Fred-rik Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hei Jeg vil finne ut hvilken del som har feil på seg, og for å gjøre det må jeg jo starte med minst mulig komponenter. Så jeg tenkte bare å starte med hovedkort og skjermkort, vil dette fungere eller må jeg ha flere komponenter med før at den skal starte? Som feks CPU og ram Lenke til kommentar
am3k Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Du må ha i CPU og ram for at du skal kunne starte pcen. Har du derimot flere minnemoduler kan du prøve å bytte mellom disse om du tror feilen kan ligge der. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) "Så klart det går an å starte en bil uten motor" CPUen må du ha for å starte. vet du hva slags feil det er? Spesifiser litt nærmere Endret 3. mars 2005 av Fur Lenke til kommentar
div_ Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) akkurat som om å prøve å starte en bil uten Motor i :!: Åii to med samme tanke Finnes jo programmer til å teste ut Minne ect, men kan ikke anbefale noen programer, for jeg tror ikke jeg har minnefeil Endret 3. mars 2005 av div_ Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 En venn av meg på it akademiet satte en pinne i ett bestemt hull der cpu egentli sku vær å starta maskina, får ikke gjort no da. Å vet heller ikke hvilken pin du skal stappe nedi... Så er neppe feilsøkingsvennlig... Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Kanskje han bare startet PSU'en? CPU (Central Prosessing unit) er jo liksom den enheten i PC'en som... ja - er PC'en Lenke til kommentar
Fred-rik Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg vil bare få noe fram på skjermen. Får bare svart skjerm når jeg slår på PCen, så da ville jeg bruke minst mulig komponenter Lenke til kommentar
am3k Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Minst mulig er da HK, CPU, Minne og skjermkort. Hva skjer når du starter PCen? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Prøv å reset BIOSen, ved å ta ut batteriet på hovedkortet. Du kan også prøve å bruke forskjellige komponenter, har du flere tilgjenglige? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Nyere HK har ofte en eller anne jumper slik at du slipper balet med batteriet. Sjekk manualen din Lenke til kommentar
Fred-rik Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg tror jeg fikk overspenning på hovedkortet ++. PSU-en tok i hvert fall natta når jeg slå på strømmen når jeg hadde satt i 24 pin + en 4 pin, som i følge hovedkortets manual skulle gi CPU-en strøm. Derfor er jeg redd for at hovedkortet har gått og kanskje noe mer. Kan CPU og minne gå på det? Har sendt inn skjermkort og hovedkort for sjekk... Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 "Så klart det går an å starte en bil uten motor" Barnslig. Vær presis. Du må ha CPU for å starte. Den er der alle prosessene i PC'en skal gjennom Lenke til kommentar
Fred-rik Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Hvordan skjønner du at en CPU er defekt? Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Kan jo teste den hos en venn som har HK som støtter din CPU Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) "Så klart det går an å starte en bil uten motor" Barnslig. Vær presis. Du må ha CPU for å starte. Den er der alle prosessene i PC'en skal gjennom Det er lettere å forstå ting dersom man setter det i sammenligning med noe man vet hva er, og vet hvordan fungerer, dette er en veldig god måte å skjønne hva de forskjellige delene i pc-en egentlig gjør. Endret 4. mars 2005 av jh_ Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Nei, det går dessverre ikke. CPU,RAM,hovedkort og skjermkort er som sagt minimum for å starte maskinen. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hva er det dere definere som å starte pc'n? Å bare få viftene til å snurre trenger du bare hk og psu til da Men da blir det seff ikke noe skjermbilde! Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hva er det dere definere som å starte pc'n? Å bare få viftene til å snurre trenger du bare hk og psu til da Men da blir det seff ikke noe skjermbilde! Les trådstarters post. Hvis man skal feilsøke så er man avhengig av hovedkort, ram, skjermkort, og psu selvsagt. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hva er det dere definere som å starte pc'n? Å bare få viftene til å snurre trenger du bare hk og psu til da Men da blir det seff ikke noe skjermbilde! Les trådstarters post. Hvis man skal feilsøke så er man avhengig av hovedkort, ram, skjermkort, og psu selvsagt. Ja, akkurat. Men han kan starte med minst og så bygge på Hvis han starter med hk, starter det da er det ikke det det er noe galt med. Starter det ikke er det ødelagt. Og slik kan han gjøre til han evt. finner en feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå