Gå til innhold

innstallere xp på sata raid

Anbefalte innlegg

nå skjønner jeg ingen ting. fikk i dag endelig min Socket940 244 maskin levert hjem av posten. diskene ser jeg i POST men ikke søren om jeg får innstallert noe på de. xp installasjonen vil ikke starte i det hele tatt. som sagt, nå skjønner jeg ingen ting.

jeg har msi Socket 940 bord (Via K8T brikkesett) med en Opteron 244 og 2gb ecc/reg. to western dig sata raid disker á 250gb (en modell laget for raid).

når jeg satte opp noe av det samme på min Socket A boks var det med en diskett som jeg måtte bruke for å få igang sata kontrolleren ved innstallasjon. men med dette bordet fulgte det ikke med noe diskett..

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja fulgte det med sata driver som et vedlegg til windows install at du klikker F6 på oppstarten før du skal partitionere?

har prøvd med cd'n som er med bordet og hos msi finnes det ikke noen driverdiskett til dette bordet..

maturesh-> jeppz.. det kommer over meg nå; dette er muligens en feilposting..

Lenke til kommentar
Ja fulgte det med sata driver som et vedlegg til windows install at du klikker F6 på oppstarten før du skal partitionere?

har prøvd med cd'n som er med bordet og hos msi finnes det ikke noen driverdiskett til dette bordet..

maturesh-> jeppz.. det kommer over meg nå; dette er muligens en feilposting..

Hvilken sata-kontroller er det på kortet?

Ser ut som det er VIA 6420 vt RAID-controller med 8237vt sata-controller.

LINK TIL DRIVERE

På disketten legger du på roten disse filene: VT6420, VT8237, txtsetup.oem og ei mappe med disse filene i:viasraid 8kB - viasraid 75kB - viasraid 2 kB

Gi mappa navnet winxp og disse filene og raid-mappa legges på diskett og lastes inn under install.

Hvis du ikke kjenner installasjonsrutinen bør du lese sata-guiden på lagringsmedier.

Du må jo også konfigurere RAID-oppsettet i BIOS.

Lenke til kommentar

jepp.. fant det ut etterhvert. begynte å lete litt på cd'n og tok bare sjansen på å kopiere noen filer og med min flaks var det riktig. det var faktisk mye verre å finne en floppystasjon her hjemme..... snedig at msi ikke leverer med en diskett.. hvem kan tenke seg at filene bare ligger ett sted på cd'n liksom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...