Mogge_ Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Skal nå kjøpe noe ram til pc'n min..Men er usikker på hva jeg skal velge.. Har Abit AV8 hk socket 939, AMD Athlon 64 3000+.. Så hadde vært fint om jeg fikk noe hjelp Tenker på 1024MB til rundt 1000-1500.. Har tittet på disse to: TwinMos Kingston Endret 3. mars 2005 av Mogge_ Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Ville valgt denne til den prisen: Corsair Value Cl 2.5 PC3200 Corsair kvalitet og stabilitet, gir mye for pengene, blant den beste Value rammen. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 skal de kjøres i dual? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 skal de kjøres i dual? Ja dei kan køyrast i dual. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 blir de noe bedre å kjøre de i dual? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 blir de noe bedre å kjøre de i dual? Det er ikke mye, men litt er det da. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 blir de noe bedre å kjøre de i dual? Dual channel gir vel en ytelsesøkning på ca 3%, det vil si det samme som at det er ikke merkbart annet enn i benchmarker o.l Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Dual channel gir vel en ytelsesøkning på ca 3% Tre prosent? I applikasjoner som ikke trenger høy båndbredde burde det knapt nok være noen forskjell. Men i de rette sammenhengene vil det definitivt være mer enn tre prosents forskjell. Sikker på at du ikke blander med nForce2 ? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 "Optimalt" så kan dual channel gi 10% ytelsesforbedring. Det er no dette eg har lest i diverse guidar... Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) "Optimalt" så kan dual channel gi 10% ytelsesforbedring. Det er no dette eg har lest i diverse guidar... Dette var vel som nevnt tidliger med nForce2, men på S939 så er det vel så mye som 50% å hente på å kjøre i Dual, dette har jeg selv efrart. Når jeg har sammenlignet minne båndbredde mellom S754 Singel Chanel og S939 Dual Chanel, med samme ram, og en 3000+ CPU. EDIT: Med Everest sin test (minne lese) så fikk jeg rundt 3500poeng med S754 og med S939 fikk jeg rundt 5400poeng. Bare som en pekepinn på at Dual Chanel faktisk har en del og si. Endret 5. mars 2005 av svalbard Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 "Optimalt" så kan dual channel gi 10% ytelsesforbedring. Det er no dette eg har lest i diverse guidar... Dette var vel som nevnt tidliger med nForce2, men på S939 så er det vel så mye som 50% å hente på å kjøre i Dual, dette har jeg selv efrart. Når jeg har sammenlignet minne båndbredde mellom S754 Singel Chanel og S939 Dual Chanel, med samme ram, og en 3000+ CPU. EDIT: Med Everest sin test (minne lese) så fikk jeg rundt 3500poeng med S754 og med S939 fikk jeg rundt 5400poeng. Bare som en pekepinn på at Dual Chanel faktisk har en del og si. Det blir litt feil å bruke syntetiske lese/skrive-tester da det ikke er noen som helst applikasjoner som bruker minnet på samme måte som der. Det er riktig at minnebåndbredden øker ganske mye, men det får heller liten innvirkning på selve systemytelsen. Du får på langt nær 50% økning i hverken 3DMark, SuperPi, Unreal Tournament, MP3-encoding, .Rar-pakking eller andre virkelighetsteste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå