Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare å få far til å handle våpen for deg, som du "låner" til tider. :whistle:

 

Altså..da bryter du norsk lov, han kan eie det, og du kan bruke det, men det er bare hvis du bruker det under hans oppsyn. Det er lovlig. Men du kan ikke bruke det alene. Visste du at foreldrene kan få opptil 2 års fengsel hvis du blir tatt for å bruke et airsoft-våpen alene? :roll:

6243937[/snapback]

Jeg viste ikke at foreldrene kunne få to år nei. Men det fikke meg til å tenke på en ting, to ting faktisk; Hva om en under 18 tar våpenet uten att foreldrene vet om det?

Og; Skal Softgun bevares på samme måten som ordentlige våpen, eller kan de bare ligge å slenge rundt på soverommet/hobbyrommet?

 

Kanskje på tide og bytte navn fra *Den bittelille airsoft tråden* til *Den store airsoft tråden*, men husk. Bare kanskje ...

6243948[/snapback]

Da ville jeg heller stemt for "Airsoft tråden". Det er så mange "Den store ett aller annet tråden" der ute.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Hva om en under 18 tar våpenet uten att foreldrene vet om det?

 

Det spiller ingen rolle, det er foreldrene som eier våpenet, dermed er de også ansvarlige for det. Uansett har det aldri skjedd at noen foreldre har fått 2 års fengsel, ingen foreldre har kommet i fengsel i det hele tatt faktisk, men det kan skje.

 

Skal Softgun bevares på samme måten som ordentlige våpen, eller kan de bare ligge å slenge rundt på soverommet/hobbyrommet?

 

Ja, det kan bare ligge og slenge rundt på soverommet. Det finnes ingen lov som sier at du må ha våpenskap, bare at den som eier det må være over 18 år. Uansett er Airsoft-våpen IKKE leketøy og skal behandles deretter.

Lenke til kommentar
Ja, det kan bare ligge og slenge rundt på soverommet. Det finnes ingen lov som sier at du må ha våpenskap, bare at den som eier det må være over 18 år.

Det var slik som jeg trodde da.

 

Men det fører til et annet spørsmål, hva om jeg (som er 18) lar våpenene ligge på soverommet, mens døren er låst og noen mindreårige låser seg inn på rommet (det går fint å dirke opp dørene inne med saks eller pinsett =/) og skader seg på våpenene?

 

Uansett er Airsoft-våpen IKKE leketøy og skal behandles deretter.

Amen.

Lenke til kommentar
Men det fører til et annet spørsmål, hva om jeg (som er 18) lar våpenene ligge på soverommet, mens døren er låst og noen mindreårige låser seg inn på rommet (det går fint å dirke opp dørene inne med saks eller pinsett =/) og skader seg på våpenene?

 

Da er det du som står ansvarlig for hva som skjer.

Lenke til kommentar
Men det fører til et annet spørsmål, hva om jeg (som er 18) lar våpenene ligge på soverommet, mens døren er låst og noen mindreårige låser seg inn på rommet (det går fint å dirke opp dørene inne med saks eller pinsett =/) og skader seg på våpenene?

 

Da er det du som står ansvarlig for hva som skjer.

6244040[/snapback]

Til tross for at de dirker opp en låst dør? :hmm:

 

Så med mindre jeg har våpenskap eller noe annet som kan garantere at unger ikke får tak i softgunnene, så er det min feil? Uansett? Det hørtes snålt ut.

 

By the way, hva om en annen person over 18 skader seg på ett av mine våpen når jeg ikke er til stede?

 

Jeg datt over denne just nå: http://www.uncompany.com/pageproductdetails.asp?prodid=7183

Den fristet veldig.

 

Det gjorde forresten denne også: http://www.uncompany.com/pageproductdetails.asp?prodid=1723

:yes:

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

hva som skjer om noen over eller under 18 bryter seg inn hos deg og blir skada på våpenet ditt er det ingen som vet da akuratt dette ikke har skjedd enda. du kan i teorien få bot eller fegsel opp mot 2 år, men jeg tviler veldig på at det skal skje, og det er jo bare å ikke ha batteri og ammo i nærheten av våpenet, så lenge våpent ikke ligger lada og med at skarpt magasin i er det slit å grie å skade seg på det.

 

de to du har poste der er jo helt greie, husk at disse er uten metalbody.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...