Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Var passe dårlig respons i tråden jeg opprettet for denne saken, så jeg håper jeg får svar her.

Skal som sagt gå til innkjøp av airsoft utstyr å lurte på om noen kan "godkjenne" handlelisten min til nå.

King Arms Colt M4A1

MadBull Precision 0.20g Bio-Degradable BB 4000 rds (Bag) x3

Tokyo Marui 300rd Magazine for M16 / M4

Milspex M4 Camo Cover (Desert)

Pantac Tactical Three Point Sling (OD)

G&P M4A1 Higher Mount Base

King Arms Multi Reticle Sight

King Arms 68rds Mag for Marui M16 Box Set 5pcs

Planlegger også å bruke LiFePo4 som jeg setter 3 celler av disse enkeltcellene vil det gå overens men geværet.

Skal søke dispensasjon hos NASF før noen spør.

Regner med at jeg bruker maske, men de har ikke inne for øyeblikket. Noen som har erfaring med JT Elite Mask ?

Andre ting jeg burde tenke på når jeg kjøper?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Glem kuler, unødvendig tyngde, dessuten så vil jeg anbefale .25g fremfor .20g

Ville også valgt et annet sikte hvis du ikke har fryktelig lyst på det. Min erfaring er at de går i stykker lettere enn typ "større" sikter da de er litt mer solide. Se på en Aimpoint replika f.eks eller Eotech

Sånn camo ting syns hvertfall jeg blir litt teit, min mening. Du må uansett ta den av og på hver gang du skal sette i eller ut batteri. Skal du ha camo så funker spray bedre og ser kulere ut.

Har aldri prøvd å lage et batteri selv, og ser heller ikke grunnen til det mtp unødvendig risk/kostnad (hvis det ikke funker) og det finnes et hav av ferdige batteripakker fra før.

Briller/goggles > maske, anyday.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg vil sette sammen egen batteripakke er at LiFe batterier tåler mye mer juling pluss mindre vekt å større mAh per celle. Angående kuler hadde jeg lyst til å holde antall bestillinger til et minimun. Hvordan spray bruker man når man lakkerer våpen? Har skaffet en lexanplate for å beskytte rød punkt. Er ikke "tunnelsyn" en konsekvens av et rød punkt sikte av denne typen?

Takk for respons :)

Edit: Vil magasinene passe til våpenet?

Endret av Rot
Lenke til kommentar

Ok, det som er med kuler er at hvis du bestiller 12000, .2g kuler så blir det 2.4kg med kuler, dette er ganske mye mtp at dette er noe du lett kan få tak i i Norge, og frakt fra Hong Kong er beregnet på kg. 2.4kg er ikke så altfor mye, men kan fort få frakta til å tippe fra 60$ og over til 100$ hvis du skjønner.

Våpen kan man bruke våpenlakk på. Fåes kjøpt fra NFM eller Sandefjordpaintball. Eller vanlig spraymaling også hvis du er sikker på fargen.

Får man tunnelsyn av rødpunkt så bruker man de feil. Det som er fint med rødpunktsikter er at man kan ha begge øyene åpne og ha siktet foran deg så vil du kunne se den røde prikken. Mao, så lenge man ikke bruker det som man ville gjort med et kikkertsikte så får man ikke tunnelsyn.

@Lefse: Ja, den skal passe.

Lenke til kommentar

Motor relatert spørsmål:

Vet noen om denne motoren passer til en TM MP5K? motor

Jeg vet det er lang type jeg skal ha, men bare spør for sikkerhets skyld.

Jeg har en slik i min TM MP5A4, og den passer fint, men gir ikke høyere skuddtakt en TMs 700-motor.

Red.: Nå lyver jeg. Jeg har en G&P M160 i MP5-en, ikke M120.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Planlegger også å bruke LiFePo4 som jeg setter 3 celler av disse enkeltcellene vil det gå overens men geværet.

Du vil ikke trenge mer en 2-celler med LiFePo batterier, eller LiPo for den saks skyld.

De har såpass bra discharge rate at 7.4volt (LiPo) gir omtrent lik ytelse som et 9.6volt NiCD/NiMH batteri.

11.1 volt kan fort gi deg et slitekurs i hva som skjer når tannhjula møter stemplet i for høy hastighet. :)

Lenke til kommentar

Går da an å finne ut ting litt selv?

WE-Tech. En fabrikant.

Jo, jeg har funnet ut av masse selv! Gjennom forumet :D

Men siden SOCOM Gear er som WE, er det bra eller nagativt? Lest bare postitivt om det, men kan jo være andre med negative erfaringer.

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...