Gå til innhold

Hvordan få 6630 til å holde seg fast til 3G/GSM.


Anbefalte innlegg

Joda, jeg har funnet en løsning på dette problemet, som er blitt en stor plage hos mange. Ved hjelp av dette programmet kan du velge om den skal holde seg fast til 3G eller GSM, eller velge automatisk nettverk der det er dekning for det.

 

Du trenger programmet: Field Test (Net Monitor) (Som jeg har lagt til denne posten).

 

Hvordan skal jeg gå fram?

 

1) Start programmet Field Test, og gå til menyen 81.1; Force protocol between GSM and WCDMA

 

6630(1).jpg

 

2) Trykk på Valg, og så på "Execute".

 

6630(2).jpg

 

6630(3).jpg

 

3) Den står allerede på "0". 0 betyr at den skifter automatisk til 3G der det er dekning for det. Altså sånn som mobilen er når den kommer fra fabrikken.

Vil du at mobilen skal holde seg fast til GSM (dvs. ikke skifte til 3G, selvom det er dekning for det) så skriver du inn "1", og trykker OK.

Skriver du inn "2", holder den seg fast til 3G (dvs. at den ikke skifter til GSM, selvom det er dekning for det).

"0" er som sagt "Dual" (dvs. automatisk, som beskrevet ovenfor).

 

4) Når du har skrevet inn f.eks. "1", og trykket på OK, restarter mobilen seg automatisk. Når den starter opp igjen, vil den holde seg fast til GSM. Det er bare å skifte tilbake hvis du trenger 3G.

 

Jeg har selv prøvd dette på min 6630, og ja, det virker faktisk. Veldig greit når du er oppholder deg i områder hvor det bare er delvis 3G dekning, og den holder seg til 3G med en strek på dekningsmåleren. Da er det bedre med GSM.

 

Håper dere likte guiden min! Lykke til, dere som vil prøve!

Field_Test_Net_Monitor_.sis

Endret av ^kissa^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, du kan sikkert modifisere veldig mye på telefonen med dette programmet. Sykt mange menyer i det ja, men tror ikke det er så smart å begynne å fikle med noe du ikke vet, så ender det med at noe går galt.

 

Hyggelig at du synes guiden var god :) Takk

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Meget bra program, og fin beskrivelse. Jeg vet at det ligger en brukermanual på dette programmet et eller annet sted. Men husker ikke hvor nå i farten. Det var et word-dokument på mange, mange sider. Man kan modifisere og leke seg med utrolig mange ting.

 

Men nå kan man heldigvis bruke det mer stabile gsm-nettet til vanlig bruk, og heller slå på 3g når man trenger å surfe osv!

Lenke til kommentar

Dette programmet brukes også til å måle kvaliteten på nettet der man befinner seg. For GSM er dette i meny 1 (som også er tilsvarende i tidligere versjoner, feks på 7110´n min)

Brukes ofte av teknikere og selgere som driver med Telenor Proff Nett eller Netcom Trådløs Bedrift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...