Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke helt hvor mange ganger dette har blitt besvart, men:

 

1: Å eie airsoftvåpen og å bruke de uten tilsyn har 18 års aldersgrense i Norge.

2: Hvis en voksen eier våpenet, kan du bruke det, så lenge du blir tilsett av en person over 18.

3: Etter en stunds medlemskap i en NASF-klubb (der du inntill videre spiller med tilsyn) kan du søke politimesteren om dispensasjon fra 18-års-regelen og kjøpe eget våpen. Dette gjelder ikke før du er 16.

4: Hvor høy aldersgrense klubbene har er vanskelig å si, men de fleste har vel 14 eller 16 såvidt meg bekjent.

Lenke til kommentar
Jeg kom på en ting til. Hvor mange skudd varer f.eks denne gassen ca?

Søkte, men fant ikke svar tidligere i tråden.

 

Det kommer litt ann på magasinet, ventiler og pistolen egentlig. Denne gassen fyller du i magasinene. Jeg bruker ASG Green gas og 1 fylling varer ca 50 skudd i Beretta magasinene og 20-30 i 1911 magasinene. Noen pistoler bruker mer gass per skudd med andre ord, og noen kan også lekke litt.

 

Min flaske har holdt i flere måneder, dette er fordi du bruker nesten aldri pistolen, den bare henger der for det meste å ser kul ut. Derfor fyller jeg bare ca 1 magasin hvert spill og det holder lenge. Brukte pistolen mye mer da jeg akkurat hadde fått den og drev med blinkskyting, da gikk det kanskje 10-20 fyllinger på 1 dag og drev på ganske mange dager også. Flaska ble ikke halvtom engang. Det varer lenge.

Lenke til kommentar
Har kjøpt denna

frå GunnerAirsoft.

Lurer berre på kva muligheiter eg har for utvendig "stæsj" til den :) (f.eks. lyddemper)

 

Nokon med forslag? :)

Gjerne med link og :)

 

Kalashnikover er finest uten så mye stæsj, spesielt når det er treverk på den. Du eventuelt kan gjøre er å montere på siktemontasje og et red-dot sikte. I tilegg kan du ha lyddemper! Er vel mulighet for å bytte kolbe også.

Har kjøpt denna

frå GunnerAirsoft.

Lurer berre på kva muligheiter eg har for utvendig "stæsj" til den :) (f.eks. lyddemper)

 

Nokon med forslag? :)

Gjerne med link og :)

 

Ikke noe :p Den er jo så kul å se på helt stock.

 

Men du kan sette på sikteskinne med rødpunkt f.eks. Lyddemper avhengig av hva slags gjenger det er på den. CW eller CCW. Personlig syns jeg at AKer burde være helt stock, bare pusses litt på. Blir kulere sånn. Kan tape noen magasiner sammen, sånn opp/ned Battlefield 2 stil.

AK er vel kanskje litt sånn harry "slaure" våpen, ja, og for mykje stæsj ville, som det blei nemnt her, vere ein voldtekt mot våpenet:P

Men lyddemper og dotsight kunne vel kanskje sett greitt ut.

Når det gjeld å pusse litt på våpenet for å få litt meir "AK-style", så vil eg nok ikkje gjere det endå, med tanke på at det kanskje minkar muligheitane for videresalg ein gong :)

Kolben eg har, er eg godt fornøgd med :)

Har ein dot-sight liggandes, men trur ikkje den ville passa :)

 

Men ein siste ting, tenker litt på det å forlenge dessa metall-stengene forran tre-skjeftet, sånn at det kanskje ikkje lenger vil vere ein kort-versjon av AK. Er det mulig?

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Men ein siste ting, tenker litt på det å forlenge dessa metall-stengene forran tre-skjeftet, sånn at det kanskje ikkje lenger vil vere ein kort-versjon av AK. Er det mulig?

 

Takker for svar:)

 

Da må du nok ha et ombyggingskit, så det går ann, men det vil koste litt også. Ny outer og inner barrel samt Bore-up kit innvendig.

Lenke til kommentar
Men ein siste ting, tenker litt på det å forlenge dessa metall-stengene forran tre-skjeftet, sånn at det kanskje ikkje lenger vil vere ein kort-versjon av AK. Er det mulig?

 

Takker for svar:)

 

Da må du nok ha et ombyggingskit, så det går ann, men det vil koste litt også. Ny outer og inner barrel samt Bore-up kit innvendig.

Aha, er detta noko som er vanskelig å gjere sjølv?

Og du kunne vel ikkje gitt link til det som trengst for å gjere detta? (Ombyggingskit, outer/inner barrel, bore-up kit og det der.)

Sorry for litt mas og styr, men om du ikkje har anna å ta deg til, så er det vel greitt? :p

Lenke til kommentar
Aha, er detta noko som er vanskelig å gjere sjølv?

Og du kunne vel ikkje gitt link til det som trengst for å gjere detta? (Ombyggingskit, outer/inner barrel, bore-up kit og det der.)

Sorry for litt mas og styr, men om du ikkje har anna å ta deg til, så er det vel greitt? :p

 

Det kan være litt vanskelig ja, kan kreve litt modifikasjoner for å få det til å sitte helt perfekt. Klarer ikke helt å finne et sted som har AK47 kit in-stock, finner mest kits som gjør en AK47 om til den du har kjøpt. Vet ikke om bare AK outer barrel og frontsikte vil fungere. Så vil du trenge et presisjonsløp som passer lengden til outer barrelen som du velger. Bore up cylinder kit Bore up kittet er noe du må ha i korte våpen hvis du vil legge om til lengre løp. Dette er fordi en vanlig cylinder kan ha problemer med å bli kvitt lufta som samler seg i et lengre løp. Dette kan da skape en suck back som skjer ved at stempelet trekker seg tilbake før kula har rukket å komme ut av løpet, og ja, kula kan komme tilbake og det vil du ikke.

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke helt hvor mange ganger dette har blitt besvart, men:

 

1: Å eie airsoftvåpen og å bruke de uten tilsyn har 18 års aldersgrense i Norge.

2: Hvis en voksen eier våpenet, kan du bruke det, så lenge du blir tilsett av en person over 18.

3: Etter en stunds medlemskap i en NASF-klubb (der du inntill videre spiller med tilsyn) kan du søke politimesteren om dispensasjon fra 18-års-regelen og kjøpe eget våpen. Dette gjelder ikke før du er 16.

4: Hvor høy aldersgrense klubbene har er vanskelig å si, men de fleste har vel 14 eller 16 såvidt meg bekjent.

 

Sorry for å plage deg så ikke gjennom hele tråden :S

 

men takk for svar!

Lenke til kommentar
Noen som vet om en airsoft klubb i Bergen? Og en okei airsoft til en nybegynner, helst elektrisk, gjerne fra norske og utenlandske sider.

 

http://www.bergen-milsim.info/

 

JG G36

DBoys M4A1

CYMA AK

f.eks til nokså rimelige og gode nybegynnervåpen

 

Ellers kan du ta en kikk på G&P eller King Arms sine M4er. Kvalitet til en nokså overkommelig pris.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar
Haha, bestilte faktisk Sportline M15a4 fra Game-on til 1500 kr :p Var overrasket av prestasjonene til våpnet, langt bedre enn mange våpen til 3000, fra Cybergun, vel og merke :p Får bare håpe det varer da..

 

Jeg er også svært fornøyd med våpenet, tross i kritikk rundt omkring. Har hatt mitt i 3 måneder nå, og har ikke sviktet meg enda, og da med hyppig bruk. Hvilken M15 kjøpte du? Den med fast kolbe eller den med "tactical stock"?

 

Kjøpte "tactical stock", dog under tvil. Synes den var veldig puslete, men er sikkert handy :>

Lenke til kommentar
Haha, bestilte faktisk Sportline M15a4 fra Game-on til 1500 kr :p Var overrasket av prestasjonene til våpnet, langt bedre enn mange våpen til 3000, fra Cybergun, vel og merke :p Får bare håpe det varer da..

 

Jeg er også svært fornøyd med våpenet, tross i kritikk rundt omkring. Har hatt mitt i 3 måneder nå, og har ikke sviktet meg enda, og da med hyppig bruk. Hvilken M15 kjøpte du? Den med fast kolbe eller den med "tactical stock"?

 

Kjøpte "tactical stock", dog under tvil. Synes den var veldig puslete, men er sikkert handy :>

 

Blir du lei plastikk-looken, så er det ingenting som hindrer deg i å lakkere våpenet slik jeg gjorde :) Ser så mye kulere ut nå synes jeg

Lenke til kommentar
Haha, bestilte faktisk Sportline M15a4 fra Game-on til 1500 kr :p Var overrasket av prestasjonene til våpnet, langt bedre enn mange våpen til 3000, fra Cybergun, vel og merke :p Får bare håpe det varer da..

 

Jeg er også svært fornøyd med våpenet, tross i kritikk rundt omkring. Har hatt mitt i 3 måneder nå, og har ikke sviktet meg enda, og da med hyppig bruk. Hvilken M15 kjøpte du? Den med fast kolbe eller den med "tactical stock"?

 

Kjøpte "tactical stock", dog under tvil. Synes den var veldig puslete, men er sikkert handy :>

 

Blir du lei plastikk-looken, så er det ingenting som hindrer deg i å lakkere våpenet slik jeg gjorde :) Ser så mye kulere ut nå synes jeg

 

Er ikke fargen som bekymrer meg, men vekta :p

Lenke til kommentar
Haha, bestilte faktisk Sportline M15a4 fra Game-on til 1500 kr :p Var overrasket av prestasjonene til våpnet, langt bedre enn mange våpen til 3000, fra Cybergun, vel og merke :p Får bare håpe det varer da..

 

Jeg er også svært fornøyd med våpenet, tross i kritikk rundt omkring. Har hatt mitt i 3 måneder nå, og har ikke sviktet meg enda, og da med hyppig bruk. Hvilken M15 kjøpte du? Den med fast kolbe eller den med "tactical stock"?

 

Kjøpte "tactical stock", dog under tvil. Synes den var veldig puslete, men er sikkert handy :>

 

Blir du lei plastikk-looken, så er det ingenting som hindrer deg i å lakkere våpenet slik jeg gjorde :) Ser så mye kulere ut nå synes jeg

 

Er ikke fargen som bekymrer meg, men vekta :p

 

Er litt enig i det ja :) Mitt veier vel rundt 3kg med ladet magasin og batteri i kolben, bærereim og rødpunkt på toppen. Kunne tenke meg litt mer vekt, er derfor jeg kjøper meg et fullmetall-våpen etter at jeg har vært i militæret

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Haha, bestilte faktisk Sportline M15a4 fra Game-on til 1500 kr :p Var overrasket av prestasjonene til våpnet, langt bedre enn mange våpen til 3000, fra Cybergun, vel og merke :p Får bare håpe det varer da..

 

Jeg er også svært fornøyd med våpenet, tross i kritikk rundt omkring. Har hatt mitt i 3 måneder nå, og har ikke sviktet meg enda, og da med hyppig bruk. Hvilken M15 kjøpte du? Den med fast kolbe eller den med "tactical stock"?

 

Kjøpte "tactical stock", dog under tvil. Synes den var veldig puslete, men er sikkert handy :>

 

Blir du lei plastikk-looken, så er det ingenting som hindrer deg i å lakkere våpenet slik jeg gjorde :) Ser så mye kulere ut nå synes jeg

 

Er ikke fargen som bekymrer meg, men vekta :p

 

Er litt enig i det ja :) Mitt veier vel rundt 3kg med ladet magasin og batteri i kolben, bærereim og rødpunkt på toppen. Kunne tenke meg litt mer vekt, er derfor jeg kjøper meg et fullmetall-våpen etter at jeg har vært i militæret

 

Tror egentlig 3kg er akkurat passe :) Mitt første veide 4kg uten noe som helst, og i tillegg til at det var langt ble det tungt i lengda ^^

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Bare 3 kg? Kan vel få mitt til å veie opptil 5kg med alt stashet på :p

 

Kompis av meg har nettopp kjøpt Armalite gevær som veier 6kg, og en annen har et custombygd M-14 EBR hvor ALT er metall som veier 7-8 kg :'D Han sa det rett og slett var for tungt til å spille med ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...