Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Kjøpte faktisk en Army Glock 17 som jeg fikk i går. Meget fornøyd med den, metall slede. Eneste minuset var at magasinet som fulgte med lakk gass, men kjøpte med 2 TM magasiner så det var ikke noe stress. Den er en eksakt kopi av TM, så kjørte en full Guarder oppgradering på den, selv om den faktisk var ganske smooth stock også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:( er så langt ditt tar en hel dag og kjøre. bor jo i nærheten av oslo

Hm, det var litt langt ja. kan kanskje komme ned for operasjon skogsstorm hvertfall, mener det er verdt turen. I fjor var det 70 spillere, fordelt på to lag, skikkelig krig. :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noen her god peiling og erfaring med motorer? Leter etter en ny high speed motor til min MP5K. Har kikket på G&P M120, men så noen videoer på youtube der de testet den og den virka ikke så voldsomt spræk. Kan være de sultefora motoren på strøm da.

Kjøpte en Big Dragon M160 fra airsoftpark.com, og den er jo veldig sterk, men er bråkete og blir veldig varm, men det er kanskje normalt for high torque motorer?

Er jo uansett greit med andre alternativer, bør ikke være grisedyr og være tålig spræk. :)

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Man kjøper jo litt avhengig av fjær da. Tallet er jo som regel et clue til hva slags fjør den er beregnet på. Har MS90 fjør i min 416 nå, og G&P M120 high speed. Mer enn nok høy ROF for min del, kjører sjelden full auto, kun litt lette byger hvis man legger dekningsild. 7.4V LiPo også. Tør ikke tenke på hvordan det er med 12V LiPo. Spørsmålet er jo også, tåler girene dine det? Klarer magasinet ditt å mate raskt nok? Hvordan er innmaten generelt?

Lenke til kommentar

Eneste originale innmat er girkasse skallet og bryter/avtrekker. Har montert i et Deep Fire M120 tune up set, og har tenkt å kjøpe SHS 18:1 girsett, har hørt mye bra om de girene. Har ikke kulelager i, men har byttet til stål lager selvfølgelig. Har ikke hatt problemer med magasinmating til nå. Før har jeg brukt en Systema Energy motor sammen med standard girene. Hadde egentlig systema standard torque gir, men etter et mindre "havari", så satt jeg i originalgirene igjen. De holdt en god stund, men spurgiret og sectorgiret takket for seg nå nylig. Energy motoren takket for seg etterhvert, var en plastskrue(!) som røk på den ene kontakten på den.

Når det gjelder det elektriske så er det fullt oppgradert med mosfet og det hele, og alt drives av et Intellect 9.6 volt 3600 mah batteri.

Bah, tror jeg bare gjør det som egentlig var planen til å begynne med, kjøpe en G&P motor til den. De var utsolgt når jeg handla inn til oppgraderinga, var bare derfor jeg endte opp med den Systema motoren.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

oii oii dene tråden lever enda gitt, mange år siden sist jeg stakk innom her!

men lurer på om det er noen aktive airsoft klubber her i oslo /asker som holder på kunne tenkt meg og begynne litt igjen, siter og titter på mitt gamle utstyr! hvis det er noen som holder på med dette i nærheten send meg en pm da! 20år så lovlig er jeg nå! hehe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Anbefaler at du kjøper deg en smartlader. Da trenger du ikke tenke på hvor lenge det skal lades, og det er sunnere for batteriet i lengden.

Du kan få smartlader billig på biltema, lader batteriet like bra som andre ladere.

Denne skulle gjøre susen: smartlader

Anbefaler at du bruker den på laveste instilling, for å skåne batteriet.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...