z1Ob Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Da er det snart TG og jeg fikk lyst til å lage meg et kabinett, og kanskje være med i kompoen?. Kabinettet skal lages i aluminium eller metall. Det skal bli sveiset av en kamerat av meg som går på mekken. Jeg tror det enten blit aluminium 1,5mm eller metall 3mm, det kommer ann på hva slags materiale de har. Jeg vil selvfølgelig ha aluminium pga. vekten. prosjektet er nå sponset av: Kabinette skal ha form som logoen til Rammstein som ser slik ut. For de som ikke vet hva Rammstein er er det et tysk band som spiller industrial metal og bandet har tatt navnet etter en tysk militærbase som brant ned. så over til tegningene. Alle målene skal være riktig hvis jeg har regna riktig( ) Pc'en sett forfra, den skal stå på skrivebordet så jeg ser inn i den logoen. Jeg har valgt og dele opp plexi stripene som går nedover kabinettet så det antakeligvis vil bli en del stivere. For å åpne kabinettet må jeg se om det går å komme til alle komponentene bare ved å ta av bakplaten, hvis ikke må jeg dele kabinettet i to som her: Det blir da festet med hengsler og en slags lås slik som dette: og låsen blir da kanskje noe alla denne: låsen skal være på utsiden av kabinettet, men var vanskelig og tegne uten å ta en ny tegning... Jeg har allerede laget en modell av kabinettet i tre, men det er ikke helt ferdig. OBS! tror de er litt store. Bildene: 1 2 3 4 Hvis det er tid, skal kompisen min også frese ut vannblokker til meg , men det er ikke sikkert at det skjer før TG . Han som skal sveise får betalt, og da er det ikke så mye penger til overs til hardware ol. Kapping og sveising begynner antakeligvis i morgen, og jeg skal prakke på han et kamera på mandag så det kommet bilder på tirsdag For de som fulgte med på Prosjekt koseklumpen, kommer jeg kanskje tilbake til det og gjjør det ferdig etter TG hvis jeg skal kjøpe meg ny hw(den gamle gikk kaputt ) Det var alt for idag, kanskje det blir en liten tekst update i morgen Endret 27. april 2005 av z1Ob Lenke til kommentar
notalive Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Dette kan bli tøft! hvor har du planer å feste hovedkort? EDIT: Ksrivefeil Endret 3. mars 2005 av notalive Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Hovedkortet blir festet der hvor det sorte er på bildet: skal komme med noen bedre bilder hvor jeg har satt inn psu hk hdd og cdrom senere, men må laste ned sketchup først, da det ikke er det på denne pc'en , skal også gjøre bildene litt mindre Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 kommer til å bli fett dette lykke til Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 mener å huske at jeg har sett denne tegninga i casemod delen for lenge sia.. men uansett. dette virker som et veldig bra prosjekt, håper du får det til like bra som på tegninga! stå på Lenke til kommentar
notalive Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Det ser supert ut, gleder meg til update Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Gleder meg til du begynner Mein herz brennt! Lenke til kommentar
kristopher Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hvis du får det ferdig til TG... Respekt! lykke til med prosjektet. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hvis du får det ferdig til TG... Respekt! lykke til med prosjektet. E9! Rekker du det er du kjappere en Blixten. Men arbeidstegningene ser meget bra ut, kan bli et bra kabinett. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Blir sikkert bra! Lykke til videre! Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 skikkelig bra! sitter å hører på den aktuelle gruppen nå jeg, er jo storfan!! Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Har ikke hørt noe særlig på rammstein, men kabinettideen virket fet lykke til Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Takker for de positive postene . Det gjør at en får lyst til jobbe Da var det tid for en liten update I dag ble de fleste delene til kabinettet kappet til. Men det kommer ikke update før på neste torsdag med mindre jeg begynner å kappe plexi eller lignende. Da vil det nok også komme bilder av delene slik de er nå, og litt under sveising. Dette er fordi vi skal på skidag med skolen, og det skal skolen til kameraten min også. tenkte jeg kunne legge ut bilder av hvordan det sånn ca. kommer til å se ut med hw inni. Kommer vel et par bilder når jeg får det nye skjermkortet jeg har bestillt Endret 4. mars 2005 av z1Ob Lenke til kommentar
Musty Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 det der kommer til å bli sinnsykt rått.. kan love deg at jeg skal besøke deg på tg Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) det der kommer til å bli sinnsykt rått.. kan love deg at jeg skal besøke deg på tg takker blir morro med besøk på TG (Seat 63 Row 64), håper jeg får det ferdig i tide da. men kabinettet blir laget i 1mm stål, fordi de hadde bare 1cm aluminium og neste på stål var da 5 og 6mm. blir vel litt i det tyngste laget Endret 4. mars 2005 av z1Ob Lenke til kommentar
kristopher Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) men kabinettet blir laget i 1mm stål, fordi de hadde bare 1cm aluminium og neste på stål var da 5 og 6mm. blir vel litt i det tyngste laget er ikke 1mm litt tynt? blir det ikke litt pinglete? Endret 4. mars 2005 av kristopher Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Bender er vel laget av 0,7mm stål? Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Tror nok det vil holde med 1mm stål, hadde det vært 1mm aluminium hadde det nok vært litt for tynt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg