Gå til innhold

Hvor har det blitt av FX-55?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du som venter på FX-55... FX-57 blir lansert den 15. April :cool:

Hvordan veit du det?

 

Det eneste som står i mailen fra AMD er at 4000+ får en ny revision E4 IIRC som etter hva jeg har forstått et sandiego. Men har ikke sett noe konkret på at denne datoen også gjelder FX-57.

 

Hvis man skal høre på alle de forskjellige ryktene som er, så kan jo dette også være en FX-55 90nm?

Lenke til kommentar

Tror jeg ville heller kjøpt 4000+ med E4 stepping (90nm) enn den gamle 130nm FX-55 som er ute nå! (selv om det skiller 200 MHz) Jeg kan ikke bekrefte at FX-57 kommer den 15. April nei, men en papir lansering kanskje? Tar jo uansett noen uker før vi her i Norge kan kjøpe dem.

 

Poenget mitt er at hvis noen ønsker å bruke så mye penger på en prosessor som det FX-55 koster, så lønner det seg å vente på den 4000+ eller FX-57 som begge er basert på E4 steppingen. De vil overklokke høyere og være kaldere. Samt ha en forbedret minnekontroller og SSE3. Er vel ikke noe å lure på da...?

Lenke til kommentar

Uff,

 

Jaja etter 2 mnd med venting så gadd jeg rett og slett ikke mer.

 

Greit jeg kommer vel til å få pepper av dere (hehe) for å ha tatt det valget jeg gjorde.... Men men

 

Ut i fra hva jeg har klart å finne ut, er fortsatt FX-55 90nm (san diego) ubekreftet, altså det er ikke sikkert dette produktet vil bli produsert fra AMD.

 

Om det kommer en FX-55 90nm, så vil den i tilfelle bli lansert i Juni, sammen med FX-57. Det er derfor noe tvil om det i det hele tatt vil komme noe ny FX-55.

 

Og som mange av oss kjenner til, så er ikke akkurat Norge på toppen av prioriterings listene til de forskjellige Produsentene (bare se på FX-55 og HIS X850 IceqII, f.eks ) Så om FX-55/57 blir lansert i Juni så ser vi det sikkert ikke tilgjengelig i norge før August.

 

Og ettersom jeg da sitter med et His X850 IceqII Turbo her, virker det bare tåpelig å vente så lenge, ettersom det ryktes at R520 kommer rundt samme tidspunkt som den/de nye FX'ene...

 

Så jeg valgte å gå for en 4000+ (AS)...

 

La peppern komme ;)

Lenke til kommentar
Så jeg valgte å gå for en 4000+ (AS)...

 

La peppern komme ;)

Siden FX-57 ikke kommer før sommeren, så synes jeg ikke valget ditt var så dumt jeg! Eneste må være at du kunne kjøpt en "Venice" isteden og klokket den. Da ville du spart penger. Men skal ikke si noe jeg, for jeg kjøpte min FX-55 før jul og angrer egentlig ikke på det. Jeg har jo tenkt slik at jeg burde beholdt mitt gamle Intel system noen måneder lenger, men det kommer jo alltid noe nytt.

 

Neste CPU blir nok en dual core på meg. Sikkert samme for deg og dere ;)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Så jeg valgte å gå for en 4000+ (AS)...

 

La peppern komme ;)

Siden FX-57 ikke kommer før sommeren, så synes jeg ikke valget ditt var så dumt jeg! Eneste må være at du kunne kjøpt en "Venice" isteden og klokket den. Da ville du spart penger. Men skal ikke si noe jeg, for jeg kjøpte min FX-55 før jul og angrer egentlig ikke på det. Jeg har jo tenkt slik at jeg burde beholdt mitt gamle Intel system noen måneder lenger, men det kommer jo alltid noe nytt.

 

Neste CPU blir nok en dual core på meg. Sikkert samme for deg og dere ;)

Kjører du den på stock volt? Og hva slags frekvens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...