Gå til innhold

Gir Høyere FSB på AMD bedre ytelse i spill?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg har søkt igjennom nettet, og finner ingen grafer som tilsier at HØY FSB på amd 64 gir noe særlig bedre ytelse enn lavere FSB på samme frekvens, så lenge den totale mhz er den samme ( utenom i 3dmark da)

HER ser man forskjellen ved henholdsvis 200fsb og 300fsb på et Epox Nforce4 Chipset.

Jeg kunne tenke meg at den eneste forskjellen vil være at Ramen kjører på høyere hastighet, og at denne alene utgjør hele ytelsesforskjellen ( hvis noen)

Har noen noe formening om dette?

er det større forskjeller i 640x480 enn 1600x1200 osv?

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Dette er kanskje ett interessant tema.. men har ikkeno' med AMD64 å gjøre...

Det er vel likt for Intel også...

Om du får en frekvens på 2400Mhz ved 300x8 eller 12x200 så vil det gi samme resultat i f.eks. benchmarks.. utifra den testen du viser til...

Har ikke testet dette selv...kunne vært interessant dog... Er nemlig ikke sikker på om dette er helt tilfellet..

Det man kanskje glemmer her.. er at man i slike tilfelle tester chipset'et/Bios... og gitt en klokkbar CPU med åpen MP kan man jo da komme mye lenger i ytelse enn om man ikke klarte høy FSB.

Trur eg...

:hmm:

PS.

Vel.. har jo testet en god del med min XP-M (35W).. og da stemmer det godt at en gitt frekvens utifra FSBxMP gir det samme resultatet (omtrent) i benchmarks..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
for høyere FSB belaster jo chipsettet mer og er mer ustabilt osv.

så er det virkelig vits..

Det er ikke mye vits med tanke på merkbar ytelse, men hvis et par poeng ekstra i benchmarks er viktig så er det ikke noe i veien for litt mer båndbredde

Lenke til kommentar
for høyere FSB belaster jo chipsettet mer og er mer ustabilt osv.

så er det virkelig vits..

Det er ikke mye vits med tanke på merkbar ytelse, men hvis et par poeng ekstra i benchmarks er viktig så er det ikke noe i veien for litt mer båndbredde

det jeg også tenker.

Tror jeg skal slutte med overklokking av maskina.

Skjermkort OCing kan gi litt ekstra boost i 1600x1200 though..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...