Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Ser fint ut det der, nesten samme rifla som jeg hadde. Jeg var 110% fornøyd med min! Hadde dog byttet løpet til en presisjonsløp og hopup enhenten (den som får kula til å spinne) på min, men ut av esken skjøt den ganske bra. Dette er oppgraderinger du kan ta etter at du har spilt litt.

Lader og Lipo har jeg ikke erfaring med, så det får noen andre kommentere. Vet at KingArms her inne bruker lipo i sin slegge.

Magasinene har jeg ikke erfaring med, tror jeg hadde noen KA i plastikk. Husker ikke hvordan de matet. Jeg var fornøyd med TM sine i metall :)

Jeg hadde nok tatt med en våpenslynge, slik at du kan la den henge og bruke hendene dine til noe annet. Briller trenger du også, der kan jeg anbefale Bolle Silium. Jeg kjøpte mine fra Tess, koster ca 120kr.

Kanskje du skulle tenke på en vest, så du har et sted du kan oppbevare magasiner, vann og slike ting? www.airsoftguns.info har et fint bruktmarked.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ebairsoft anbefales kun hvis du vet hva du skal ha, utrolig lett å kjøpe katta i sekken om man ikke er 100% sikker på produktet. Er utrolig mye dårlige produkter der, da det er ACM basert sjappe, og en kundeservice som det er å le av til tider. Folk har handlet derfra i mange år uten problemer, mens noen opplever bare problemer. Veldig surt, hvis første kjøpet aldri blir sendt, og når det blir det så er det i stykker.

Angående den M4en så er jeg 99% sikker på at det ikke er korrekt batteri som er avbildet. Har jobbet på denne personlig for en liten tune-up og det er mini-T plugg og ikke T-plugg på batteriet.

http://shop.ehobbyasia.com/gandp-m4-ras-aeg-8mm-gearbox-version.html Samme våpen hos ehobbyasia

http://shop.ehobbyasia.com/gandp-ep-power-7-4v-1200mah-20c-lithium-battery-mini-t-plug.html Disse

http://shop.ehobbyasia.com/gandp-ep-power-11-1v-1200mah-20c-lithium-battery-b.html og disse batteriene fungerer gullegodt.

http://shop.ehobbyasia.com/bb-battery/batteries/chargers-dischargers/gandp-li-ion-polymer-charger-type-b-for-7-4v-11-1v-battery.html Veldig god lader

Av magasiner ville jeg anbefalt TM sine, G&P sine eller KA sine metallmagasiner. TM sine er helt klart best og vil vare lenger, men de andre fungerer veldig bra en god stund de også.

Lenke til kommentar

På UNCompany følger det med ett batteri, og da bare $7 dyrere for pakka. Ser du anbefaler 11.1V batterier, mens EHobbyAsia anbefaler opp til 7,4V på denne rifla. Er det bare skuddtakten som går opp med høyere spenning? Med samme kapasitet (1200mAh) vil vel strømforbruket øke og dermed brukstiden gå ned med 11.1V?

UNCompany har samme batteriene som KingArms linket til med samme type plugg til samme pris. Ser på G&P 7.4v 1200mAh (20C) Battery (B), som da bør passe? Hva vil gi mest realistisk skuddtakt?

Hvor mange skudd kan man regne med per batteri sånn grovt? Holder de 20 minutt spilling eller to dager?

Den laderen KingArm linka til var fin og veldig billig, men 'min' lader kan også ta NiMh, NiCd og er sånn sett mer fleksibel. Kan jo hende jeg skal ha andre våpen som bruker NiMh etter hvert.

Hvordan er erfaringene med service og leveringstid på de forskjellige butikkene?

Edit: TM magasinene, er det TM 68rnd det er snakk om?

Endret av atledreier
Lenke til kommentar

Ja, men det som jeg ser er at den på Uncompany er mistenkelig lik den på eHobby, og hvis det er det så er ikke batteriet på bildet som følger med kompatibelt, pga forskjellige plugger. Så det ville jeg evt. sendt en mail på og forsikret meg om før jeg bestilte fra UNC.

Skuddtakt vil gå opp med 11.1V ja. Den skal tåle det, men den vil jo selvfølgelig få mer slitasje av det. Jeg bruker 7.4V og syns det gir god skuddtakt, noe raskere vil også kreve bedre magasiner som klarer å mate raskt nok. Jeg bruker et 7.4V 1000mAh på ett spill. Går vel gjennom enn 1000-2000 kuler på ett spill uten at batteriet gir noen tegn på å gi seg. 12:00-17:00 uten problem hvertfall. Jeg er ikke sånn veldig triggerhappy fyr heller da, og bruker mye single.

Er laderen du har laget for LiPo? Dette er veldig viktig, da LiPo ladere er laget for å ikke overlade disse batteriene som kan få stygge følger.

Sånn leveringstid og service, så syns jeg både UNC, eHobbyAsia, WGCShop og RW funker veldig bra.

RedWolf: Bestiller mandag, får quote og betaler, sendes tirsdag og mottas onsdag morgen. UPS

WGCShop: Bestiller mandag, får quote og betaler på tirsdag, sendes tirsdag/onsdag og mottas onsdag/torsdag morgen. UPS

eHobbyAsia: Bestiller mandag, får quote og betaler, sendes tirsdag og mottas torsdag/fredag. Express mail (Posten)

Uncompany: Bestiller mandag, får quote og betaler tirsdag, sendes onsdag/torsdag og mottas torsdag/fredag. UPS/FedEx/TNT avhengig av hva man velger.

UNC er de tregeste med bestillinger, men de får sendt så er ikke noe stress så lenge man ikke har noen hastesaker. Raskeste er RW på hastesaker. Bestilte en ting onsdag morgen og sendte mail om de kunne prøve å få den ut fort, fikk den levert torsdag morgen.

Lenke til kommentar

G&P pleier å være kvalitet hele veien gjennom, men man kan sikkert være uheldig å få en mandagsmodell.

Uansett, grattis med digg slegge :)

Edit: Det eneste som er irriterende med G&P, er at de lager dustcoveret slik at man ikke kan lukke det.. Rævva :p

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Da har man gått til innkjøp av litt billig stash.

Well G22 Gass

Dboys Kar98K treverk og gass

Kina produsert M4 GBB

Fra statene har jeg kjøpt ghilliesuit, våpenbag, magasiner og propan adapter ...

Håper det funker alright og kan brukes til mer enn utstilling :D

Lenke til kommentar

Er ekstremt irritert på redwolf akkurat nå!

Jeg og 2 andre bestilte en ordre på ca 13 000 inkludert toll og frakt derifra og måtte avbryte ordren pga noen ting vi glemte å legge inn i handlelista. De mente det ville være mye enklere å legge inn en ny ordre å få tilbake pengene i stedet for at de kunne motta en ekstra 200-lapp! Det har nå gått snart 2 uker siden de lovte at pengene skulle være tilbake på kontoen men likevel er de ikke der og de vil ikke svare på e-mailene mine! Har vært kunde der siden 2006 og har ikke hatt noe problem med dem til nå!

Why Redwolf, why?! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...