Gå til innhold

Anbefaling av harddisk til x-box

Anbefalte innlegg

Xbox2 kommer snart. Bare et tips.

xbox er jo blitt litt dinosaur nå.

Men fortsatt en billig, morsom og enkel multimediastasjon hvis man modder den. Xbox2 kommer nok til å koste en god del mer, jeg gjetter på 4-5000,- +++

Og jeg tror absolutt ikke Xbox2 kommer til å være like enkel å modifisere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan personelig annbefale denne: Western Digital Caviar SE 200GB WD2000JB

DENNE:

Har denne selv. Den fungerer perfekt! Er VELDIG stille. Lite varmeutvikling. Og god lagringskapasitet. Bra merke. Lever lenge!

Rett og slett en av de beste HHD merket....

Du kan også velge 300GB WD C, og få samme gode kvalitet!

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Okei, okei. Da får jeg moderere meg litt og heller kjøpe en 250 GB harddisk. Får mer for pengene pr GB, og prisforskjellen opp til 300 var ganske stor. Da går jeg for denne:

Seagate Barracuda 7200.8 250GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

Har denne selv i min xbox og må si det er en kjempe disk til sitt formål.

Hadde før samsung. Denne lagde en del mindre støy, men er dessverre ikke å oppdrive i større en 160 GB versjoner, så da ble det seagate 250 GB når jeg trengte større disk i xboxen min.

Lenke til kommentar

Har hatt en 80gb samsung 5400rpm, meget fornøyd med den.

Lite støy men disken er svært treig.

Nå har jeg en maxtor 200gb 7200rpm men den bråker litt når den jobber,

gidder ikke å tenke på å gå tilbake til 80gb, det blir litt i det minste laget for meg.

Jeg hadde valgt en disk som hvertfall var 160gb og med 7200rpm og deretter montert inn en ata133 kabel, det merkes fasktisk en del på loade hastigheten i spill og xbmc spesielt.

Det viktigste er lagrigs kappasitet og at den er rolig.. så vel en disk du kjenner til som er rolig. så om en vil ha litt ekstra, skift ut den ekle orginal kablen.

Når det gjelder kablen så bør en bruke en slik som ikke er flat men rund på grunn av at alt er litt omvendt i xbox en hva det er i pc med tanke på avstander og slikt.

Tror jeg brukte en rund kabel som er 45cm lang, passet perfekt.

;)

Lenke til kommentar

Har allerede bestillt disk. Kjøpte Maxtor DiamondMax 10 300GB. Kosta 300 kr mer en 250 GB harddisken. Sikkert verdt det.

Tror jeg brukte en rund kabel som er 45cm lang, passet perfekt.

Da må du ha en jævlig svær x-box. Kan da umulig ha bruk for en så lang kabel. Uansett, så gidder jeg ikke å kjøpe noe xtra kabel.

Denne derimot har jeg bestillt: XBOX Xecuter 3 kontrollpanel Vet ikke om jeg får bruk for den, men kult å ha. Sikkert kjekt også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...