Moonscape Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Nå kommer det litt ann på hvordan man oppfører seg mot kundebehandlere også da. Sier ikke at du oppfører deg dårlig, men jeg begynner alltid med å fremlegge problemet på en saklig og høflig måte og har aldri opplevd sure og uhøflige kundebehandlere... har heller aldri opplevd motvilje til at problemet skal bli løst. Det er jo en selvfølge at det kommer ann på hvordan man oppfører seg mot kundebehandlerne! Men saken er den at jeg ikke kom med et eneste ord som ikke var saklig. Det var kun en ren, hyggelig og saklig stemme fra min side. Virker kanskje som om jeg ikke var hyggelig mot dem ut fra den posten jeg skrev, men dette er altså ikke tilfellet. Blir bare utrolig frustrert og det kommer ganske godt fram i posten min tror jeg hehe. De fleste jeg snakker med er stort sett hyggelige (selv om de ikke kan noe som helst), men den personen jeg snakket med den gangen var rett og slett UHØFLIG... fatter ikke at hun fikk seg til å si det hun sa engang. Vel, ville bare til slutt si at jeg fortsatt ikke har hørt noe mer fra dem. Those bastards! Endret 22. mars 2005 av Moonscape Lenke til kommentar
Jome Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Nå er det 3 uker siden jeg startet denne tråden, og 5 uker siden NGT uten lov eller begrunnelse satte ned farten vår, FORTSATT har de ikke satt den opp igjen, til tross for 10+ telefoner, pluss at jeg var oppe på hovedkontoret deres og forklarte i en høflig og saklig tone at vi er grundig lei av alt dette rotet deres.. Og tror du ikke at vi nettopp fikk AutoFaktura regning på den linjen vi EGENTLIG skulle hatt, men som NGT bare gir oss en tredjedel av.. Hvis ikke de slutter å kødde snart, så blir det TV2 Hjelper Deg, eller rettsak. Lenke til kommentar
sveinar Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 De er helt håpløs! Hadde prob med montør som aldri dukket opp før jeg tok direkte kontakt med sentralbord og grein meg til å få snakke med noen som faktisk har myndighet borte på det sentret der.. Dette tok ca. 2 uker før han endelig var der, og alt greitt etter det. Plutselig ringer ei dame fra et montørselskap i trondheim (bor der seff) som kunne bekrefte at montør kommer i morgen hjem til deg. Hm... han har jo vært der! Ringer NGT, OG KOMMER GJENNOM MED EN GANG!!!! (all time high) Snakker med ei dame som skal finne ut av dette. Lover å ringe meg etter 5 minutter. Seff går tiden. Oppgitt og helvetes irritert ringer jeg inn igjen og etter 30 min i kø bekrefter NGT at de ikke vet hva som skjer eller hvorfor montør er bestilt. Hovedkortet tok kvelden forleden dag så jeg får ikke sjekka linja selv, men de påstod at jeg ikke var på nett og at jeg heller ikke (-som jeg kan se her) har vært på nett,- hørt på maken! Så, som NGT kunde får jeg plutselig høre at en montør kommer på døra, pluss at jeg ikke har nett.. Men jeg er på nett og montør har vært i sentralen og fiksa opp tidligere. Men ingen kan forklare meg hvorfor, og de ringer meg ihvertfall ikke opp igjen for å forklare saken. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Telefon/nettselskaper tror jeg ikke helt vet hva de driver med. Som sagt tidligere har jeg ikke hatt problemer med NGT (bare hyggelige opplevelser), men vet om andre som har ventet lenge på at de skal få ut fingeren og installere nett hos de. Så lenge at kunden har gitt opp. Hovedproblemet, uansett om NGT eller Telenor driter seg ut, er i de fleste tilfeller Bravida, Telenors datterselskap, som utfører alt av installasjoner uansett hvilket teleselskap det gjelder. Men selv har jeg hatt litt problemer med Tele 2 nå (fasttelefoni), som løste seg etter en telefon (rask, pålitelig og grei kundeservice... det skal de ha). Mens Telenor har rota det til big-time der jeg jobber. Har fortalt begynnelsen på den historien tidligere i tråden, men enda sliter vi med de. Enten mangler vi internett, har alt for lav hastighet, mangler mulighet til å ringe internt eller så er det noe annet tull... bare fordi vi skulle skifte ADSL koblingen fra ISDN til analog linje. Hvor vanskelig kan det være? Vet ikke hvor mange timer jeg har sittet med bedriftskundeservice, og hvor mange montører som har vært innom nå. Den ene montøren var for øvrig en idiot av en annen verden. Han sa ikke fra til oss når han fjernet mulighet til å ringe internt, han ryddet aldri opp etter seg. Vi måtte rydde opp i kabelrotet hans de to gangene han har vært her. Og når han gjorde en feil, nektet han å rette opp i det fordi det måtte han få som ordre fra Telenor. Ideelt sett burde man altså ikke hatt noe med tele og nettselskaper å gjøre i det hele tatt... men stort sett så går det greit samme om man har NGT, Telenor eller Tele 2. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Synes NGT får litt mye pes jeg assa... Pausemusikken på telefonen er HELT JÆVLIG og gjør meg 10 ganger mer forbanna enn selve ventetiden, men utenom det er jeg stort sett fornøyd. Man får mye båndbredde for penga, mer enn jeg betaler for faktisk, og nedetid eksisterer ikke. Dette er jo tross alt det det handler om. Tekniske problemer har man fra tid til annen unansett ISP De gangene jeg har hatt problemer, og har hatt behov for å ringe inn har jeg alltid fått hjelp ganske kjapt. Men for Gud's skyld, om noen fra NGT leser denne posten; SKRU AV DEN FORPULTE PAUSEMUSIKKEN!!! (Hint: må dere ha lyd der kan dere vel ha radio?) Lenke til kommentar
mammut Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Kjempefornøyd med NGT her i alle fall, Veit at det har vært vanskelig og komme mellom på telefonen dems. Men syntes det har blitt mye bedre har flytta linja 1 gang ikke noe problem der heller, Har hatt NGT i 4 år nå stabile linjer hele tiden Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 For noen mnd siden bestilte vi ny router fra NGT, siden den gamle koblet inn og ut. Vi fikk routeren rimelig fort, og sendte også inn den gamle routeren. Etter en drøy mnd fikk vi en regning på 1500 kroner for erstatning av routeren. Da vi ringte kundeservice fikk vi til svar at vi ikke kunne ha sendt inn routeren, fordi de ikke hadde den. Etter diverse trusler o.l. mottok vi en mail dagen etter som bekreftet at de hadde routeren på lageret. Det er fine rutiner, eller hva? Routeren hadde ligget der i flere uker. Men sånn bortsett fra kundeservicen er NGT supre. Lenke til kommentar
LWSR54 Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 eneste problem jeg hadde med NGT har vært installasjonen når montøren endelig komm etter 5 ukers ventetid...han brukte hele 5 TIMER for å knote og trikse rund og til slutt så ga han opp og bestillte en ny modem fordi han trodde den jeg fikk i posten 2 uker siden fra NGT måtte være ødelagt....jeg komm hjem fra jobben og fiksed selv saken.....idioten fra en montør har ikke aktivert modem derfor komm han seg ikke på nettet !!!!!!!!!!!!!!!! i tillegg fikk jeg en sur brev fordi jeg ikke leverte den modem tilbake og hentet den nye fra postkontor..lol jeg gidder ikke å hente og betale frakt når den virket ...men siden ett år nå er det ingen problemer med NGT (har ikke ringt kundeservice endå ) Lenke til kommentar
bassen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Man aktiverer vel streng tatt modemet selv. Lenke til kommentar
horebore Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) ja, man aktiverer modemet selv. selv har jeg hatt nextgentel i litt over to år, på to forskjellige kanter av landet. begge gangene har linja fungert som den skulle, i tillegg til at nextgentel med jevne mellomrom uoppfordret skrur opp hastigheten litt til, noe som er veldig kjekt:) når det gjelder kundeservice har jeg ringt salsgsavdelingen de to-tre gangene jeg har trengt support, der er det ikke ventetid:) EDIT: TorLeif Endret 23. mars 2005 av horebore Lenke til kommentar
Lou Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Har opplevd lignende kluss når jeg kontaktet NGT for å "heve" abonnementet mitt et trinn. Har alltid hatt NGT, med god pris gjennom firmaet, og når vi fikk "hjemme- pc", så slengte jeg ADSL abonnementet over på samme pakken. Har mao en veldig god nettopris Når jeg ringte til kundeservice, ble de mer eller mindre satt helt ut. Fordi abonnementet egentlig ikke står på meg, så tok det 20 minutter med forskning før de fant ut at de ikke kunne hjelpe meg. Det de derimot fant ut, var at jeg måtte ha altfor god hastighet i forhold til den betalingsløsningen (bruttotrekk) jeg har. Det ble faktisk snakk om å sette ned hastigheten min. Etter å rolig ha forklart meg ut av situasjonen, ble jeg ble henvist til "hjemme- pc ansvarlig" i bedriften, og fikk beskjed om at han måtte heve abonnementet et hakk. Vedkommende i bedriften hadde selvfølgelig ingen idé om hva han hadde med saken å gjøre. Etter mye frem og tilbake, ca en uke, så konkluderte vi med at jeg ikke har anledning til å gjøre noe med abonnementet mitt, men det artige med saken er jo at kundebehandleren hos NGT nesten uten videre ville senke hastigheten min, fordi avtalen min hørtes for bra ut Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Nok en NGT hetsetråd Har hatt NGT i 4 år nå og aldri hatt noen problemer, har ikke engang trengt å kontakte kundeservice, så mulig jeg faller litt utenfor denne hetsetråden. Linjen har aldri vært nede når jeg har brukt den (1 eller 2 ganger i løpet av 4 år og det var annonsert). Og hastigheten og pingen har alltid vært bra. Så noen få har problemer, men som i de fleste slike saker, så er de i ekstrem minoritet. Det er fint at folk skriver om sine problemer, men slike NGT-tråder er det mer enn nok av. Folk er fullt klar over at kundeservicen er langt fra top notch. Lenke til kommentar
LWSR54 Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Man aktiverer vel streng tatt modemet selv. det er jeg nok klar over...men han prøvte å installiere modem i 5 timer og fikk den ikke til å virke og heller ikke fikk han til å aktivere modem som han skulle prøve om den virker eller ikke...er ikke helt på trine heller jeg Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 ...er ikke helt på trine heller jeg Og det er nok Trine ganske så fornøyd med........ Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Må si meg veldig fornøyd med NGT jeg,bytta over fra telenor adsl da telenor kom med volum begrensninga si,har hatt adsl fra Ngt i 2-3 år nå. Starta på Deltaa 2400 eller noe, får nå ca 3200 for samme prisen. Ringte dem å bestilte,fikk routeren i posten 2-3 uker,kobla alt sammen opp,og det virka,har ikke hatt noen problemer siden. Eneste negative jeg har,er vel at broadpark mailen min ikke funka i 1 uke her tidligere i år,små irriterende,ihvertfall siden jeg sto 20-30 min i tlf kø,for så å få vite at ngt ikke viste hva som var galt.. men men,når et firma vokser fortere en de har kapasitet til,hva kan man regne med.. Ngt,gjør noe med supporten deres! Burde ikke være nødvendig å stå 30 min i kø for å få hjelp. Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg har akkurat bestilt linje fra Nextgentel. Etter å ha lest denne tråden begynner jeg å lure på om det var så veldig lurt.... Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Ngt,gjør noe med supporten deres! Burde ikke være nødvendig å stå 30 min i kø for å få hjelp. Nextgentel er svært kyniske her. De trår helt på kanten, hvis ikke over, for hva som er en akseptabel supporttjeneste. Bemanningen er under enhver kritikk. Synes synd på dem som må ta den utakknemlige jobben som de gjør. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Jeg har akkurat bestilt linje fra Nextgentel. Etter å ha lest denne tråden begynner jeg å lure på om det var så veldig lurt.... Da kan du jo ringe dem, for så å vente i 30-45 minutter for å få avbestilt :!: Men du har sannsynligvis gitt opp før den tid. Edit: Selgerene dems prater bare pølsevev om deknings- og leveringsmuligheter! Endret 23. mars 2005 av hishadow Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Aldri hatt problemer med NGT jeg. Hadde alle som bare har problemer med PCen sluttet å ringe NGT, slik at de hadde fått tid til å hjelpe de som kun har bredbåndsrelaterte problemer, tror jeg mye hadde vært gjort. Er nok endel amøber som sitter rundt på sånne kundesupporter, men det er jaggu mange mindre intelligente kunder også kan jeg tenke meg. Jeg er sikker på at minst 20% av de som ringer til NGT kunne løst problemet med å lese "hva kan være galt"-manualen... At det tar litt tid før man kommer gjennom må man nesten vente seg, i hvertfall hvis man ringer midt på dagen eller kvelden når alle andre ringer. Det er i hvert fall bare lokaltakst for å ringe NGT, imotsetning til visse andre supporter som tar 4-5kr minuttet... Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) At det tar litt tid før man kommer gjennom må man nesten vente seg, i hvertfall hvis man ringer midt på dagen eller kvelden når alle andre ringer. Det er i hvert fall bare lokaltakst for å ringe NGT, imotsetning til visse andre supporter som tar 4-5kr minuttet... Logg ca kl.9.00 (en dag slutten av 2004): .... <ring-ring>..<tuuut>... <taster for å komme til support> ... "du er nå.. nr 20 i køen" ... ... ... ... ... <svar 25 min senere> Endret 23. mars 2005 av hishadow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå