Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

..Airsoft har 18-års aldersgrense i Norge. 16-åringer kan få dispensasjon ved å melde seg inn i en NASF-godkjent klubb (www.nasf.no/klubber.htm) og være medlem i et halvt år.

3776473[/snapback]

de fleste som henger her vet vel gått hva aldersgrensen er da.. ;)

Endret av webby1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..Airsoft har 18-års aldersgrense i Norge. 16-åringer kan få dispensasjon ved å melde seg inn i en NASF-godkjent klubb (www.nasf.no/klubber.htm) og være medlem i et halvt år.

3776473[/snapback]

de fleste som henger her vet vel gått hva aldersgrensen er da.. ;)

5700944[/snapback]

 

hvorfor quoter du en post som er 1år gammel?

Lenke til kommentar
..Airsoft har 18-års aldersgrense i Norge. 16-åringer kan få dispensasjon ved å melde seg inn i en NASF-godkjent klubb (www.nasf.no/klubber.htm) og være medlem i et halvt år.

3776473[/snapback]

de fleste som henger her vet vel gått hva aldersgrensen er da.. ;)

5700944[/snapback]

 

hvorfor quoter du en post som er 1år gammel?

5701248[/snapback]

oisann, du skjønner at den posten ligger øverst på siden hos meg.. så heller ikke på datoen.. hehe :!: :blush:

Endret av webby1
Lenke til kommentar
Mitt norske kit:

 

Uniform: M98

Sko: M77 Feltsko

Hodeplagg: NFM patruljehatt

Hansker: Hellstorm Nomex Flightgloves (tåler opptill 700 graders varme)

Vest: Blackhawk S.T.R.I.K.E Commando Recon vest med diverse Blackhawk lommer.

 

Ser slik ut:

*BILDE*

Sinnsykt kult! :w00t:

Men jeg viste ikke at vi brukte M16 her i Norge, trodde vi hovedsakelig brukte A3G3...

Lenke til kommentar

Denne skulle jeg skrive men så klikka forumet. Siden fanen i firefox lå der fremdeles, et par timer senere så poster jeg, uansett om ting er svart på av Gunfreak allerede. ;)

 

Sinnsykt kult!  :w00t:

Men jeg viste ikke at vi brukte M16 her i Norge, trodde vi hovedsakelig brukte A3G3...

5706147[/snapback]

 

Hehe, vi bruker nok desverre ikke M-16A2 her til lands nei. ;) Er bare jeg som ikke klarer å holde fingrene unna AR-15 våpen.

 

Derimot bruker Marine jegerne Diemaco SFW (Colt Canada M4), så når jeg omsider får meg en M4 har jeg et tilnærmet "rett" våpen i forhold til norsk kit. :thumbup:

 

Er ikke AG3en gått ut av produksjon da?

 

Nei, men den har blitt oppgradert med RAS, rødpunkt o.l. Det er dog byttet ut en del AG3'er med Diemaco SFW, som nevnt over, til HJK og MJK. Og det foregår samtidig en god del testing av et nytt 5.56 våpen, som delvis skal bytte ut AG3.

Lenke til kommentar

Får vel poste mitt norske kit også da:

 

Uniform: M75+snøkamo bukse

Sko: M77 Feltsko

Hodeplagg: PASGT replica med snøkamo trekk

Hansker: Husker ikke merke

Rigg: Combatkit Chest Rigg Minimi/MG

Våpen: STAR M249

 

Ser slik ut:

isak_sask.jpg

 

(mitt våpen er nesten rett til et norsk kit, nordmenn bruker M249, men kun i PARA utgave. Har en AG3 som snart er klar(en ombygget G3 SAS))

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Kyrre: da jeg spurte om AG3en var ute av produksjon mente jeg i AEG format:P Det står "sold out" over alt  :hmm:

5707642[/snapback]

 

Det stemmer, MARUI har sluttet å produsere AG3, men man kan fortsatt kjøpe en G3 SG1 og det er ikke noe vanskelige å modde på et RS G3 handguard(å så bare spraye pistolgrep+kolbe i OD, NFM sin våpenmaling fungerer bra til det)

Lenke til kommentar

alle de store airsoft produsentene lager våpene i batch's

 

altså fra mars til juni lager de P90 osv så lager de M4 osv.

 

og jo mer populær et våpen er jo oftere lages dem.

 

og da er teorien at TM ikke har sluttet å lage AG'n men at den bare er i en veldig lang syklus. altås i stede for vær 3 måned eller vært år, så har det nå godt 2-3 år..

 

ingen vet om dette er sant eller om TM faktisk har sluttet å lage dem helt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...