Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Note to self: ikke fiks flere magasinlekkasjer med super-billig superlim.

 

Det fungerte fint, men nå har jeg superlim over hele rommet, en fin løsemiddel-duft i hele leiligheten og et fint belegg på alle fingrene.

 

Så, over til å finne et nytt et :)

 

kjøp deg heller tykk silikon grease, det tetter pakninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om www.army123.no er i drift?

Kan se katalogen og alt, men da jeg prøvde å bestille kom det en feilmelding.

Egne tidligere erfaringer?-Hørt om/kjenner noen som har bestilt derifra ikke altfor lenge siden?

 

Aldri hørt om siden, men send de en mail eller ring ;) Det er vel det tryggeste vil jeg si, da får du kanskje snakket med noen som jobber eller har drevet det.

 

Edit: Var jo veldig utdaterte ting der da, skjekk forsvarsbrukt.no for omtrent det samme vil jeg si, litt større utvalg også og sikkert.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar

King Arms er jo konge M4er da, så skal jo VFC også være fine med et bittelite hopup bytte. Så vil jeg også skryte Socom Gear opp i skyene :p Pistolene er litt så som så, men er jo samarbeid med WE. Jeg syns de er helt ok. Men M4en deres kan jeg ikke skryte nok av. Har aldri vært så fornøyd med en AEG før.

 

Edit: Hurra! Fått tak i en MSA ACH TC-2000 :) Komplett med velcro og bunnyears. Pluss Eagle Industries MBITR lomme, weapon catch, flashbang lomme og enda en Allied Industries triple shingle. Skal lage et mer HSLD oppsett med RRVen min nå som vinteren setter inn.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar

Fikk idag regning fra UPS der jeg måtte betale for moms/toll, dette viste jeg ville komme og venta på den, men regninga ble ekstra dyr det kom et ekstra utlegg de kalte "Utleggsprovisjon" på 150,- dette er jo nesten like mye som sendingen orginalt kosta, hva er dette fornoe og burdte jeg ikke få opplyst på forhånd at det vil komme ekstra gebyrer ?

 

Siste gnag jeg bruker UPS, bruker heller FedEx eller USPS om det kommer fra statene, de har ingen ekstra utlegg :D

Lenke til kommentar
Fikk idag regning fra UPS der jeg måtte betale for moms/toll, dette viste jeg ville komme og venta på den, men regninga ble ekstra dyr det kom et ekstra utlegg de kalte "Utleggsprovisjon" på 150,- dette er jo nesten like mye som sendingen orginalt kosta, hva er dette fornoe og burdte jeg ikke få opplyst på forhånd at det vil komme ekstra gebyrer ?

 

Siste gnag jeg bruker UPS, bruker heller FedEx eller USPS om det kommer fra statene, de har ingen ekstra utlegg :D

 

Det er akkurat det du får ;) Moms slipper du ikke unna. Det som gjør at UPS, TNT og FedEx kan sende pakker så fort er at de betaler momsen din når tinga kommer til Norge så du får pakka di fort og så betaler du de senere. Da tar de også litt for å faktisk gjøre det. ALLE fraktselskaper tar en liten provisjon, selv posten gjør det (USPS) for de må åpne pakken din og skjekke at det ikke er noe ulovlig og det må du betale for, men andre kan skjule det i totalen istedet for å nevne det for deg.

Lenke til kommentar

Nei ikke sant, men har du noen gang tatt å regna ut momsen og skjekka at den stemmer med det du betaler? Har handlet en god del fra Ebay og ja, det er ikke bare 25% av tinga mine pluss frakt som jeg betaler for å få pakka mi på posten. Fortollingsgebyr, utleggsgebyr, tolling eller hva de velger å kalle det, koster som regel mellom 100-200 kr og du betaler det til TNT, UPS, FedEx og USPS. Er rettogslett litt penger til de som skjekker pakka di når den kommer til Norge, fraktselskapene har som regel egne tollere og derfor det går mye raskere.

 

Denne prisen varierer. Hvis pakka di står som klær for en verdi av 1000kr, og er en liten, myk og fin pakke blir den bare gjennomlyst kanskje og du betaler en bitteliten sum. Står det derimot klær for 400kr og pakka er hard, diger og skrangler så kan de åpne den og skjekke om innholdet stemmer med det som står i fraktsjemaet, da betaler du mer siden du gir dem ekstra arbeid. Hvis de finner prisen mistenkelig lav også, hvis det ikke er oppgitt at prisen er gitt via rabatt f.eks så kan de også holde igjen pakken din og du må sende en kopi av kvitteringen din f.eks på hva du egentlig betalte.

 

Min erfaring er; UPS -> FedEx -> Posten/USPS -> TNT når det gjelder god kundeservice og å være raske.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar
Fikk idag regning fra UPS der jeg måtte betale for moms/toll, dette viste jeg ville komme og venta på den, men regninga ble ekstra dyr det kom et ekstra utlegg de kalte "Utleggsprovisjon" på 150,- dette er jo nesten like mye som sendingen orginalt kosta, hva er dette fornoe og burdte jeg ikke få opplyst på forhånd at det vil komme ekstra gebyrer ?

 

Siste gnag jeg bruker UPS, bruker heller FedEx eller USPS om det kommer fra statene, de har ingen ekstra utlegg :D

 

UPS eier FedEx og DHL så hardt at du ikke skjønner det en gang. Har brukt dem i et par år nå, og jeg betaler gjerne litt ekstra for å få dem til å levere pakken min.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke magasiner som vil passe i en CA mp5? Vil gjerne slippe å kjøpe dyre magasiner hvis jeg kan slippe unna med billige kloner om de feeder bra. Hi-, mid- og low-cap er aktuelt, også "dobbeltdekkere" så alle erfaringer mottas med stor glede.

Jeg er så og si blank på alt annet en JG m4, mekkevåpen :!:

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å bestille Bolle X800 til noen venner av meg, men da jeg skulle bestille så var prisen økt til 731kr pr brille. (Skulle ønske jeg bestilte to dager før da de kostet ca 445 kr :( ). Dette gjelder da fra mamut.net. Finnes det noen andre norske butikker som selger disse? Frakt tid fra Hong Kong har jo vært diskutert så det er sikkert like greit og raskt å bestille derfra?

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...