hockey500 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 jeg som driver å tester litt. finner jeg ut at jeg fucker opp hele siden setter jeg tilbake alle verdier som de var tidligere. nå er den riktig Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) hockey500: Det er vel ikke så lurt å spesifisere en absolutt height-verdi på de små boksene, er det vel? Endret 4. mars 2005 av SirIce Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) hockey500: Det er vel ikke så lurt å spesifisere en absolutt height-verdi på de små boksene, er det vel? antar du foreslår height:auto; så innholdet bestemmer høyden? jeg er forresten ferdig med siden og har oppgitt bredde i % istedenfor px. eneste problemet nå er at jeg ikke får footer til å bli like bred som resten 98% er litt for lite og 99% er litt for mye. den versjonen som er oppgitt i px finner du her og den som er oppgitt på % finner du her. Endret 4. mars 2005 av hockey500 Lenke til kommentar
kidden Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Tusen takk hockey500!!! da fortsetter jeg på siden min. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 hockey500: Det er vel ikke så lurt å spesifisere en absolutt height-verdi på de små boksene, er det vel? antar du foreslår height:auto; så innholdet bestemmer høyden? Ja, hvis innholdet i de boksene får en høyde på over 200px, vil innholdet gå utenfor boksen i en nettleser som følger W3Cs regler. Fant forresten et oppsett som kanskje kan hjelpe deg litt på vei: http://dev.misinterpreted.net/codehelp/DezTruckTor/ Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Tusen takk hockey500!!! da fortsetter jeg på siden min. bare hyggelig å ha noe å gjøre utpå fredagskvelden . Håper da på svar fra SirIce ang. det med absolutt høyde. skulle gjerne visst hva han foreslo. uansett antar jeg du har nok kunnskaper til å fikse den slags småting selv. Kan jeg forresten få se det ferdige resultatet når den tid kommer. bare nysgjerrig Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 hockey500: Det er vel ikke så lurt å spesifisere en absolutt height-verdi på de små boksene, er det vel? antar du foreslår height:auto; så innholdet bestemmer høyden? Ja, hvis innholdet i de boksene får en høyde på over 200px, vil innholdet gå utenfor boksen i en nettleser som følger W3Cs regler. Fant forresten et oppsett som kanskje kan hjelpe deg litt på vei: http://dev.misinterpreted.net/codehelp/DezTruckTor/ der kom svaret fra SirIce ja. Problemet med det er at hvis du angir height:auto; på bokser som er tomme vil de ikke bli annet enn en 2 px høy horisontal linje. og det tror jeg han selv klarer å fikse når det blir mye innhold. Det eksempelet kunne du godt ha kommet med før jeg skreiv koden selv Lenke til kommentar
kidden Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Tusen takk hockey500!!! da fortsetter jeg på siden min. bare hyggelig å ha noe å gjøre utpå fredagskvelden . Håper da på svar fra SirIce ang. det med absolutt høyde. skulle gjerne visst hva han foreslo. uansett antar jeg du har nok kunnskaper til å fikse den slags småting selv. Kan jeg forresten få se det ferdige resultatet når den tid kommer. bare nysgjerrig Jada, jeg komemr til å legge den ut til kritikk her. Men det kan ta litt tid, jeg har nesten ikke tid til å være på pcen for tiden. SirIce: Skal sjekke den ut. Endret 4. mars 2005 av kidden Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Ja, for da lærer du det også til neste gang!Gjør det! Neppe ---------------------------- Om du vil ha litt inspirasjon da tar du å sjekker www.glish.com/css som er sagt. Der får du vel litt hjelp på veien. Les grundig gjennom www.htmldog.com eller liknende om CSS osv. Husk også at det bare er å spørre her på forumet. Men før du spør etter noe, så søk etter det. Man lærer mye av å se på noen andres kode. Forandre på ting og large for så å se hva som forandret seg feks. (Selv om det meste i CSS sier seg selv) #innhold { width:500px; height:auto; border:0px solid; Skal ikke mye til å tippe hva sånne endrer. Jeg bruker en blanding av å se på andre og å titte på tutorials. Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Går det ann å hindre at teksten går ut av boksene på høyre/venstre side? Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 hockey500: Det er vel ikke så lurt å spesifisere en absolutt height-verdi på de små boksene, er det vel? antar du foreslår height:auto; så innholdet bestemmer høyden? Ja, hvis innholdet i de boksene får en høyde på over 200px, vil innholdet gå utenfor boksen i en nettleser som følger W3Cs regler. Fant forresten et oppsett som kanskje kan hjelpe deg litt på vei: http://dev.misinterpreted.net/codehelp/DezTruckTor/ når jeg kopierer kodingen der vises den ikke likt når jeg åpner den igjen i opera f.ekS.. hva er grunnen til det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå