Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Hei, et par spørsmål (om noen har tid): Hvordan spilles dette, tenker da på hvordan man avgjør om man har truffet noen og liknende?

 

Har spilt litt paintball, der er det jo som regel ganske åpenbart om man er truffet eller ikke, men det blir jo ikke like synlig med softgun?

 

Kjøpte et gevær og en pistol i helgen (ikke tenkt for spill, kun til blinkskyting på verandaen), men kan de brukes i spill eller er de for veike?

Geværet

Pistolen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. overraskende, jeg trodde det skulle være kraftigere jeg :)

 

Jeg prøvde å skyte et par kuler med geværet ut av verandadøren i går, den går vel kanskje 20 m i riktig retning før den skrur avgårde, er det nok til å spille med altså?

 

Kan den modifiseres til å gå lenger før den mister retningen? (Til blinkskyting altså :))

Lenke til kommentar

Forsnakket meg litt. Du kan spille med pistolen din, men det ville vært lurt med en sikkerhetsavstand. Ifølge, for eksempel, Vipers så tror jeg våpenet ditt ville blitt godtatt, men du hadde nok måtte spille med sikkerhetsavstand på 10-15 meter. Og det er for kraftig til å bruke innendørs. Vipers har i tillegg relativt høye grenser for utganshastigheter.

Lenke til kommentar
This is David: Vil tror patronen lekker litt over tid, kommer vell litt ann på hvor god pakningen er.

 

 

Jeg lurte litt på om denne passer til denne? eller om denne er et bedre alternativ?

 

Lurte også på hvilke batteri som er å anbefale?

 

Skulle vel passe ja. Men vær litt obs på at det ikke er så lett som det ser ut som regel å gjøre om slike ting på en AEG. Ja det tar faktisk en god porsjon tålmodighet og riktig verktøy. Du vil også trenge en PEQ boks skulle jeg tro, hvis batteriet på SIRen ligger i fronten. Siden den andre railen er mye smalere. Lengre løp krever også nytt innerløp for å bli bra, og kanskje ny sylinder avhengig av hva som sitter i. Er du usikker på noe så ikke gjør det, du bør være sikker på det du gjør når du først skrur fra hverandre en AEG på den måten imo.

Lenke til kommentar

Jaja, da får det briste eller bære. Systema Revolution M160 gearbox er bestilt sammen med PDI 6,05-løp, mm. Handlet også inn oppgraderinger til Hi-Capa-en. Avtrekker, hammer-sett og lettvekts-blowback-kammer, blant annet.

 

Av og til lurer jeg på om det er verdt å bruke flerfoldige tusenlapper på leketøy... Bare tenk på alt det andre fine jeg kunne kjøpt, slik som, eh, vaskemaskin. :hm:

Lenke til kommentar
This is David: Vil tror patronen lekker litt over tid, kommer vell litt ann på hvor god pakningen er.

 

Det regnet jeg jo med :) Men hvor lenge kan en CO2-patron stå i pistolen før den er tom for gass, og hvor mange skudd man kan forvente å få ut av hver patron?

 

Et annet spørsmål, noen som kan si hva dette er? :hmm:

Den fulgte med hylsteret til pistolen..

post-114402-1256037865_thumb.jpg

Endret av This is David
Lenke til kommentar
Det regnet jeg jo med :) Men hvor lenge kan en CO2-patron stå i pistolen før den er tom for gass, og hvor mange skudd man kan forvente å få ut av hver patron?

 

Et annet spørsmål, noen som kan si hva dette er? :hmm:

Den fulgte med hylsteret til pistolen..

 

La den stå i og se :p Neida, men det er veldig få airsoftere som har CO2 pistoler av den grunn av at de er for kraftige i de aller fleste klubber. Kommer an på hvor mye du bruker den, temperatur osv. En kamerat har en CO2 pistol, og den bruker sikkert ikke en halv patron engang i løpet av ett spill. Nå er jo ikke disse så dyre heller da, så burde ikke være noe problem.

 

Det hylsteret ditt, kan det "sikres" på toppen så ikke pistolen detter ut? Hvis så, er den mest sannsynlig justerbar og den remsen sitter fast med borrelås nedi en egen lomme. Bruk den dingsen til å stikke mellom borrelåsen så du kan enten trekke remsen lenger ut, eller dytte den lenger ned avhengig av pistol størrelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var en relativt heftig handleliste bestilt fra RedWolf, jeg nevner i fleng:

 

- Socom Gear M9

- Hylster til M9

- Lyddemper

- Rail Mount

- Pantac LBE MOLLE-vest

- 5x doble M16 magasinlommer

- 10x midcap magasiner

- Vertikalgrep

- PEQ med laser

- Lykt

- Feste til lykt

 

Og litt sånn. :) Når man først skal kjøpe fra Hong Kong kan man likesågodt kjøpe mye.

 

post-93260-1256920626_thumb.png

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...