Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Hva med readymag?

 

Hadde kanskje sett bedre ut enn battery pouch, men jeg vet ikke om det vil passe helt på en sniper.

Er det mulig å legge ledning inn i kolberøret så er jo LiPo batteri inni der ikke så dumt heller. Men vil kanskje hindre å slå kolben helt inn...Siste option kan jo være en PEQ-15, ikke veldig pratisk rett foran siktet kanskje men. Uansett så har du en veldig sexy rifle. Alltid kulest med en custom AEG som ingen andre har og som du virkelig har lagt sjela inni.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PEQ er helt uaktuelt. ;) En slik readymag hadde sikkert sett mer ryddig ut, men jeg vet ikke om det ville sett så bra ut på ei skarpskytterrifle, som du påpekte.

 

Å gjemme et LiPo-batteri i kolben hadde vært ideelt hvis jeg kunne finne et med grei kapasitet. 1500mAh tror jeg blir altfor lite når jeg en gang skal oppgradere til en M160-gearbox. Da risikerer jeg bare å overbelaste batteriet.

Lenke til kommentar
PEQ er helt uaktuelt. ;) En slik readymag hadde sikkert sett mer ryddig ut, men jeg vet ikke om det ville sett så bra ut på ei skarpskytterrifle, som du påpekte.

 

Å gjemme et LiPo-batteri i kolben hadde vært ideelt hvis jeg kunne finne et med grei kapasitet. 1500mAh tror jeg blir altfor lite når jeg en gang skal oppgradere til en M160-gearbox. Da risikerer jeg bare å overbelaste batteriet.

 

Aj, du skal helt opp dit ja. Vet ikke hvor høyt det siktet står, men hvis du skal bruke pouch kan du jo kanskje modde det til en slags cheekrest. Det tror jeg hadde sett kult ut, så lenge den ikke blir for høy. Bare akkurat passe til en 2000+ mAh kanskje.

Lenke til kommentar

KA: Man har muligheter for å feste rails på siden av fronten, så PEQ kunne absolutt vært et alternativ.

 

Evt kan man prøve denne kolben her: http://redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/...il?prodID=24410

 

Har sett flere som har moddet batterier til å passe i den. Bilder at det ett eller annet sted i denne tråden: http://www.airsoftzone.dk/forum/viewtopic....p;sk=t&sd=a

Lenke til kommentar
@ Tittoffer: Hvis du har mulighet, ikke bestill kuler fra HK. Kuler veier faktisk en del som igjen gjør at fraktprisen blir unødvendig høy. Men det er min mening her hvor jeg kan få tak i kuler lett gjennom klubben. Vet ikke helt hvor mye jeg ville trodd på alt skrytet om de kulene heller. Holder meg til KSC eller Blaster/Devil sålenge. Det han kompisen din snakker om er også ulovlig hvis jeg har forstått hva han egentlig mener. Det at pakker merket som gaver ikke blir tollet er jeg litt usikker på, siden ting jeg handler på eBay ofte er fra privatpersoner som merker det som gaver men jeg må fortsatt betale toll og moms...Det han snakker om er da fusking med fakturaen som blir sent med, noe som er ulovlig som sagt. Hvis du er uheldig så sitter du igjen med en gaaaanske stor bot, da staten ikke er så happy når du prøver å unngå og betale dem.

G36en bruker mini type batteri.

 

Takk for svar.. Ikke helt hva jeg likte å høre, men da er det uaktuelt iallefall :)

 

Men har dere noen forslag på noe mer utstyr som kan trenges? Det med frakt hvor mye kommer det på tror dere?

Lenke til kommentar
Takk for svar.. Ikke helt hva jeg likte å høre, men da er det uaktuelt iallefall :)

 

Men har dere noen forslag på noe mer utstyr som kan trenges? Det med frakt hvor mye kommer det på tror dere?

 

Jeg ville absolutt tatt med en reim til de, hvis de selger på Gunner. Jeg syns det er deilig å kunne bruke begge armene fritt noen ganger og ikke så slitsomt å gå rundt med. 2 våpen kan godt komme på rundt 100$ + i frakt med ekstra stash.

Lenke til kommentar

Reim har de trr jeg.. Skal sjekke litt senere. Frakta kom på 134$ Noe jeg ikke synts er så mye med tanke på at jeg kan få bare en softgun her i norge til prisen av to + utstyr i Honk Kong..

 

Er det andre sider som ligger på samme pris ca som kan anbefales? Er ikke så teknisk av meg så en softgun som virker er alt jeg trenger ikke upgrades som jeg må sette i selv.. Blir litt mye mekking.. :S :p

Lenke til kommentar
Reim har de trr jeg.. Skal sjekke litt senere. Frakta kom på 134$ Noe jeg ikke synts er så mye med tanke på at jeg kan få bare en softgun her i norge til prisen av to + utstyr i Honk Kong..

 

Er det andre sider som ligger på samme pris ca som kan anbefales? Er ikke så teknisk av meg så en softgun som virker er alt jeg trenger ikke upgrades som jeg må sette i selv.. Blir litt mye mekking.. :S :p

 

RSOV.com skal vel ligge på ca samme nivå. Ellers så har WGCshop også en god del kinakloner.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig det jeg manglet til vesten min også :)

 

cimg1821.th.jpg

 

cimg1817z.th.jpg

 

cimg1820.th.jpg

 

EI RRS-V

EI RRS-V Rearplate

PACA Softarmor

AI Admin m/ lyktlomme

AI Triple shingle

EI Dobbel maglomme

EI Medic lomme

2x EI Frag grenade lommer

2x EI M9 maglommer

EI MAP

Liten multitool lomme

 

Ekstra:

Puxing PX888

Cavalvy headset m/ PTT

2x Lightsticks

 

Innhold:

Camelbak Omega 3L

Liten multitool

8x 68rds M16 mags

2x 25rds M9 mags

2x Sunproject frag grenade BB beholdere

Førstehjelpskit med alt essensielt

KSC M11A1 m/ 2x 48rds mags

Gassflaske

3000 BBs

Deathrag

Endret av KingArms
Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det til noe kommer fra HK ?

Venter spent på L96-en fra GunnerAirsoft

 

PS... Kul vest kingArms

 

Det kommer helt an på hvor du bor og hvilket fraktselskap som det blir sendt med. Jeg bor ca 30min unna Oslo og med UPS går det ca 3 dager fra HK til døra mi. FedEx ca 4-5 dager, TNT ca 2-3 uker og posten ca 4-5 dager. Så kommer det an på hvor raskt selgeren leverer tinga til selskapet. RW ca 1 dag, UNC ca 2-3 dager, WGC ca 1-2 dager, Gunner kan ta alt fra noen dager til litt over en uke.

 

RW og WGC er de mest proffe jeg har vært borti, dette er fordi de vet hva de har på lager. Andre pleier å ta bestilling, skjekke lageret og så gi deg beskjed om de har det inne eller ikke. Noen ganger gidder de ikke engang gi beskjed, hvis de vet de får det inn igjen om en kort stund hvis de er utsolgt. Da kan det ta litt lengre tid uten at du får noen forklaring hvorfor. Hvis du sender en mail og spør får du som regel det svaret tilbake, at de venter på tingene men regner med å ha det inn om noen få dager.

 

Hvis du bor et sted som ligger et stykke unna sentrum av en litt større "by", så kan det ta lang tid noen ganger med fraktselskapene. Da det kan hende de venter på at det skal komme inn fler pakker som skal til stedet, før de gidder å kjøre ut dit. Sucks I know, men sånn er det. Noen ganger kan det hende at de ikke gidder vente lenger og bare leverer det til det lokale postkontoret, så tar det enda noen dager før du får lapp om at du har en pakke som venter på deg.

Lenke til kommentar

Impressive KA.. :)

 

Jeg og noen kompiser har bestemt oss for å vente litt for å spare opp penger til et litt større kjøp.. Tror kansje jeg dropper kulene ja.. ;) Men er det blaster Devil som er tingen her i Norge eller er det andre også som har kuler? En kompis av meg bruker Teknikkmagasinet sine kuler å sier det funker bra, noe dere anbefaler? Hvilket av batteriene her passer? Tror dere jeg trenger en PEQ boks (Hvis det er en slik boks dere har batteriet i G36en)

Trenger jeg optics til G36en? Isåfall hvilket?

Hvordan er det med oppgraderinger til dette våpenet? Er det bødvendig? Hvor stor fjær tåler det?

 

Dere må unnskylle meg med alt rote her :p Men vil være sikker når jeg kjøper noe..

Lenke til kommentar
Impressive KA.. :)

 

Jeg og noen kompiser har bestemt oss for å vente litt for å spare opp penger til et litt større kjøp.. Tror kansje jeg dropper kulene ja.. ;) Men er det blaster Devil som er tingen her i Norge eller er det andre også som har kuler? En kompis av meg bruker Teknikkmagasinet sine kuler å sier det funker bra, noe dere anbefaler? Hvilket av batteriene her passer? Tror dere jeg trenger en PEQ boks (Hvis det er en slik boks dere har batteriet i G36en)

Trenger jeg optics til G36en? Isåfall hvilket?

Hvordan er det med oppgraderinger til dette våpenet? Er det bødvendig? Hvor stor fjær tåler det?

 

Dere må unnskylle meg med alt rote her :p Men vil være sikker når jeg kjøper noe..

 

Spare litt til større kjøp er veldig smart :)

Blaster er ASG sine kuler og er trolig rebranda KSC Perfects som er veldig høykvalitetskuler. I det siste har Blaster kulene forsvunnet fra markedet virker det som og har blitt byttet ut med Devil sine kuler. Jeg har fortsatt noen flasker med Blaster kuler, så har ikke begynt å kjøpe Devil enda, men har prøvd noen på spill. Fikk 1 jam i Madbull løpet, men funka fint i Prometheus. Excel kuler er også helt ok, billige og fåes omtrent overalt, men med en litt mindre diameter som ofte gir mindre FPS og er ikke så jevne som Blaster/Devil. Jeg ville ikke kjøpt kuler på Teknikkmagasinet hvertfall.

 

Alle batteriene på Gunner som kalles "mini battery" skal passe, bortsett fra de som det står "for AK" f.eks. Type denne som du ser på bildet i midten. PEQ boks trengs ikke på en G36 nei, du gjemmer det i handguarden. Noe optikk på våpnet er opp til deg å velge. 90% av de jeg kjenner bruker rødpunkt kun for looks ellers skyter de etter kulebanen. Oppgraderinger er heller ikke nødvendig på en G36, if it's working don't fix it. Da vil den fortsette å virke og virke og virke. Hvis du absolutt skal oppgradere så må du over på en annen sjappe i såfall og bytte hopup og sette inn presisjonsløp. Noe annet er ikke nødvendig. Skal du spille med klubb må du også mest sannsynlig bytte til svakere fjær.

Lenke til kommentar
En kompis av meg bruker Teknikkmagasinet sine kuler å sier det funker bra, noe dere anbefaler?

 

Teknikmagasinet fører vel kuler fra HFC. De er vel sånn ca midt på skalaen. Leste et sted at de var bittelitt mindre enn standarden (6mm), men det kan jo hende de har skjerpet produksjonen siden den gang.. og "mandagsprodukter" forekommer jo hos alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...