Gå til innhold

Oppgradering av maskinen

Anbefalte innlegg

tenker å oppgradere maskinen min litt, men vet ikke helt hva jeg bør oppgradere først. noen forslag?

maskinen min per dags dato:

Abit IS7

Intel p4 2,6mhz

TwinMOS Dual-Channel Kit DDR400 1024 MB (2x512)

120gbx2 Seagate

Shappire 9800pro

Creative Soundblaster Audigy 2 ZS

trenger ingen ny dvd-brenner eller skjer siden dette er nytt :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt vanskelig å si, kommer an på hva du bruker maskinen til... om det er mye spilling på gang kan du vurdere å bytte khk og prosessor til et AMD system. Vurderer dette selv, men sparer litt penger først, vil ha s939 og en AMD 64 +3500 prosessor. Tror minnet ditt er kompatibelt med det.

En ny hdd er kanskje ikke å forakte, en 250gb SATA fra Seagate for eksempel.. Men, som sagt, alt avhenger av bruk, budsjett og hva du selv vil ha. AMD eller Intel for eksempel...

Lyd og skjermkort holder i bøtter og spann en god stund til, men vær obs på at du må ha agp-port på hk'et om du bytter dette.

Lenke til kommentar

Hvis oppgradering skjer i dag så blir det litt dyrt siden nye systemer trenger også nytt skjermkort. Det er ingen vits i å oppgradere til ett nytt AGP system.

Så da må du oppgradere 3 ting:

Hovedkort (socket 939)

CPU (hva du har råd til)

Skjermkort (PCI-E - Hva du har råd til)

Byttet selv akkurat fra en P4 2.8 GHz og jeg merker enorm forskjell bare på nettbruk. Sidene kommer opp mye kjappere. Men dette kan kanskje henge sammen med at jeg også gikk i fra ram på PC2100 til PC4400 (266 mhz til 550)

Prisene tipper jeg vil ligge noe slik som dette uten at jeg gidder å sjekke nøye:

HK: 11-1200,-

CPU: 20-2700,-

Skjermkort: 18-2200,- minimum 6600GT, da blir det bedre enn det du har i dag (gjorde samme bytte selv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...