Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halla. Er forholdsvis ny her i airsoftverdenen..

Har en gasspistol liksom, og thats about it!

Men er veldig interessert i og kjøpe meg et ordentlig gevær nå når skattepenger og feriepenger kommer:)

Sånn i bunn å grunn så er det ak-47 i full metal og treverk som frister.. Men den er det ikke å få rødpunktssikte på?

Synes det og er veldig viktig egentlig.. Noen som har noe og anbefale eller? Redwolfairsoft.com er vel den rimeligste sida?

Lenke til kommentar
Halla. Er forholdsvis ny her i airsoftverdenen..

Har en gasspistol liksom, og thats about it!

Men er veldig interessert i og kjøpe meg et ordentlig gevær nå når skattepenger og feriepenger kommer:)

Sånn i bunn å grunn så er det ak-47 i full metal og treverk som frister.. Men den er det ikke å få rødpunktssikte på?

Synes det og er veldig viktig egentlig.. Noen som har noe og anbefale eller? Redwolfairsoft.com er vel den rimeligste sida?

 

Det er absolutt mulig å få rødpunkt på en AK. Det finnes adaptere for AK for å feste rødpunkt og andre sikter, enten i R.A.S eller R.I.S. Se på wgcshop.com f.eks

Lenke til kommentar
Halla. Er forholdsvis ny her i airsoftverdenen..

Har en gasspistol liksom, og thats about it!

Men er veldig interessert i og kjøpe meg et ordentlig gevær nå når skattepenger og feriepenger kommer:)

Sånn i bunn å grunn så er det ak-47 i full metal og treverk som frister.. Men den er det ikke å få rødpunktssikte på?

Synes det og er veldig viktig egentlig.. Noen som har noe og anbefale eller? Redwolfairsoft.com er vel den rimeligste sida?

 

Fullt mulig å få festet på et rødpunktsikte på en AK ja, du må bare sørge for at den modellen du kjøper har festemuligheter på siden. De fleste har dette, men ikke alle. Da kan du f.eks kjøpe noe sånnt http://redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/...il?prodID=24287 og feste hva du vil på den. Vil bare påpeke at rødpunktsikte er for meg nesten bare for looks, da jeg mye heller sikter etter hvor kulene treffer siden du aldri vil få en softgun til å treffe presist gang på gang.

 

Ta en kikk på CYMA sine litt dyrere modeller (nyere) da de første modellene deres var nokså dårlige med lite muligheter for oppgradering. CYMA

Eller Kalash sine som jeg er rimelig imponert over også Kalash Full steel and wood AEGene deres er utrolig tøffe. Litt vanskelig å si hva jeg mener er best av Kalash eller CYMA.

 

Dette er kinakloner da, hvis du skal ha noen dyrere med litt bedre internals så ta en kikk på LCT et ganske nytt merke som leverer det du betaler for.

Lenke til kommentar

Lurer på ett par ting angående MP5 aeg`er generelt. Hvis man sammenligner en MP5 og feks en M4 eller en Ak47 fra samme produsent, er det stor forskjell på treffsikkerhet og effektiv rekkevidde? M4/ak47 har jo lengre løp og jeg vil tro de er litt mer treffsikre, men hvor stor er forskjellen? Har man en stor fordel hvis man bruker feks en AK47 fremfor en MP5 under et skogsspill?

 

Hvilken produsent burde man gå for dersom man vil ha en god Mp5 med metallkropp, god kvalitet og holdbarhet. Må være et sikkert kjøp! Er Classic Army sine b&t gode og driftsikre, eller er det andre produsenter som heller er å foretrekke?

 

Til slutt lurer jeg på om noen har erfaringer med webshopen Guntech.no ?

Lenke til kommentar
Lurer på ett par ting angående MP5 aeg`er generelt. Hvis man sammenligner en MP5 og feks en M4 eller en Ak47 fra samme produsent, er det stor forskjell på treffsikkerhet og effektiv rekkevidde? M4/ak47 har jo lengre løp og jeg vil tro de er litt mer treffsikre, men hvor stor er forskjellen? Har man en stor fordel hvis man bruker feks en AK47 fremfor en MP5 under et skogsspill?

 

Hvilken produsent burde man gå for dersom man vil ha en god Mp5 med metallkropp, god kvalitet og holdbarhet. Må være et sikkert kjøp! Er Classic Army sine b&t gode og driftsikre, eller er det andre produsenter som heller er å foretrekke?

 

Til slutt lurer jeg på om noen har erfaringer med webshopen Guntech.no ?

 

En god hopup slår omtrent hvilken som helst AEG. Fikser du hopupen i alle de 3 vil de være ca like bra, kanskje mer MP5 tilogmed mtp den er liten og hendig. Softgunvåpen er nesten kun looks og hva du selv liker best som avgjør et kjøp hvis du skal oppgradere med det samme uansett. Rett ut av boksen, så tror jeg en M4 eller AK kan være litt bedre, avhengig av produsent.

 

Beste MP5ene du kan finne er CA sin B&T serie, G&G sine top modeller (altså ikke de pakkeløsningene) og ICS sine. Jeg liker B&T serien best, ser kulest ut hvertfall da det er vanskelig å skille hvem som er den beste, de er alle litt bedre enn hverandre på ulike felter.

 

Her er faktisk TM et dårlig valg for en gangs skyld. De har aldri helt fått til MP5er.

 

Guntech er bra ja, raske og flinke.

Lenke til kommentar
Noen som testet Systema sin PTW serie ?

 

Systema har sine småfeil som de ikke burde hatt til den prisen, men får du luka de vekk og ellers er de helt konge. Mange kule funksjoner på de som skifting av cylinder for rask justering av FPS, fungerende boltcatch, rask respons, fin ROF og mulighet for Burst funksjon. Du kan også sette på RS deler, noe som også er litt kult (og dyrt). Skulle gjerne hatt en selv, men klarer meg bra med vanlige AEGer til under halve prisen. Morsomme er når du tar regnestykket på hva du totalt har brukt på AEGen din for å få den dritkul og bra også sammenligner summen med prisen av en PTW... :p

Lenke til kommentar

Jeg vurderer faktisk å kjøpe ny Cybergun igjen :p

Sig Sauer 556 - full metall med 2x400 låsbare magasin, sterk motor og alt av nødvendig utstyr med til under 3k. Siden softgunweb er dårlig med linker til enkeltprodukter får dere bare link til bildet - her

 

Noen som har erfaringer med den? :)

Lenke til kommentar
Jeg vurderer faktisk å kjøpe ny Cybergun igjen :p

Sig Sauer 556 - full metall med 2x400 låsbare magasin, sterk motor og alt av nødvendig utstyr med til under 3k. Siden softgunweb er dårlig med linker til enkeltprodukter får dere bare link til bildet - her

 

Noen som har erfaringer med den? :)

 

En jeg spiller med har en lignende, riktignok fra King Arms. Tror han er ganske fornøyd med den

Lenke til kommentar
Jeg vurderer faktisk å kjøpe ny Cybergun igjen :p

Sig Sauer 556 - full metall med 2x400 låsbare magasin, sterk motor og alt av nødvendig utstyr med til under 3k. Siden softgunweb er dårlig med linker til enkeltprodukter får dere bare link til bildet - her

 

Noen som har erfaringer med den? :)

 

Produserer cybergun våpnene sine selv eller er det opprinnelige våpen fra Cyma, Jg osv med annen eske og med lissens? Mener å ha hørt så. Isåfall er det jo blodpris å måtte betale nærmere 3k for et slikt våpen. Syntes ikke det så spesielt pent ut heller, men det er jo irreltevant siden smaken er som baken!

Lenke til kommentar
Jeg vurderer faktisk å kjøpe ny Cybergun igjen :p

Sig Sauer 556 - full metall med 2x400 låsbare magasin, sterk motor og alt av nødvendig utstyr med til under 3k. Siden softgunweb er dårlig med linker til enkeltprodukter får dere bare link til bildet - her

 

Noen som har erfaringer med den? :)

 

Produserer cybergun våpnene sine selv eller er det opprinnelige våpen fra Cyma, Jg osv med annen eske og med lissens? Mener å ha hørt så. Isåfall er det jo blodpris å måtte betale nærmere 3k for et slikt våpen. Syntes ikke det så spesielt pent ut heller, men det er jo irreltevant siden smaken er som baken!

 

Du er helt korrekt. Er det jeg prøvd å få fram så utrolig mange ganger. Cybergun er ikke og vil aldri bli en produsent, de er et mellomledd som ønsker å ha enerett på salg av softgun. De tenker kun penger, og det er der feilen ligger. La oss ta f.eks M249 Para som ligger på softgunweb for 4900kr, kjøper du en A&K M249 Para fra Hong Kong får du akkurat det samme våpnet, men til ca 2500 med frakt og moms. Det samme gjelder resten av sortimentet deres også, M4, AK osv osv er alle kinaklonevåpen, og ikke alltid de beste heller. JG, CYMA og A&K er gode produsenter til den prisen de selger til, men Cybergun er ofte noen av de første generasjonene deres, da de fortsatt drev å prøvde seg fram, ikke disse nye og forsterkede AEGene.

 

Kjøp Cybergun og noen syke franskmenn får enda mer penger og kan fortsette å gå til saker mot virkelige produsenter. Eller kjøp JG, CYMA og A&K og gi pengene rett til kineserne som lager dem og hjelp dem med å fortsette å lage og utvikle/klone nye våpen. Ditt valg.

Lenke til kommentar

Hadde tidligere i dag "bestemt" meg for en CA mp5, men etter å ha pratet med en kamerat som driver med Airsoft har jeg bikket litt over mot en m4. Kunne tenkt meg en "ren" m4a1 med flyttbar kolbe uten ris-skinner. Tenkte å montere sikte montasje på bærehåntaket og et red-dot sikte. Jeg har forstått det slik at man må bruke mini-type batterier hvis man skal ha batteriet i forskjeftet, stemmer dette?

 

Ellers, så lurer jeg på hvilken M4a1 jeg burde gå for? Har hørt positive ord om både CA, King Arms, KWA og G&P.

Har tenkt til å bestille på wgc, så har også kikket litt på wgc custom m4a1 new-type som har G&P kropp og girboks, syntes den ser veldig allright ut.

 

Kameraten min har forresten to våpen fra G&P, likte det ytre veldig godt på de ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...