r0zie Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hallo, har nettop kjøpt meg dremel. Er noob på området, kan noen gi meg enkle retningslinjer o.l. om hvordan jeg skal gå fram trinnvis viss jeg f.eks skal lage et hull i kabinettet? har prøvd litt selv og det gikk stort sett fint men jeg ødela de vinkelsliper skivene ganske fort, tror jeg skal ha meg vernebriller og.. vil ikke ha en sånn i trynet. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Sett dremelen på middels hastighet. Ikke trykk ned på overflaten, la den ete metallet selv. Holt handa stødig, og ta deg god tid. Klarer du det så skal du nok klare å bli selvlært ganske fort Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Vil bare føye til at de skivene du får med, ikke er av ypperste kvalitet. De knekker ganske lett. Kjøp noen andre skiver på f. eks Maxbo. Tror det koster 100,- for 5 stk. Husker ikke helt hva de skivene kalles, men det er slike "tråder" inni skivene, slik at de holder seg lengre. Ellers så er det vel bare øvelse som gjør mester Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Her er en god side om dremling. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Moltrez: Tenker du på forsterkede kappeskiver? Ikke bruk diamant-kappeskiver! Kjøp heller forsterkede kappeskiver.. Skal du ha kvalitet på arbeidet må du ha kvalitetstilbehør til verktøyet.. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) takker for svar! Pen side Vågebu! Endret 3. mars 2005 av r0zie Lenke til kommentar
stidz Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 jeg foretrekker vanlige kutteskiver, de skjærer finere og fortere og er tynnere og gjør ikke arbeidstykket så jævlig varmt som de forsterkede Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå