Gå til innhold

Vil gjerne ha kritikk på en bryllupsside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit: tok feil, bazzo.

Om Siden:

Designet var pent, men likte ikke helt menyen, spesielt mouseoveren. Svart tekst blir litt kjedelig på en side som har pent utgangspunkt. Litt liten skrift og kanskje litt upassende header. Men, men. Det er ihvertfall et godt utgangspunkt.

Endret av Tready
Lenke til kommentar
Designet var pent, men likte ikke helt menyen, spesielt mouseoveren.

Liker egentlig ikke menyen selv heller! kom gjerne med tips på hva jeg bør gjøre.

Og også gjerne med tips på farge på tekst..

Ellers takk for relativt god kritikk!

Lenke til kommentar

Siden var ikke fin.

Blått sier ikke akkurat bryllup for meg, bruk bakgrunnsfargen for utgangspunkt for noe annet. Du burde gå for litt classic look, og klassisk skrift-typer osv. Menyen var ikke akkurat pen nei, men som sagt, hele siden burde revuderes på grunnlag av at det er for ett bryllup.

Endret av Domodyret
Lenke til kommentar
Siden var ikke fin.

Blått sier ikke akkurat bryllup for meg, bruk bakgrunnsfargen for utgangspunkt for noe annet. Du burde gå for litt classic look, og klassisk skrift-typer osv. Menyen var ikke akkurat pen nei, men som sagt, hele siden burde revuderes på grunnlag av at det er for ett bryllup.

Men så kom med tips da...Hva assosierer du med bryllup? (Hvilke farger osv?)

Lenke til kommentar
Siden var ikke fin.

Men så kom med tips da...Hva assosierer du med bryllup? (Hvilke farger osv?)

Hvit brudekjole, røde roser, champagne, svart (kjole/hvitt), rødvin, rosa (laks)...

Lenke til kommentar

Navnet hans skal skrives slik: André (Med mindre det skal uttales AndrÆ), fordi dette er en trang e (Som i LESE; her kan du høre forskjell på de to; den første er trang, den andre er åpen. Dersom du er fra nordnorge, er det mulig at du bytter om på de slik at det blir LÆSE).

I tittelen står det "Trude & Lars-Andrè's bryllupsside" etter Lars-Andrè har du hektet på en apostrof før genitivs s-en, ta denne vekk, dette er engelsk, ikke norsk. Slik skal det helst se ut: "Trude og Lars-Andrés bryllupsside"

...da flyttet hun ut i den store verden...Nemlig Nederland.

Dropp de tre punktumene, legg inn et komma og skriv "nemlig til Nederland".

Dette er mye bedre.

"Hun tok fysioterapiutdannelsen sin der, på den internasjonale høgskolen Thim van der Laan"

I Lars-Andrés tekst er mange av setningene ufullstendige, de mangler subjekt:

Jeg foreslår ikke at du putter inn mange han der, men skriver disse om litt.

Jobber nå som webmaster 50%. Spilte lenge håndball (i 19 år), før han tok en pause sesongen 2004/2005. Spiller også... Driver også...

Ellers bare små pirkefeiler i seksjonen om de andre gjestene, svært lite å bry seg om.

Fargemessig kolliderer blåfargen med resten av siden, og husk at skarlagensrødt er en veldig sterk farge, så bruk den med måte.

Kongelig er den riktige veien å gå; gull, glitter og stas. Lysebrunt, krem, hvitt... Dersom du finner et bakgrunnsmønster, kan du kanskje ha det rundt tekstboksen. Isåfall er det veldig viktig med små tegn i mønsteret så det ikke blir for fremtredende og vulgært.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg også ville ha byttet litt på enkelte av fargene, spesielt bakgrunnsfargen.

Sånn ellers så ville jeg ha lagt til en eller annen form for hover på linken. Synes menyen var litt søt jeg.

Bryllupsside er forresten noe jeg aldri har sett før... Tøft! :D

Lenke til kommentar

Mine tanker

- Synes ikke blåfargen sto i stil til bakgrunnen

- Litt rotete oppsett på førstesiden

- CSS-valideringsknappen er ikke pen, lag din egen som passer til siden :)

- Mellomrommet mellom header og meny bør taes bort

- Likte av en eller annen grunn ikke menyen. Et forslag: Lag menyen vertikal til venstre for innholdet og la ringene komme til høyre for teksten ved mouseover. (bare et forslag)

Lenke til kommentar
- Mellomrommet mellom header og meny bør taes bort

Bruker dere firefox?

Kan noen isåfall gi meg tips hva jeg bør gjøre siden den funker bra i explorer?

Likte av en eller annen grunn ikke menyen. Et forslag: Lag menyen vertikal til venstre for innholdet og la ringene komme til høyre for teksten ved mouseover. (bare et forslag)

Kanskje det var en idè, får se hva jeg skal gjøre, er enig i at menyen ikke er bra... Takker nok engang for tips!

Lenke til kommentar
Bruker dere firefox?

Er mellomrom i både opera og firefox

Nå er det ihvertfall ordnet i firefox, men da blir det selvsagt feil i explorer.

I tillegg skulle jeg gjerne ha hatt litt luft over headeren i ffog opera. Får ikke til det med top:15px..det får jeg ikke til å virke. Kan noen fortelle meg hvorfor?

Og hvorfor tar ikke ff <hx> -tagen?

På forhånd takk

Endret av el_scorcho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...