Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Jeg så en brukt P90, men er ikke prisen på 2600 SEK noe høy for den (beskrivelse nedenfor)? Eller er det noe jeg ikke helt har forstått?

 

Her er beskrivelsen:

 

TM P90

det ända som är fixat med den är att det sitter i en m120 fjäder.

det du även fär med är 2 mag ett high-cap och en low 68rds

samt original bos med tillbehör

1st 8.4volt 1400mha från intellect

1st 9,6volt 1100mha från ICS

 

Jo den prisen er litt høy imo. Du kan evt. riske å vente noen dager og håpe at fyren setter ned prisen som folk alltid gjør etter en stund, eller sende et forslag på mail/PM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anti-dugg har jeg aldri fått til å funke :p Bolle brillene skal jo visstnok være duggfrie, men det dugger bra på alle sammen. Prøvde å spraye på noe antidugg fra Brilleland, men da ble resultatet ganske likt som på bildet ditt. Beste tips mot dugg er vel å ha god ventilasjon i overdelen du har på deg, og ikke ha på noe hodeplagg.

Glasset som er avbildet er til Bolle X800. Da jeg spilte på lørdag hadde jeg på meg 1-hulls balaclava og jungelhatt sammen med disse brillene, og da dugget det ingenting. Det ble litt fuktig på innsiden av glasset, men ikke dugg.

Lenke til kommentar
Jeg så en brukt P90, men er ikke prisen på 2600 SEK noe høy for den (beskrivelse nedenfor)? Eller er det noe jeg ikke helt har forstått?

 

Her er beskrivelsen:

 

TM P90

det ända som är fixat med den är att det sitter i en m120 fjäder.

det du även fär med är 2 mag ett high-cap och en low 68rds

samt original bos med tillbehör

1st 8.4volt 1400mha från intellect

1st 9,6volt 1100mha från ICS

 

Jo den prisen er litt høy imo. Du kan evt. riske å vente noen dager og håpe at fyren setter ned prisen som folk alltid gjør etter en stund, eller sende et forslag på mail/PM.

 

Hva er en grei bruktpris? Du sa 50-75% til meg, men er er dette en grei regel for batteri, fjær og magasin også?

Lenke til kommentar
Hva er en grei bruktpris? Du sa 50-75% til meg, men er er dette en grei regel for batteri, fjær og magasin også?

 

En 1500-1700kr for selve P90 pluss kanskje 2-3 ekstra magasiner og batterier er vel en grei pris som regel. Kommer jo litt an på hvor mye den er brukt selvsagt og om den har mye riper eller manglende deler. Kosmetiske ting som mangler kan droppe prisen ganske mye uten at kjøper bryr seg veldig som regel.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo også såklart om det er akkurat det våpenet som han linker til. Kanskje den bare ligner på den han har, finnes veldig mange forskjellige snipere i den modellen. Men ja, du får jo det du betaler for. Er det for godt til å være sant så er det også 90% av gangene akkurat det. Ta en kikk på nye TM sin L96 eller VSR-10 hvis du ha en skikkelig fin springer sniper med gode oppgraderingsmuligheter.

Lenke til kommentar
Noen her som har erfaringer med Systemas Revolution-gearbox? Jeg begynner å nærme med det punktet hvor jeg skal kjøpe inn gearbox og løp til min SR-15. Har lyst på M160 Revolution, og PDI 6.05mm presisjonsløp. Dette skal vist være mer presist enn 6,01. Noen mener det i alle fall. Alle har vist forskjellige meninger på dette området.

 

Kjøp en og skriv review :p Jeg vil også gjerne vite om de er verdt over 300$ Er en på airsoftguns.info som har kjøpt en M170 men han har hatt masse problemer med den, men også den eneste jeg har sett som har kjøpt den i Norge.

Lenke til kommentar

Har systema revolution M110 i vfc hk416 min, genial gearbox!

men full auto på 9.6v eller høyere er ikke å anbefale! både jeg og en kamerat har strippa sectorgearet på akuratt det :-)

Motoren som følger med er en modifisert Systema Magnum som er enda kjappere.

Bruker 7.4v li-po nå og det gir grisefin ROF og response på semi som er lik hva en PTW vil gi.

 

Eneste som er forskjell i montering fra en vanlig v2 er at du må bytte innsiden av selectorswitchen på bodyen din, det følger med "dings" som du må sette på siden selectorplaten er helt annerledes enn v2 gearbokser.

 

forøvrig har han på airsoftguns.info den vanlige systema m170 gearboksen og ikke revolution, revolution bokser som er over m150 har 4 tannhjul for ekstra tourqe.

Lenke til kommentar

Så det er altså ingen big deal å innstallere gearboksen. Det er bra. Hvordan føles avtrekkeren? Er den lett? Kan du kjenne motstand like før skuddet går av, som på et ekte skytevåpen?

 

 

Redigert: Da har jeg nettopp blitt ferdig med å oppgradere, internt og eksternt, min brors standard TM G36C.

 

Eksternt: G&P rødpunktsikte, G&P "skarpskytterkolbe" og G&P G36K frontsett.

Internt: Systema glidelagre i metall, og MadBull M110-fjær. Utganshastigheten ligger på litt over 400fps.

post-73476-1253194502_thumb.jpg

post-73476-1253194570_thumb.jpg

post-73476-1253194834_thumb.jpg

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Kul den, ikke så fan av g36k fronten da, men det er smak og behag. Har forresten samme kolbe :)

 

Hvor mye tror dere jeg kan ta for dette:

 

TM G36c med samme kolbe som bildet - Oppgradert gearbox ligger på 350-400 fps.

 

G&P 9.6v 3300mah batteri

 

Hurtiglader m/avlader (batteri)

 

BB- Speedloader

 

TM Glock 17 Gbb

 

Full kammodrakt

 

Briller, Type B

 

Airsofthansker

 

Vinterkamodrakt

 

Finlandshette

 

Colombiansk vest, den de bruker i hæren; Orginal m/backpeace

 

+ litt smådill

Lenke til kommentar
Kul den, ikke så fan av g36k fronten da, men det er smak og behag. Har forresten samme kolbe :)

 

Hvor mye tror dere jeg kan ta for dette:

 

TM G36c med samme kolbe som bildet - Oppgradert gearbox ligger på 350-400 fps.

 

G&P 9.6v 3300mah batteri

 

Hurtiglader m/avlader (batteri)

 

BB- Speedloader

 

TM Glock 17 Gbb

 

Full kammodrakt

 

Briller, Type B

 

Airsofthansker

 

Vinterkamodrakt

 

Finlandshette

 

Colombiansk vest, den de bruker i hæren; Orginal m/backpeace

 

+ litt smådill

 

TM Glock 17 hvor god er den ? Jeg trenger en ny pistol. desert eaglen "klikka" nettopp. den har låst seg. Jeg må ha en treff sikker og en med en god utgangs hastighet ( hva er det egentlig jeg skal se etter når jeg kjøper pistoler ) Jeg kan ha Steyr, Glock, Beretta, kan også ha colt. ( ikke de små fise våpnene til 100 - 200) GBB helst

Endret av Lonlywolf145
Lenke til kommentar
TM Glock 17 hvor god er den ? Jeg trenger en ny pistol. desert eaglen "klikka" nettopp. den har låst seg. Jeg må ha en treff sikker og en med en god utgangs hastighet ( hva er det egentlig jeg skal se etter når jeg kjøper pistoler ) Jeg kan ha Steyr, Glock, Beretta, kan også ha colt. ( ikke de små fise våpnene til 100 - 200) GBB helst

 

TM har mange generasjoner så det har litt å si både på pris og kvalitet. 3. Gen TM pistoler er jo konge, eller TM generelt. TM har jo som alltid masse oppgraderinger osv også hvis du skulle bli lei av stock utseende på pistolen så kan du jo bytte sleder, rammer, springs for rekyll osv. Ellers så syns jeg KSC lager gode pistoler og WA er jo litt dyrt men skal være veldig gode med god blowback.

 

Plast er ikke alltid dumt når det gjelder GBBer, faktisk er det veldig kjekt. En tung metall slede er tyngre å dytte tilbake dvs. mye høyere gass forbruk per skudd. En god metall ramme er jo digg da, da den kjennes litt mer solid ut i hånda.

 

Finn et merke og finn en modell du liker er min mening. Jeg er veldig glad i Beretta, 1911 og P226 modellene. Liker best Beretta stock, men en skikkelig "pimpa" 1911 er jo aldri feil da. P226 fordi den er enkel men fortsatt tøff. Er ikke noe glad i Glock da, men er utrolig mange som har den og digger den. Tenk litt også på om du skal skaffe deg hylster til den senere. Hva slags da isåfall, og lages den i modellen som passer til din GBB.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge hatt lyst å kjøpe meg en softgun av noe slag av god kvalitet (ikke Leketøy-butikk kvalitet som går istykker etter noen uker), noe virkelighetstro (?) men som heller ikke er altfor dyr...

 

Gass eller ikke vet jeg, hva mener dere? Kan noen komme med anbefalinger? :) Gjerne link til hvor de selges også : )

____________________________________________

 

Jeg fant en norsk side da jeg søkte litt rundt (Wasteland.no)

 

Uansett, jeg fant en Beretta 92FS og en Beretta M92F Military ... Hva er forskjellen på de to, og hvem er "best" ?. Er de til å anbefale f. eks?

 

Jeg har tenkt å kjøpe et lårhylster også om jeg kjøper fra den siden, og fant denne: Lårhylster.

 

Fant også en side som het GunTech.no ---> KWC M92FS

 

Noen som har erfaring med noen av disse? :) Takker for alle inspill! : )

Endret av Requi
Lenke til kommentar
Jeg har lenge hatt lyst å kjøpe meg en softgun av noe slag av god kvalitet (ikke Leketøy-butikk kvalitet som går istykker etter noen uker), noe virkelighetstro (?) men som heller ikke er altfor dyr...

 

Gass eller ikke vet jeg, hva mener dere? Kan noen komme med anbefalinger? :) Gjerne link til hvor de selges også : )

____________________________________________

 

Jeg fant en norsk side da jeg søkte litt rundt (Wasteland.no)

 

Uansett, jeg fant en Beretta 92FS og en Beretta M92F Military ... Hva er forskjellen på de to, og hvem er "best" ?. Er de til å anbefale f. eks?

 

Jeg har tenkt å kjøpe et lårhylster også om jeg kjøper fra den siden, og fant denne: Lårhylster.

 

Fant også en side som het GunTech.no ---> KWC M92FS

 

Noen som har erfaring med noen av disse? :) Takker for alle inspill! : )

 

Hvis du vil ha noe som varer lenger enn en uke så ville jeg ikke kjøpt en springer pistol som du linker til. Disse er ikke akkurat kjent for å vare så lenge. Så ville vel ikke anbefale noen av dem. Skal du ha noe som holder så må du betale for det. Har bestilt fra både Wasteland og Guntech før og de er begge gode nettbutikker. Ellers er det jo sandefjordpaintball.no, game-on.no og softguns.no også da.

 

De aller fleste som holder på med dette seriøst som en hobby kjøper fra Hong Kong hvor det er billigst og størst utvalg. Skal du begynne med det som en hobby så er en 3-4 tusen som budsjett en veldig bra start. Da vil du få en god AEG å begynne med, noen skikkelig og sikre briller, noen magasiner og batterier og kanskje noe gear. Skal du bare ha en GBB så ville jeg satt av en 1000kr, og gått for en TM, KSC eller WA.

 

Blinkskyting ville jeg tatt en kikk på luftgevær. Softguns er ikke laget for pin point skyting, hvis du ikke vil begynne med practical skyting og bruke en god del tusen på AirsoftSurgeon deler til en race gun.

Lenke til kommentar

 

Jeg har lenge hatt lyst å kjøpe meg en softgun av noe slag av god kvalitet (ikke Leketøy-butikk kvalitet som går istykker etter noen uker), noe virkelighetstro (?) men som heller ikke er altfor dyr...

 

Gass eller ikke vet jeg, hva mener dere? Kan noen komme med anbefalinger? :) Gjerne link til hvor de selges også : )

____________________________________________

 

Jeg fant en norsk side da jeg søkte litt rundt (Wasteland.no)

 

Uansett, jeg fant en Beretta 92FS og en Beretta M92F Military ... Hva er forskjellen på de to, og hvem er "best" ?. Er de til å anbefale f. eks?

 

Jeg har tenkt å kjøpe et lårhylster også om jeg kjøper fra den siden, og fant denne: Lårhylster.

 

Fant også en side som het GunTech.no ---> KWC M92FS

 

Noen som har erfaring med noen av disse? :) Takker for alle inspill! : )

 

Hvis du vil ha noe som varer lenger enn en uke så ville jeg ikke kjøpt en springer pistol som du linker til. Disse er ikke akkurat kjent for å vare så lenge. Så ville vel ikke anbefale noen av dem. Skal du ha noe som holder så må du betale for det. Har bestilt fra både Wasteland og Guntech før og de er begge gode nettbutikker. Ellers er det jo sandefjordpaintball.no, game-on.no og softguns.no også da.

 

De aller fleste som holder på med dette seriøst som en hobby kjøper fra Hong Kong hvor det er billigst og størst utvalg. Skal du begynne med det som en hobby så er en 3-4 tusen som budsjett en veldig bra start. Da vil du få en god AEG å begynne med, noen skikkelig og sikre briller, noen magasiner og batterier og kanskje noe gear. Skal du bare ha en GBB så ville jeg satt av en 1000kr, og gått for en TM, KSC eller WA.

 

Blinkskyting ville jeg tatt en kikk på luftgevær. Softguns er ikke laget for pin point skyting, hvis du ikke vil begynne med practical skyting og bruke en god del tusen på AirsoftSurgeon deler til en race gun.

 

Men hvilke av de to er best?

Tokyo Marui M92F Military eller KWC 92FS ?

 

Er det et av de merkene som skiller seg ut fra de andre når det gjelder bedre kvalitet, bedre konstruksjon eller noe slikt?

Endret av Requi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...