Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

@ Tittoffer: Mini batteri vil si et lite batteri ikke pluggen. De passer i alt fra G36, M14, M4 handguard osv. og ellers hvor large batteri passer. 9.6V vil gi en fin ROF, ville gått for det.

@ Kake24: TM sin P90 er gull, CA sin skal visst være nesten på samme høyde og ACM har jeg aldri sett noen bruke. Er en veldig imponerende AEG mtp størrelsen. Fyren som driver softguns.no bruker TM sin og den er skremmende effektiv, med sine 290 FPS. Eneste kjipe er magasinene. High caps skrus opp hele magasinet om gangen før de settes ned, og de er lange og breie. Dropleg magasin lommer vil være å anbefale.

@ jop91: Alt av TM er laget i Japan. Eller følger japanske regler i det minste.

og for å legge til litt til raid2 sitt innlegg, så er omtrent ingen kuler 6mm. De aller fleste vil være rundt 5.95 +-. Det som skiller en god kule produsent fra en dårlig er som regel material, støpekant, nippel og kvalitetstesting. Dvs at alle kulene vil være like, og at du ikke vil få varierende resultater med de. AirsoftMechanix hadde en test for lenge siden hvor de sammenlignet litt kuler, skal se om jeg finner den igjen.

Edit: Fant den

http://www.airsoftmechanics.com/home/content/view/19/29/

http://www.airsoftmechanics.com/home/content/view/18/29/

http://www.airsoftmechanics.com/home/content/view/13/29/

Endret av KingArms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De aller fleste vil være rundt 5.95 +-.

Japp, er klar over det :)

Tror tingen var at de omtalte kulene var mer ovale enn ordentlig runde.

Fant en brukeromtale. Også her blir det nevnt avvik i diameter.

Uansett så er det ikke så grov prisforskjell på kuler. 2000 kuler koster 160,- hos teknikmagasinet, og 3000 excel kuler koster jevnt over ca 150,-, så da er det vel like greit å kjøpe excel som ofte er godt omtalt? Selv om de ikke kom til topps i testen du linket til -takk for den forresten!

Lenke til kommentar
De aller fleste vil være rundt 5.95 +-.

Japp, er klar over det :)

Tror tingen var at de omtalte kulene var mer ovale enn ordentlig runde.

Fant en brukeromtale. Også her blir det nevnt avvik i diameter.

Uansett så er det ikke så grov prisforskjell på kuler. 2000 kuler koster 160,- hos teknikmagasinet, og 3000 excel kuler koster jevnt over ca 150,-, så da er det vel like greit å kjøpe excel som ofte er godt omtalt? Selv om de ikke kom til topps i testen du linket til -takk for den forresten!

Jeg er ikke så stor fan av Excel selv om jeg bruker de fra tid til annen. Har vel en 20 000 av de liggende i stooor pose under senga. Bruker de til chroning, GBB pistolene mine og M 11en min. Eller hvis jeg skal på hytteturer og skal skyte litt på blinker og slikt. Sløser ikke bort Blaster kulene min på slikt. Har ikke akkurat hatt så mye jams med Excel så skal ikke klage på de, men jeg syns Blaster gir bedre resultater. Excel er jo også til dels bio kuler, så om det kreves på noen spill så er de jo helt kurante.

De er fine å sløse med siden de koster lite, kort sagt :)

Lenke til kommentar
Jeg er veldig godt fornøyd med bioval 0.20g bio-kulene,

og jeg opplever de som ganske like KSC perfect.

Jeg har aldri vært borti disse Bioval kulene, ei heller hørt så mye om de annet de livsfarlige glass kulene deres. Men sånn utifra det jeg har prøvd så har aldri noen bio kuler vært helt på høyden med ikke-bio kuler. Kanskje jeg får prøve noen en gang. Noen biokuler gikk jo nesten i oppløsning i den ene AEGen min...masse støv og drit i løpet og cylinder...

Lenke til kommentar

Frister som f*** etter en uheldig handel av Cybergun sin versjon.. Den ble solgt uka etter :p

Skeptisk til "lav" fps..? Påvirker fpsn lengden man skyter veldig mye? Målt med .20g bb hadde cybergun sin over 470 fps mens denne har 300? Deilig at den har magasin som faktiskt vises og en tilsynelatende lettere tilgjengelig hophup, der man på cybergun sin måtte bruke VERDENS minste umbraco og 10 min for å stille den :p

Lenke til kommentar

Må si den frister litt ja, men jeg skal vente til reviews og mer upgrades kommer til den. Pluss at jeg har følelsen av at den bare blir stående hjemme på spill :p

Grunnen til lav FPS er fordi det er en TM og Japan har strenge regler for FPS. Men det vil nok komme masse upgrades etterhvert. Kan bare ta litt tid før produsentene bestemmer seg for å satse skikkelig på den, og også en del kinakloner. Bra det har kommet et alternativ for VSR-10en hvis du vil ha en solid fjærbasert sniper.

Edit: Nå har jo du fått bygd deg en sinnsykt tøff semi sniper da Cutt, hvorfor vil du ha denne da? :p

Endret av KingArms
Lenke til kommentar
@ Kake24: TM sin P90 er gull, CA sin skal visst være nesten på samme høyde og ACM har jeg aldri sett noen bruke. Er en veldig imponerende AEG mtp størrelsen. Fyren som driver softguns.no bruker TM sin og den er skremmende effektiv, med sine 290 FPS. Eneste kjipe er magasinene. High caps skrus opp hele magasinet om gangen før de settes ned, og de er lange og breie. Dropleg magasin lommer vil være å anbefale.

Finnes det kun CA modeller i sportsline serien? Jeg kunne ikke finne så mye å velge mellom, og TM er i en litt for høy prisklasse.

Lenke til kommentar
Finnes det kun CA modeller i sportsline serien? Jeg kunne ikke finne så mye å velge mellom, og TM er i en litt for høy prisklasse.

Ja, CA sin P90 er fortsatt bare i Sportline ja. Derfor TM vil være et litt bedre valg, da CA sin fortsatt er i en slags prøvefase. Da jeg tipper at de ikke har planer om å lage en proline versjon med det aller første.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar
altså jeg har akkuratt kjøpt en usp, springer fra wasteland (bare begynnelses pistol) men altså hvilke kuler burde jeg bruke til deg 0.12 eller 0.20?

btw. linken er: http://www.butikk.wasteland.no/catalog/pro...products_id=749

Ville satset på .20 da det er en TM pistol som har kostet nesten 500. Kan dog være at det er en skikkelig drittpistol som bare tåler .12.. Er jo bare å prøve seg fram.

Over til noe annet:

Nå er jeg straks ferdig med det ytre utstyret til min CA Sportline M16a4.. Angrer på at jeg ikke kjøpte en HK416 fra HK med utstyr til samme prisen, men gjort er gjort. IALLEFALL - Hvis jeg er ute etter å oppgradere innmaten mest mulig på billigst måte - HVA gjør jeg? :)

Endret av iPlex
Lenke til kommentar

Ja, CA sin P90 er fortsatt bare i Sportline ja. Derfor TM vil være et litt bedre valg, da CA sin fortsatt er i en slags prøvefase. Da jeg tipper at de ikke har planer om å lage en proline versjon med det aller første.

Hvis du skal tippe, tror du ACM også vil være et greit kjøp, og er det mulig at disse som står som "chinese made" (eks) vil fungere greit?

Endret av Kake24
Lenke til kommentar
Hvis du skal tippe, tror du ACM også vil være et greit kjøp, og er det mulig at disse som står som "chinese made" (eks) vil fungere greit?

Det er de jeg snakket om ja, ACM står for All China Made. Hvis jeg skal synse så vil jeg tippe at de vil prestere som de fleste kinakloner gjør. Problemet er at denne ikke har noe merke så det blir vanskelig å sammenligne med hva annet produsenten har gitt ut før f.eks. Men det største minuset med en kinaklone sett bort ifra gearboks deler som funker til en viss grad, er som regel hopupen. Det som gjør TM sin så fantastisk er jo nettopp hopupen. Disse ligger jo ikke så langt unna CA sine i pris, så jeg ville kanskje gått for en CA istedet. Litt "sikrere" på en måte ved at du faktisk vet hvem som står den. Airsoft er mye trial and error også. Har du prøvd å holde en P90 før f.eks? Den er ganske så spesiell nemlig, elsk eller hat tror jeg, sjelden midt i mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...