Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Hadde tidligere i dag "bestemt" meg for en CA mp5, men etter å ha pratet med en kamerat som driver med Airsoft har jeg bikket litt over mot en m4. Kunne tenkt meg en "ren" m4a1 med flyttbar kolbe uten ris-skinner. Tenkte å montere sikte montasje på bærehåntaket og et red-dot sikte. Jeg har forstått det slik at man må bruke mini-type batterier hvis man skal ha batteriet i forskjeftet, stemmer dette?

 

Ellers, så lurer jeg på hvilken M4a1 jeg burde gå for? Har hørt positive ord om både CA, King Arms, KWA og G&P.

Har tenkt til å bestille på wgc, så har også kikket litt på wgc custom m4a1 new-type som har G&P kropp og girboks, syntes den ser veldig allright ut.

 

Kameraten min har forresten to våpen fra G&P, likte det ytre veldig godt på de ihvertfall.

 

I forskjeftet er det som regel små batteriet ja, med mindre det er et gevær med ekstra langt forskjefte. I disse tilfeller kan det av og til forekomme at en kan bruke de tynne lange variantene av store batterier. Selv har jeg en fast kolbe med stort batteri inni, og er storfornøyd med dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde tidligere i dag "bestemt" meg for en CA mp5, men etter å ha pratet med en kamerat som driver med Airsoft har jeg bikket litt over mot en m4. Kunne tenkt meg en "ren" m4a1 med flyttbar kolbe uten ris-skinner. Tenkte å montere sikte montasje på bærehåntaket og et red-dot sikte. Jeg har forstått det slik at man må bruke mini-type batterier hvis man skal ha batteriet i forskjeftet, stemmer dette?

 

Ellers, så lurer jeg på hvilken M4a1 jeg burde gå for? Har hørt positive ord om både CA, King Arms, KWA og G&P.

Har tenkt til å bestille på wgc, så har også kikket litt på wgc custom m4a1 new-type som har G&P kropp og girboks, syntes den ser veldig allright ut.

 

Kameraten min har forresten to våpen fra G&P, likte det ytre veldig godt på de ihvertfall.

 

Forståelig at du har fått sansen for en M4, er jo så mye morro man kan gjøre med den :) Men en WGC Custom er ingen dårlig ide, sett bort ifra at de ikke er så alt for custom :p Er jo G&P bare satt sammen litt annerledes enn de har gjort på fabrikken f.eks annen kolbe eller body som originalt ville vært på den. G&P sine kropper er noe peneste som finnes, men jeg vil påstå nå at King Arms har gått forbi dem. Herlig finish, solid og fine markings.

 

King Arms M4A1 er noe av det beste du får for pengene, koster ikke mer enn ca 215$ og si ifra hvis du finner noen som har de in-stock, for jeg leter etter en selv til et prosjekt :p Du får også den beste hopupen på markedet med på kjøpet av en King Arms, siden de aller fleste som bytter hopup velger King Arms hopupen, og et ganske nice 6.03 tight bore løp. King Arms har også en veldig fin forsterket girboks, high torque gear, tett sylinder, forsterket tappetplate og stempel og en kurrant motor. Du kan velge å ha mini batteri, eller LiPo.

 

KWA har også veldig M4er, men med imo stygge markings. Har en tendens til å bli litt blanke i finishen etterhvert, men ikke noe stort problem egentlig. Forsterket girboks her også, og sterke gears klare for LiPo de også.

 

CA sine er fine de også, men til den prisen de går for nå ville jeg heller gått for G&P eller KA.

Lenke til kommentar
Har kjøpt denna

frå GunnerAirsoft.

Lurer berre på kva muligheiter eg har for utvendig "stæsj" til den :) (f.eks. lyddemper)

 

Nokon med forslag? :)

Gjerne med link og :)

 

Ikke noe :p Den er jo så kul å se på helt stock.

 

Men du kan sette på sikteskinne med rødpunkt f.eks. Lyddemper avhengig av hva slags gjenger det er på den. CW eller CCW. Personlig syns jeg at AKer burde være helt stock, bare pusses litt på. Blir kulere sånn. Kan tape noen magasiner sammen, sånn opp/ned Battlefield 2 stil.

Lenke til kommentar
Haha, bestilte faktisk Sportline M15a4 fra Game-on til 1500 kr :p Var overrasket av prestasjonene til våpnet, langt bedre enn mange våpen til 3000, fra Cybergun, vel og merke :p Får bare håpe det varer da..

 

Jeg er også svært fornøyd med våpenet, tross i kritikk rundt omkring. Har hatt mitt i 3 måneder nå, og har ikke sviktet meg enda, og da med hyppig bruk. Hvilken M15 kjøpte du? Den med fast kolbe eller den med "tactical stock"?

Lenke til kommentar

Unskyld for at jeg føler en trang til og kommentere dette... Men må si dette er noe av det laterligste jeg har sett.

En skam for alle som har vært eller tjenestgjør i militæret.

 

En gjeng med tullinger som ikke er tjeneste dyktige som springer rundt og skyter på hverandre med plast kuler... Og bruker tusenvis på "fake" militært utstyr. Noen har tilogmed uniformer som representerer nasjoner? Hva tenker dere med?...

Lenke til kommentar
Unskyld for at jeg føler en trang til og kommentere dette... Men må si dette er noe av det laterligste jeg har sett.

En skam for alle som har vært eller tjenestgjør i militæret.

 

En gjeng med tullinger som ikke er tjeneste dyktige som springer rundt og skyter på hverandre med plast kuler... Og bruker tusenvis på "fake" militært utstyr. Noen har tilogmed uniformer som representerer nasjoner? Hva tenker dere med?...

 

Hey kid i got new for you, flame-baiting er generelt veldig dårlig nett-etikette.

Hva folk bedriver på sin fritid er opp til dem sålenge det er innenfor lover og regler,

Tullinger er vi nok alle :) og tjenestedyktigheten vår er nok på snitt med befolkningen generelt.

Mange er også aktivt tjenestepersonell både i Norge og i områder med væpnet konflikt og enkelte har gitt sitt

liv i tjeneste for Norge, så ikke kom og tro du er bedre enn noen bare fordi du ikke har perspektiv til å forstå at det finnes folk som har en annen oppfatning av hva som er en underholdene fritidsaktivitet.

 

Airsoft er forøvrig er fritidsfordrivelse på stor fremgang i verden generelt, men som regelen tilsier er det kun i Norge folk er molbo og janteloven fosser fram.

Selv synes jeg kortspillet bridge er utrolig lite givende, men det er faktisk flere som driver med det aktivt enn

fotball på verdensbasis. Men fremdeles ser jeg ikke noe galt i å utøve bridge da det ikke er noen bridgespillere som plager meg.

 

Så om du først nå har oppdaget at Airsoft bedrives i kongeriket Norge, så kan jeg jo fortelle deg at det har vel vært her i omtrentligen 10 år + nå og vil nok aldri forsvinne da ekte våpen sansynligvis forbyes i privat eie før luftvåpen.

 

so don't be a hater, just get on with your life.. :)

Lenke til kommentar
Unskyld for at jeg føler en trang til og kommentere dette... Men må si dette er noe av det laterligste jeg har sett.

En skam for alle som har vært eller tjenestgjør i militæret.

 

En gjeng med tullinger som ikke er tjeneste dyktige som springer rundt og skyter på hverandre med plast kuler... Og bruker tusenvis på "fake" militært utstyr. Noen har tilogmed uniformer som representerer nasjoner? Hva tenker dere med?...

 

Hey kid i got new for you, flame-baiting er generelt veldig dårlig nett-etikette.

Hva folk bedriver på sin fritid er opp til dem sålenge det er innenfor lover og regler,

Tullinger er vi nok alle :) og tjenestedyktigheten vår er nok på snitt med befolkningen generelt.

Mange er også aktivt tjenestepersonell både i Norge og i områder med væpnet konflikt og enkelte har gitt sitt

liv i tjeneste for Norge, så ikke kom og tro du er bedre enn noen bare fordi du ikke har perspektiv til å forstå at det finnes folk som har en annen oppfatning av hva som er en underholdene fritidsaktivitet.

 

Airsoft er forøvrig er fritidsfordrivelse på stor fremgang i verden generelt, men som regelen tilsier er det kun i Norge folk er molbo og janteloven fosser fram.

Selv synes jeg kortspillet bridge er utrolig lite givende, men det er faktisk flere som driver med det aktivt enn

fotball på verdensbasis. Men fremdeles ser jeg ikke noe galt i å utøve bridge da det ikke er noen bridgespillere som plager meg.

 

Så om du først nå har oppdaget at Airsoft bedrives i kongeriket Norge, så kan jeg jo fortelle deg at det har vel vært her i omtrentligen 10 år + nå og vil nok aldri forsvinne da ekte våpen sansynligvis forbyes i privat eie før luftvåpen.

 

so don't be a hater, just get on with your life.. :)

 

+1 Veldig bra post.

 

Sant som Roskov sier, ganske mange av de som driver med airsoft har vært eller er i tjeneste, og bedriver dette på sin fritid og perm helger. Jeg vil faktisk påstå at de fleste i min klubb har militær erfaring. Ser ikke noe grunn til å komme med en sånn uttalelse i et slikt topic annet enn å trolle, eller bare har generelt lite å gjøre på hverdagen selv. Tragisk.

Lenke til kommentar
Unskyld for at jeg føler en trang til og kommentere dette... Men må si dette er noe av det laterligste jeg har sett.

En skam for alle som har vært eller tjenestgjør i militæret.

 

En gjeng med tullinger som ikke er tjeneste dyktige som springer rundt og skyter på hverandre med plast kuler... Og bruker tusenvis på "fake" militært utstyr. Noen har tilogmed uniformer som representerer nasjoner? Hva tenker dere med?...

 

Spiller med folk som har vært inne i forsvaret, til og med en som har tjenestegjort i Afghanistan. Skal også selv i forsvaret til høsten. Ser ikke helt problemet. Vi er mennesker som synes dette er spennende, og det gir oss et kick på lik linje med følelsen folk får av å spille paintball. Selv om vi tar det lenger i realisme, bør du ikke gå til angrep på andre personers interesse av den grunn. Vi skader verken hverandre eller oss selv, så hvorfor ikke? Det er vi som velger å drive med dette, og det er vi som velger å bruke penger på det, så pass på dine egne saker.

Lenke til kommentar
Har kjøpt denna

frå GunnerAirsoft.

Lurer berre på kva muligheiter eg har for utvendig "stæsj" til den :) (f.eks. lyddemper)

 

Nokon med forslag? :)

Gjerne med link og :)

 

Kalashnikover er finest uten så mye stæsj, spesielt når det er treverk på den. Du eventuelt kan gjøre er å montere på siktemontasje og et red-dot sikte. I tilegg kan du ha lyddemper! Er vel mulighet for å bytte kolbe også.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke starte en egen tråd, så slenger ut noen spørsmål her jeg :)

Er forresten helt noob, så sorry for basic spørsmål, hehe.

 

Tenker å bestille meg en gasspistol fra denne siden. Men hva er egentlig forskjellen på Co2, gasspistol og blow back?

Jeg vil heller ikke bruke mer enn 1000 kr, så lurer på hva som er beste alternativ av de pistolene de selger der. Og den må heller ikke skyte for hardt, ikke mye mer enn 300fps(skal spille i shorts og kompiser ville ikke at jeg skulle kjøpe en sykt kraftig en, de har fjærpistol).

 

Og en ting; hvordan fyller man på gass/co2? :p Hvor ofte må man gjøre dette, og hvor mye dyrere er gass/co2 enn fjærpistol i bruk?

Forresten noen som vet om en god fjærpistol fra en norsk nettbutikk til under 700?

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke starte en egen tråd, så slenger ut noen spørsmål her jeg :)

Er forresten helt noob, så sorry for basic spørsmål, hehe.

 

Tenker å bestille meg en gasspistol fra denne siden. Men hva er egentlig forskjellen på Co2, gasspistol og blow back?

Jeg vil heller ikke bruke mer enn 1000 kr, så lurer på hva som er beste alternativ av de pistolene de selger der. Og den må heller ikke skyte for hardt, ikke mye mer enn 300fps(skal spille i shorts og kompiser ville ikke at jeg skulle kjøpe en sykt kraftig en, de har fjærpistol).

 

Og en ting; hvordan fyller man på gass/co2? :p Hvor ofte må man gjøre dette, og hvor mye dyrere er gass/co2 enn fjærpistol i bruk?

Forresten noen som vet om en god fjærpistol fra en norsk nettbutikk til under 700?

 

CO2-pistoler bruker CO2-patroner, mens gasspistoler fylles med gass fra gassboks. Blowback vil si at gass/CO2-trykket sender sleden på pistolen bakover når du skyter, slik det ville gjort på en ekte pistol.

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke starte en egen tråd, så slenger ut noen spørsmål her jeg :)

Er forresten helt noob, så sorry for basic spørsmål, hehe.

 

Tenker å bestille meg en gasspistol fra denne siden. Men hva er egentlig forskjellen på Co2, gasspistol og blow back?

Jeg vil heller ikke bruke mer enn 1000 kr, så lurer på hva som er beste alternativ av de pistolene de selger der. Og den må heller ikke skyte for hardt, ikke mye mer enn 300fps(skal spille i shorts og kompiser ville ikke at jeg skulle kjøpe en sykt kraftig en, de har fjærpistol).

 

Og en ting; hvordan fyller man på gass/co2? :p Hvor ofte må man gjøre dette, og hvor mye dyrere er gass/co2 enn fjærpistol i bruk?

Forresten noen som vet om en god fjærpistol fra en norsk nettbutikk til under 700?

 

 

Here you go ;)

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke starte en egen tråd, så slenger ut noen spørsmål her jeg :)

Er forresten helt noob, så sorry for basic spørsmål, hehe.

 

Tenker å bestille meg en gasspistol fra denne siden. Men hva er egentlig forskjellen på Co2, gasspistol og blow back?

Jeg vil heller ikke bruke mer enn 1000 kr, så lurer på hva som er beste alternativ av de pistolene de selger der. Og den må heller ikke skyte for hardt, ikke mye mer enn 300fps(skal spille i shorts og kompiser ville ikke at jeg skulle kjøpe en sykt kraftig en, de har fjærpistol).

 

Og en ting; hvordan fyller man på gass/co2? :p Hvor ofte må man gjøre dette, og hvor mye dyrere er gass/co2 enn fjærpistol i bruk?

Forresten noen som vet om en god fjærpistol fra en norsk nettbutikk til under 700?

 

Er også relativt ny i denne tråden, men har lært at slike ting blir spurt om hele tia, så du finner det om du leiter litt i tråden :p

Lenke til kommentar

Der kom AK'en til brodern i posten, gitt. "lyddemperen" sin eneste funksjon var jo å få kulene til å fly helt tilfeldig, men resten av pakka var rett og slett ekstremt digg! Jeg har kjøpt holosikte og railmontasje til mp5'en min som jeg håper kommer i starten av neste uke, og merker virkelig at jeg har lyst på en AEG selv etter å ha sett og prøvd AK'en til brodern :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...