Gå til innhold

Kan PC starte opp uten CPU?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vil finne ut hvilken del som har feil på seg, og for å gjøre det må jeg jo starte med minst mulig komponenter. Så jeg tenkte bare å starte med hovedkort og skjermkort, vil dette fungere eller må jeg ha flere komponenter med før at den skal starte? Som feks CPU og ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

akkurat som om å prøve å starte en bil uten Motor i :!:

Åii to med samme tanke

Finnes jo programmer til å teste ut Minne ect, men kan ikke anbefale noen programer, for jeg tror ikke jeg har minnefeil

Endret av div_
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg fikk overspenning på hovedkortet ++. PSU-en tok i hvert fall natta når jeg slå på strømmen når jeg hadde satt i 24 pin + en 4 pin, som i følge hovedkortets manual skulle gi CPU-en strøm. Derfor er jeg redd for at hovedkortet har gått og kanskje noe mer. Kan CPU og minne gå på det? Har sendt inn skjermkort og hovedkort for sjekk...

Lenke til kommentar
"Så klart det går an å starte en bil uten motor"

Barnslig.

Vær presis.

Du må ha CPU for å starte.

Den er der alle prosessene i PC'en skal gjennom :thumbup:

Det er lettere å forstå ting dersom man setter det i sammenligning med noe man vet hva er, og vet hvordan fungerer, dette er en veldig god måte å skjønne hva de forskjellige delene i pc-en egentlig gjør.

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Hva er det dere definere som å starte pc'n? Å bare få viftene til å snurre trenger du bare hk og psu til da :roll: Men da blir det seff ikke noe skjermbilde!

Les trådstarters post. Hvis man skal feilsøke så er man avhengig av hovedkort, ram, skjermkort, og psu selvsagt.

Lenke til kommentar
Hva er det dere definere som å starte pc'n? Å bare få viftene til å snurre trenger du bare hk og psu til da :roll: Men da blir det seff ikke noe skjermbilde!

Les trådstarters post. Hvis man skal feilsøke så er man avhengig av hovedkort, ram, skjermkort, og psu selvsagt.

Ja, akkurat. Men han kan starte med minst og så bygge på ;) Hvis han starter med hk, starter det da er det ikke det det er noe galt med. Starter det ikke er det ødelagt. Og slik kan han gjøre til han evt. finner en feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...