Pvt.Blind Skrevet 4. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2009 jeg var trigger happy, men jeg hadde bare en singel action bolt rifle. nå er jeg mer... ekte Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Har ikke lest gjennom hele tråden, men jeg har ikke helt forstått hva airsoft er? Hva er forskjellen på airsoft og vanlige softgun (fjær)? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Har ikke lest gjennom hele tråden, men jeg har ikke helt forstått hva airsoft er? Hva er forskjellen på airsoft og vanlige softgun (fjær)? Airsoft er vel egentlig bare et mer voksent ord for softgun. Softgun er et ord som av de fleste "sivile" forbindes med 10-12 åringer som har kjøpt softgun i en salgsbod på 17. mai osv. Softgun har mye dritt rundt seg. Airsoft er våpen drevet av fjær, gass og elektrisitet. Det vanligste i spill er elektiske (AEG-våpen), men også fjær brukes (Bolt-action) og gass. De fleste som har spilt en god stund, har en pistol drevet av gass, i tillegg til det elektriske hovedvåpenet. Softgun og airsoft er med andre ord det samme, bare to forskjellige måter å si det på. Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 Har ikke lest gjennom hele tråden, men jeg har ikke helt forstått hva airsoft er? Hva er forskjellen på airsoft og vanlige softgun (fjær)? Betyr mye det samme ja. Mikser de litt opp noen ganger, men min mening er at softgun er mer betegnelsen for selve våpnene. Som å si at du skal kjøpe ny softgun, heller enn nytt airsoft våpen. Mens airsoft for meg er selve sporten og aktiviteten. Lenke til kommentar
Pvt.Blind Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Jeg var med noen folk (unger) og spilte... døds teit. ingen kunne noen ting. alle hadde Rambo style. jeg gikk etter en halv time, ingen vits og sløse BB på dette. Alle var 10-12 år. bare jeg og en kamerat spilte real. Rambo style= sløsing av BB`s og av tid Endret 7. juli 2009 av Lonlywolf145 Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 Rambo bruker kun en kniv han.* (*Av og til M60, random m16 og pil og bue ) Lenke til kommentar
Pvt.Blind Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 Rambo bruker kun en kniv han.* (*Av og til M60, random m16 og pil og bue ) ok, men med Rambo style mener jeg at de stør midt ute på plassen med AEG-er og plafrer ned alt som rører seg. Blir de druffet "dør" de ikke. En av små krypene hadde denne saw-en. han lå midt i plassen. og skøyt lagkamerater. de er farlige. når de skal lade om tar de av seg brillene og setter seg der de står og lader. Ps. Rambo bruker AK-47 også. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 Rambo bruker kun en kniv han.* (*Av og til M60, random m16 og pil og bue ) ok, men med Rambo style mener jeg at de stør midt ute på plassen med AEG-er og plafrer ned alt som rører seg. Blir de druffet "dør" de ikke. En av små krypene hadde denne saw-en. han lå midt i plassen. og skøyt lagkamerater. de er farlige. når de skal lade om tar de av seg brillene og setter seg der de står og lader. Ps. Rambo bruker AK-47 også. Sånn er fettern min også, når han blir truffet, så gidder han ikke å si "treff", så har sluttet å spille med han. Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 Sånn er fettern min også, når han blir truffet, så gidder han ikke å si "treff", så har sluttet å spille med han. Skjønner jeg godt. Verste jeg veit ass. Er da man drar fram High cappen man har i sidelomma og setter de 400 skuddene i hodet på fyren. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Hehe. Artig tråd. Tenker å kjøpe meg en softgun for bare å skyte på blink med det første. Har noen spørsmål: Slik jeg har forstått er det bare GBB-pistoler som er semi-aut? Altså, visst jeg kjøper fjær, så må jeg "cocke" den etter hvert skudd? Mao: null action. 1. 92FS (fjær) = null action? 2. 92FS (GBB) = John McClane. Takk for svar! Er 92FS GBB et bra førstekjøp btw? Endret 7. juli 2009 av Bushmills Lenke til kommentar
Pvt.Blind Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Jeg trodde GBB stod for Gass Blowback Btw hadde gått for 4-500 kroner dyrere slik at du får noe med skikelig kvalitet Endret 7. juli 2009 av Lonlywolf145 Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 Ja, er ikke #2 det da? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 Sikkert litt dumt, men hvordan fyller man magasinet med kuler? Det at de selger en boks med 25 000 kuler sier meg at jeg ikke trenger å sette inn disse en og en for hånd? Eller? Finnes det hurtigmetoder? Det pleier å følge med et rør med en pinne i. Man fyller røret med kuler og presser ned pinnen. Finnes vel også noen andre verktøy som gjør ting enda raskere og lettere. Fjærvåpen har somregel magasin med en fjær som man trekker ned, og så heller man bare kuler i hullet på toppen. Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 Hehe. Artig tråd. Tenker å kjøpe meg en softgun for bare å skyte på blink med det første. Har noen spørsmål: Slik jeg har forstått er det bare GBB-pistoler som er semi-aut? Altså, visst jeg kjøper fjær, så må jeg "cocke" den etter hvert skudd? Mao: null action. 1. 92FS (fjær) = null action? 2. 92FS (GBB) = John McClane. Takk for svar! Er 92FS GBB et bra førstekjøp btw? I bunn og grunn ja. GBB er laget ved at gassen i magasinene dytter sleden tilbake for deg så du slipper å gjøre det og gjør klar en ny kule når den sklir tilbake igjen. Du kan altså skyte semi auto. Det finnes også AEP som gjør det samme, men ingen som har klart å lage en veldig bra AEP så gå for GBB. Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Fjærvåpen har somregel magasin med en fjær som man trekker ned, og så heller man bare kuler i hullet på toppen. Noen GBB magasiner har også denne funksjonen, mest typisk singelstack magasiner. Man kan bruke en vanlig speedloader også som regel. Bare holde på sidene så ingen kuler kan sprette ut der. Endret 7. juli 2009 av KingArms Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 Takk for svar! En siste ting: Norsk lov tilsier at den som eier eller bruker softgun må være fylt 18 år. Softgun kan likevel brukes av personer under 18 hvis disse er under oppsikt av person over 18 år. Om jeg tar min far med til butikken, får jeg kjøpt? Hilsen 17-åring. Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 Takk for svar! En siste ting: Norsk lov tilsier at den som eier eller bruker softgun må være fylt 18 år. Softgun kan likevel brukes av personer under 18 hvis disse er under oppsikt av person over 18 år. Om jeg tar min far med til butikken, får jeg kjøpt? Hilsen 17-åring. Ja, teknisk sett eier faren din da våpnet til du fyller 18, og skal også være der når du bruker den eller "overlevere" det ansvaret til en verge på spill. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Takk! Er det forresten sånn fancy kontrakt-skrive-under-opplegg? Blir nok en M9 til 700,- på meg, selv om den Stainless til 1900,- var j** fristende! Endret 7. juli 2009 av Bushmills Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 8. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2009 Takk! Er det forresten sånn fancy kontrakt-skrive-under-opplegg? Blir nok en M9 til 700,- på meg, selv om den Stainless til 1900,- var j** fristende! Nei, er ikke noe underskriving eller noe slikt. Stainless er fin den, og TM sine er jo herlige. Men den M9en er veldig nice den også. Har 2 stk. dog i HW versjonen. Vurderer kjøp av en M9 System 7, men da må nesten 1 av de gå Kan ikke ha 3 Beretta M9 liksom Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 8. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2009 Ps. Rambo bruker AK-47 også. AKM takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå