt kun 4800 fra kontoen, men bestillingen er sendt....

Lenke til kommentar
1/0,016 = 62,5

Altså bør dei som har 12 og 8 og nede i 4 ms ha høgere refreshrate!

Men hva skal du med det? Det er for mange gamere som er opphengt i hvor mange Hz skjermen klarer å bla opp. Det har jo unasett null å niks å si for "FPS'en" når en kjører med vsync off.

Tester har vist at når en kommer over 60 bilder i sekundet, klarer ikke folk se forskjell uansett. Dette var tester gjort på et lerret med vanlig film.

60Hz på en CRT er derimot grusomt, for det flimrer noe aldeles forferdelig, derfor var det gjerne vits i å sette opp refreshrate til 85-100Hz for å slippe dette. På en LCD skjerm er jo dette ikke noe problem mer. Kanskje om en får veldig lav, feks 4 ms refresh rate, kan en oppleve flimmer på en LCD?

Mange som ikkje skjønner forskjell mellom hz og fps og det auge klarer og sjå.

Du "føler" det at den kun har 60fps, det er greit, du har ein anna flyt i spelet når du får meir fps, om skjermen klarer og vise det eller ei er ikkje poenget, poenget er at det skal være smooth.

på lcd vsync av, og 60 hz!

Lenke til kommentar
Da er'n bestilt gitt! :dribble:

Ett litt OT spørsmål: Betalte med VISA, ble bedt om kontrollnr på kortet. Hjelpelinken var seff død, men fant et "kontrollnr" bak på kortet bestående av fire bokstaver og fire tall, brukte sistnevnte. Bestillingen gled i alle fall igjennom... Har jeg gjort det riktig??

JILDG

Jaja, ringte Dell i dag og fikk lagt inn riktig kontrollnummer. Fikk nærmest samtidig trekk av VISA på kontoen: 4.897-' 2 GANGER!!! Har sjekket ordren, ingen feilbestilling av 2 skjemer. Ikke rart Dell likevel tjener penger på tross av billige varer!!

:ohmy:

JILDG

Lenke til kommentar

*veeeenter!!*

bestilte den 5.4 ! men skal si det tar tid.. står at den har kommet til Terminalen på Alnabru. Og jeg bor i Bærum. Så det tar vel enda en dag før den dukker opp. Prøver å søke med pakkenummeret på posten.no, men finner ingen ting :S Får håpe den dukker opp før fredag, orker ikke vente en helg til.

2005-04-05 15:54 - ORDER LOADED ON TRAILER

2005-04-05 17:20 - SCHENKER CALCULATE ETA --> 2005-04-09 (Bomma litt?)

2005-04-08 DK - COPENHAGEN DEPARTED SORTING HUB

2005-04-08 01:08 - COPENHAGEN ARRIVED AT SORTING HUB

2005-04-11 NO - Alnabru ARRIVED TO TERMINAL

Står ikke hva som har skjedd med pakken idag, men den er vel på vei :-)

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon. Siden det er linjegods som overtar i norge kan du gå inn der og se statusen etter at de mottok pakkene.

Sjekka med dem, og de sa at den mest sansynlig blir levert hos meg i Oppegård i kveld :)

Bestilte mandag 4/4, og ankom alnabru 11/4.

Lenke til kommentar

Klarte ikke å vente så jeg stakk innom Linjegods på Alnabru og henta skjermen.

Bestilte Dell 1905FP for en stund siden, men returnerte den fordi den var elendig på en rekke områder (Se her) De tingene jeg var sterkt missfornøyd med da var

- Ekstremt mye etterslep i spill

- Mye baklys på min skjerm

- 3 døde piksler.

I dag fikk jeg satt opp 20" 2001FP . Og ble umiddelbart imponert over den ekstra plassen og hvor behagelig den var for øynene. Slang opp et spill og her var det minimalt med etterslep sammenlignet med overnevnte skjerm.

Nå er kvelden kommet og tiden hvor baklys begynner å bli fremtredende. Registrerer at min skjerm er en av de med mer en gjennomsnittlig baklys. (se bilde) Ved filmtitting i mørkt rom oppleves det som om det er filter over filmen der baklyset slår igjennom.

Fant også tre døde/stuck piksler, en rød ca 1/3 opp fra kanten litt til side for midten og to ca 1/10 del ut fra høyre sidekant midt og nedre del (vet ikke fargen på disse, ser sort/grå ut, er kanskje døde da?. Det at skjermen er 1600*1200 bidrar til at pikslene er en del mindre og ikke så fremtredende som på en 19".

Må si at jeg sånn alt i alt er ganske fornøyd. Synes skjermen som sådan er god. Er baklyset som nok gir meg mest hodebry. Tror dette vil bli et problem for meg, spesielt ved filmtitting. Vil i alle fall ha denne skjermen, i motsetning til 1905FP som gikk rett i retur. Blir nok en telefon over til Dell om å få en ny skjerm.

:(

post-220-1113424200_thumb.jpg

Lenke til kommentar

jadda!!! da var skjermen kommet! og jeg må si meg MEGET fornøyd. Minimalt med etterslep i spill, så og si umulig å legge merke til. Ingen døde pixler, noe jeg var litt engstelig for, etter at andre har erfart det..

Lenke til kommentar

Spørsmål: Har noen av dere som har en 2001FP, lignende baklys som vises i bildet av min lengre opp i tråden?

Har ganske sterkt baklys fra øvre høyre og nedre venstre, noe svakere fra øvre venstre.

(Kameraet overkesponerer lysstyrken noe, men det er ikke så voldsomt langt unna virkeligheten)

Setter pris på svar, siden jeg vurderer om jeg skal be om å få tilsendt en ny skjerm fra Dell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...