Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg har en marui m16a2, og lurer på hvor og med hva jeg skal smøre den og hvor ofte... noen som kan vise meg noen blider med piler og sånn hvor man skal smøre ? ville vært fint :D

6232737[/snapback]

Nå fant jeg ikke papirene på mitt våpen, men jeg mener å huske at du skal smøre våpenet når du har skutt 10.000 kuler, så igjen når du har skutt 20.000 kuler osv.

 

Du skal smøre inn i våpenet der kulene ifra magasinet blir matet inn å våpenet. Du trenger en slik: http://www.hobby-huset.no/productview/80882/

Du sprayer inn i våpenet i ca 1 sekund. Så renser du løpet med en slik rensepinne som følger med våpenet. Pass på att du ikke trykker pinnen forbi det røde merket.

 

Um, jeg tror det er alt, hvis ikke så vil sikkert noen andre si ifra. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå fant jeg ikke papirene på mitt våpen, men jeg mener å huske at du skal smøre våpenet når du har skutt 10.000 kuler, så igjen når du har skutt 20.000 kuler osv.

 

Du skal smøre inn i våpenet der kulene ifra magasinet blir matet inn å våpenet. Du trenger en slik: http://www.hobby-huset.no/productview/80882/

Du sprayer inn i våpenet i ca 1 sekund. Så renser du løpet med en slik rensepinne som følger med våpenet. Pass på att du ikke trykker pinnen forbi det røde merket.

 

Um, jeg tror det er alt, hvis ikke så vil sikkert noen andre si ifra. smile.gif

 

takk for svar :D, men hvor inn i våpenet skal jeg spraye? inn i løpet? :S

 

jeg har også en slik som på bilde jeg kjøpte i sverige når jeg hadde en desert eagle...

funker den til å smøre med?

 

post-38549-1149417073_thumb.jpg

Lenke til kommentar

ok takk for svar :D

 

men har et spm til... jeg klarte å ødelegge hop up justering skruen, den ble knekt av :(

 

jeg kan fortsatt justere den men den må enten stå på fult eller minimum for om den er i mellom så synker den til minimum når jeg skyter, så jeg lurer på om en hop up fra classic army som på dette blide vil passe?

 

annen info som står på den siden er at den passer m16 og M15A4 CA nyere serie (med metall hop-up) laga fra ca november 2003 ol.

 

får ikke gitt en direkte link siden det bare står navne på butikken, dessuten er butikken polsk så dere hadde vel ikke skjønt så mye :p

Lenke til kommentar
hvis pris ikke spiller noe rolle ville jeg valg TM sin og kjøpt en metal kropp til den.

6240271[/snapback]

 

Ok. Men ville valget blitt det samme om jeg ikke skulle bytte ut kroppen?

Jeg vil helst ha mest mulig metall i våpenet, men vil ikke med det første prøve å bytte ut deler.

..Ettersom jeg aldri har hatt en AEG før.

Virker også som dere har låst dere veldig mot CA, men CA M15 var grei?

Isåfall, hvordan er denne pakken?

(med tanke på at det er det første kjøpet)

 

Hvis batteriet , laderen og rifla skulle bli kjøpt hver for seg så ville det kostet 485$. Og det er bare 5$ forskjell, ikke så veldig mye billigere, men noe er det.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Det kan være litt vrient å bytte ut plastikkroppen til metallkroppen, anbefaler deg for å velge CA M15A4 RIS'en isteden. Classic Army har byttet ut den gamle hop-up'en som lagde problemer før, med en ny og gul en. CA har også økt sikkerhetskontrollen sin, den er i på linje med TM, så det er lite sannsynlig at du mottar en "sitron," dvs. at den ikke er funksjonell.

Fordelen med CA i motsetning til TM er at du får et full metall våpen, alt det som er metall på real steel m4/m16 er metall på M15-serien.

 

Den pakken du linket til ser grei ut, men du kan godt bytte ut den laderen med en bedre type.

 

Kjøp med et par magasiner også, når du først er i gang ;)

Lenke til kommentar

Ok. Takk for svar.

 

Etterligning av lands våpen og slikt er jeg egentlig ikke interessert i. Ettersom jeg bare spiller for pure fun.

Nå får jeg ikke lønning før den 20. juni, men prøver å bestemme kjøpet nå.

Rifle:Classic Army M15A4 RIS $ 424.00

Batterier: Sanyo-1100mAh-9.6V-Twins $ 40.00 kjøpe 2 stk?

Lader:Hvilken? Max 40 $, hos uncompany.com

Magsin:Hvilke? Er det de som er fra m16 serien? klikk her

Briller: Guarder-Goggles-02 BK

Bag: Hvilken til M15? klikk her

Kuler: Hvilken vekt/størrelse?

 

Spørsmål:

1 - Er hansker godt å ha?

2 - Er det noen ekstra deler som er nyttige å ha?

3 - Har lyst på laser sikte, veldig unødvendig? Hvordan vil det passe? klikk her

4 - Har lyst på scope/sikte. Hvilket vil passe?

5 - Hva er egentlig dette?

 

 

Hilsen Scott

Lenke til kommentar

1: Hansker er ikke et must, men kjekt, og øker realismen.

2: Ekstra deler er det mye av; lykt, laser, rødpunktssikte/kikkertsikte osv.

3: Lasersikte er unødvendig med mindre du spiller inne, funker ikke godt i skogen. Alle de vil passe på RIS railen.

4: Alle sikter med 20 mm feste vil passe, omtrent alle siktene de har på UNCompany vil passe, unntatt hvis det er spesifisert for ett spesielt våpen

5: Det er en PEQ boks, det er der du har batteriet inni. Hvis jeg ikke tar feil så er det også laser sikte på den.

 

EDIT: Alle M16 magasinene vil passe, enten det er Tokyo Marui, Classic Army (selfølgelig) G&P, G&G, men ikke ICS magasinene. Bag velger du selv, se på lengen på bagen og lengden på M15, tror den er 81cm, og finn en bag som passer til den lengden.

Endret av eCkoNipZ
Lenke til kommentar
Spørsmål:

1 -  Er hansker godt å ha?

2 -  Er det noen ekstra deler som er nyttige å ha?

6240749[/snapback]

1: Hansker er sikkert ikke så dumt, men pass på at dem sitter godt. For store hansker er fælt.

2: Reim ville jeg valgt, så kan du bare slenge våpenet på ryggen i stedenfor å måtte sette den ifra deg. Jeg ville også ha valgt en BB-Speed Loader, det er mye enklere enn det derre dumme røret og lade pinne. Jeg ville også valgt en finlandshette for å hindre at du kuler inn i munn, nese og ører.

 

Um, det er det eneste jeg kan komme på i farten.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Lader: har jeg linka til ørten ganger let 2-3 sider bakover

6240826[/snapback]

 

Men det er fra redwolfairsoft.com

6240876[/snapback]

 

regner med de har den samme på UNC da den er veldig vanlig.

 

Spørsmål:

1 - Er hansker godt å ha? ja hansker kan være greit, anbefaler noe som bare blir kalt flightgloves, flere som lager dem.

2 - Er det noen ekstra deler som er nyttige å ha?egentlig ikke, reim kan være greit, men det kan også være greit å ikke ha noe reim, og bare kunne slenge våpent i lynga

3 - Har lyst på laser sikte, veldig unødvendig? Hvordan vil det passe? klikk her helt unødvenidg

4 - Har lyst på scope/sikte. Hvilket vil passe? http://www.uncompany.com/pageproductdetails.asp?prodid=2710 <- denne er fin, ser bra ut, brukes av så godt som alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...