Gå til innhold

Holder dette til counter strike 1.6?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å kanskje tenke på et mx4000 kort... du får dem hos psdata til ca. samme pris... Disse korta funker visstnok fortsatt i ut2003, selvsagt ved lavere oppløsning etc... Har en følelse av at eldre nvidia kort er mer kompatible med nye spill enn ati...

Lenke til kommentar

Her er kort for cs som en kompis skal kjøpe seg. Betydelig bedre men ikke så veldig mye ekstra pris: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25321

Det har også TV-ut og DVI-I ja. Ville vurdert ny ram kanskje, 128MB er jo ikke allverden til spill, applikasjoner og os. Regner med du ikke har WinXP på den...

edit: ser du skal ha flett ny maskin snart ja, da trenger du vel ikke å fokusere på oppgradering så mye. Regner med skjermkort-oppgraderingen kommer av at gamlekortet ditt er defekt eller noe. Et slikt vil nok holde greit til cs, men ikke noe særlig heftigere spill: https://prisguiden.no/produkt/2806

Nå koster jo det bare 70 kr mindre enn det andre så det er ikke tvil om at det beste kjøpet ville være det beste kortet. ATI sine low-end-kort er kjent for jevnt over å yte bedre enn nVidia sine, men det er generelt sett. CS kjøres best i OpenGL, og det er nVidias hjemmebane...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale deg å kanskje tenke på et mx4000 kort... du får dem hos psdata til ca. samme pris... Disse korta funker visstnok fortsatt i ut2003, selvsagt ved lavere oppløsning etc... Har en følelse av at eldre nvidia kort er mer kompatible med nye spill enn ati...

ja vertfall dei gamle... eg hadde ati rage 128 mens ein kompis av meg hadde geforce mx 2. til samme pris....

Han hadde spill bar fps i 1.5 og 1.3 mens eg hadde 100% fps dropp :-\

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på PCI og AGP? Blir det bedre bilde eller går det fortere når du spiller?

PCI er de sporene du setter de fleste kort i(oftest hvite). AGP er beregnet på skjermkort og er oftest det sporet som er nærmest prosessoren(sporet er ofte brunt).

Les her og her om du vil lese mer om AGP.

AGP gir skjermkortet mer båndbredde, høyere hastighet og kortet kan yte mye bedre.

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig 256MB ram, men når jeg er i desktopen er det flere andre programmer som bruker ram. Dessuten så har jeg windows Xp og SP2.

Vi regner alltid med det skjønner du, så når noen spør hvor mye ram du har så svar på det og ikke bare oppgi hvor mye du har ledig ;)

Når du sier 128MB ram så tenker jeg straks at det er litt lite for windows, applikasjoner og spill samtidig. WinXP har en minimumsgrense på 128MB (egentlig 64 men da kan du omtrent ikke kjøre noe annet enn windows), men dette er litt lite. 256MB er også litt lite, men så lenge du ikke laster ned alle slags vedlikeholdsprogrammer og konstant kjører 5 forksjellige antivirus, 3 brannmurer og masse antispyware i tillegg til at du surfer i internet explorer, firefox, opera og netscape samtidig med at du spiller spill, så holder 256MB til cs...

edit: til opplysning så kan aida32 meddele at jeg bruker 468MB fysisk minne as we speak...

usj nå ble jeg helt offtopic her

forresten: har du agp-port på hovedkortet ditt?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Vet ikke helt, det er svart/brunt, nderst på HK, to streker/slotter vet ikke helt hva jeg skal kalle det, den ene er litt kortere enn en PCi port, den andre er ca. halvparetn så stor som den andre delen og porten er større enn en PCI port.

Skjønte du noe? Jeg tror at jeg har 4x AGP

Lenke til kommentar
Vet ikke helt, det er svart/brunt, nderst på HK, to streker/slotter vet ikke helt hva jeg skal kalle det, den ene er litt kortere enn en PCi port, den andre er ca. halvparetn så stor som den andre delen og porten er større enn en PCI port.

Skjønte du noe? Jeg tror at jeg har 4x AGP

Jeg har mistanke om at du ser på en ISA-port(lange sorte). AGP-porten sitter nærmest prosessoren. Se på dette bildet

Lenke til kommentar

hvorfor prøver dere å få han til å oppgradere hele systemet?

skal han abre spille 1.6 er det systemet der bra nok til full grafikk og hele pakka!

jeg spilte cs 1.6 på fult med:

450mhz p3 prossesor

128mb ram

8mb ati rage pro

med andre ord!

det oppsettet du har og det skjermkortet du har sett deg ut er bra nok i MASSEVIS hvis du bare skal spille 1.6

Lenke til kommentar
hvorfor prøver dere å få han til å oppgradere hele systemet?

skal han abre spille 1.6 er det systemet der bra nok til full grafikk og hele pakka!

jeg spilte cs 1.6 på fult med:

450mhz p3 prossesor

128mb ram

8mb ati rage pro

med andre ord!

det oppsettet du har og det skjermkortet du har sett deg ut er bra nok i MASSEVIS hvis du bare skal spille 1.6

Han kan jo selvsagt prøve. Jeg ser ingenting i veien for at det skal fungere. Men jeg vet at en PII 334MHz er bedre enn en Celeron på 1.7 GHz...

Lenke til kommentar
Jeg spiller cs nå, men det lagger og hakker litt (800x600 i D3D) det er plagsomt. Jeg har bare et intergrert skjermkort med 8MB-trident video accelerator blade 3d/pro media

Integrert skjermkort er de aller verste som finnes! (Enorm trafikk til systemminnet) Hvor mye penger har du som du kan oppgradere for??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...