Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er eier av en KWC Desert Eagle (fjær), hatt den i et par dager nå, og merker at safety'en ikke funger som den skal lengre. Når jeg skrur på safety, så er den rett og slett ikke på, og jeg kan lade og skyte våpenet uansett. Om jeg trykker safety-bryteren litt inn mens jeg vrir den, da går den (noen ganger) i safe mode. Noen som har likens pistol og har hatt samme problem?

Jeg har tatt den fra hverandre og sett på safetymekanismen, og tror jeg ser problemet, (safety-mekanismen er den skiven "nederst" i pistoldelen) se vedlagte bilder:

post-173291-0-19186600-1298679625_thumb.jpg

Pistolen det er snakk om

post-173291-0-50008600-1298679659_thumb.jpg post-173291-0-55038200-1298679703_thumb.jpg

Safety-mekanisme av

post-173291-0-88618500-1298679724_thumb.jpg post-173291-0-33303600-1298679761_thumb.jpg

Safety-mekanisme (fungerende)

post-173291-0-26518100-1298679781_thumb.jpg post-173291-0-77018500-1298679821_thumb.jpg

Safety-mekanisme (men "bugged")

Virker for meg at den skriven som skal blokke for avtrekkermekansimen er løs eller noe, men ser ingen måte for å fikse dette.

Endret av Nakmus
Lenke til kommentar

Er jo en fjærpistol, av et ikke akkurat kvalitets-merke, så er vel ikke mye mer enn man bør forvente. Man trenger jo ikke akkurat safety på en fjærpistol, siden du må ta ladegrep uansett for å skyte.

Nei, skjønner jo det - men siden det funket helt fint istarten, samt at mekanismen ser ganske enkel ut, så kanskje det skulle gå ann og fikse? :)

Lenke til kommentar

For å forhindre en uønsket krangel har jeg slettet fire innlegg hvor det ble snakket om å skyte storvilt med airsoftvåpen. Det er barnslig nok å skyte dyr med slike våpen, det er ikke nødvendig å komme til forumet for å skryte.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar

Tenker på å starte et lite bygge prosjekt når jeg kommer hjem,

tenkte å se om jeg kan omgjøre en cyma MP5SD6 til et våpen man kan stole på for så lite penger som mulig.

Antar at jeg må bytte ut fjæra, bushings og kanskje ledninger og gears men det er sikkert mye mer, hadde vært fint om noen har hatt litt erfaring med en av disse kan gi noen tips om hva de ikke var fornøyd med!

Trenger også noen veiledninger til billige internals ettersom jeg skal få byggd opp våpnet for så lite penger som mulig.

Hvis det blir noe av dette skal jeg legge ut noen bilder og kanskje video på forumer :new_woot:

Lenke til kommentar

@Ilcapo93: Hvis det er den med blowback ville jeg hvertfall disabla den funksjonen, bare der vil gjøre den mer til å stole på. Av internals ville jeg som du har nevnt fokusert på å bytte fjær først og fremst. Jeg ville hvertfall shimmet den på nytt, ledninger og gear er ikke helt nødvendig i første omgang, om bushings er plast ville jeg såklart byttet de også. De-grease hele gearboksen og legg på nytt. De har en tendens til å overdrive smøring, gjerne med dårlig kvalitets fett.

Skal du gjøre det billig, gå for Element deler. Ikke den største oppgraderingen fra stock Kina deler, men bedre blir det jo.

Lenke til kommentar

@KingArms: Takker!

Det var faktisk blowback versjonen jeg tenkte på, blowback funksjonen lå høyt på lista av ting som måtte fjærnes. Vet du om det er noe bearings på spring guiden? Tenker en m100 fjær burde være en god ertattning for den 400fps fjæra som allerede er i. Tenker ROF'en burde gå opp noen hakk da :new_woot:

Har hørt at hop upp'en er OK men det var noe jeg hørte fra en 12år gammel youtuber :ph34r:

Burde kanskje hive inn en G&P gummi i samme slengen bare for å være sikker. Bruker oftest å fokusere høyt på presisjon i stedet for FPS, hjelper ikke å ha 450FPS hvis man ikke treffer noe :thumbup:

Deans plugger går selvfølgerlig inn som vanlig, tamiya pluggene har relativt god mengde motstand som holder ROF'n nede. I tillegg lurer jeg på om det er mulig å knø inn et 9.6V mini batteri? Hvis ikke burde det vel gå ann å få inn et 7.2V 1800MAh Lipo?

Må kanskje kjøpe en billig Airseal nozzle hvis det er mye luft som wastes der...

Noe annet? :hmm:

Lenke til kommentar

Aner ikke om det er bearings på springguiden nei, hva hopupen angår så tviler jeg på at den er noe særlig. Noe jeg alltid bytter ut er hopup, samme hva jeg kjøper (bortsett fra King Arms, siden der sitter jo den beste hopupen allerede) Airseal finner man jo fort ut av når man fikser gearboksen. Vet at det er grei plass til 8.4V mini der, så er vel kanskje mulig med 9.6V. Litt usikker på om jeg ville gått for 9.6V eller lipo med stock internals. Det kan funke, eller ikke. Litt som kinakloner oftest gjør.

Lenke til kommentar

Vet at airsplat er noe drit å bestille fra hvis du ikke bor i Statene, og ja, ligger jo i Statene, så generelt dyr frakt. Ellers er CA25 ikke det beste jeg har vært borti. Mye kjipe deler hvis ting skulle gå i stykker. Har mekket på et par, og kan til tider være vanskelig å skaffe deler. Ellers så skyter den helt greit, ville dog anbefalt G&P sin SR25 eller XM110. Omtrentlig samme våpen, men bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...