Nutti Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Har nettopp fått Tele2 ADSL Large. Koplet linja opp til en splitter der jeg sender en kabel videre til en 3Com trådløs modem/router, og en til telefonen. Da fungerer telefonen, men modem/router får ikke sync på DSL (ingen kontakt). Dersom jeg kopler linja direkte til modem/router, altså utenom splitteren og telefonen, får jeg sync og jeg er online. Har prøvd å bytte splitter i dag, men det hjalp ikke stort. Hvor kan feilen ligge? I kablene? Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Er du sikker på at du har koblet riktig kabel på riktig plass? Det du beskriver kan forekomme hvis du har koblet feil. På splitteren din kan du koble kablene på tre forskjellige steder, (regner jeg med). kabelen som kommer utenifra skal settes i Line, kabelen til modem/router skal settes i Modem og kabelen som går til telefonen din skal settes i Phone/ISDN. Det er en vanlig feil å sette kabelen utenfra på Phone/ISDN, modemet til Modem og telefonen til Line. Du vil da få det problemet du har. Lykke til! Endret 3. mars 2005 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Nutti Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Ah, pokker heller.... Skal slutte å kalle meg Einstein heretter Takk for svar. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Bare hyggelig. Har gjordt det samme selv en gang. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå