Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Update for de av dere som fikk med dere at jeg var på jakt etter en Glock: Jeg bestilte meg nå en Tokyo Marui Glock G17 :)

 

Hehe.. ikke den kuleste pistolen som fins, men... skal sies at jeg har den selv. Litt misfornøyd faktisk, da fronten av sleden brakk ganske raskt i bruk :/ beste heller en RedWolf Custom G17 basert på marui sin med metall slede ;) Funker fett og hører til kit'et mitt i dag =) men Glock lider av at den ikke ser ut som en 1911 som blir mitt neste kjøp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker svært godt hvordan Glock pistolene ser ut, og ettersom jeg ikke skal bruke pistolen til noe særlig aktive greier regner jeg med at den vil tåle det den blir utsatt for av meg.

 

Fikk nettopp en mail hvor de sa at de ikke fikk den inn før slutten av Juni eller starten av Juli. Det er litt nedovertur, da jeg så veldig frem til å få den.

 

Noen som vet om noen steder som har den (Tokyo Marui G17) på lager?

Lenke til kommentar
Så da er det egentlig bedre å bestille fra en butikk hvor man får med garanti? Vi kan strekke oss så langt til 2000kr per rifle med tilbehør.

 

Ingen butikker i HK vil du få noe særlig garanti fra, sålenge ikke våpnet er blitt skadet i frakten såklart osv. Skal du ha garanti må man handle i Norge. Det er liksom risikoen man må ta med å kjøpe kinaklone våpen, enten får du noe som går og går eller du får noe som ikke funker i det hele tatt. Dette varierer fra våpen til våpen siden kvalitetskontrollen ikke akkurat er den aller beste. Kan hende du må styre med 16 rifler, mens kameraten din har sin i flere år uten noen særlige problemer.

 

Det som er kjekt å tenke på er at du ikke har brukt så mye penger (imo) da 80$ ikke akkurat er det samme som 250-400$ som litt mer kvalitetsvåpen koster.

Lenke til kommentar
Jeg liker svært godt hvordan Glock pistolene ser ut, og ettersom jeg ikke skal bruke pistolen til noe særlig aktive greier regner jeg med at den vil tåle det den blir utsatt for av meg.

 

Fikk nettopp en mail hvor de sa at de ikke fikk den inn før slutten av Juni eller starten av Juli. Det er litt nedovertur, da jeg så veldig frem til å få den.

 

Noen som vet om noen steder som har den (Tokyo Marui G17) på lager?

 

LINK

Lenke til kommentar
Ingen butikker i HK vil du få noe særlig garanti fra, sålenge ikke våpnet er blitt skadet i frakten såklart osv. Skal du ha garanti må man handle i Norge. Det er liksom risikoen man må ta med å kjøpe kinaklone våpen, enten får du noe som går og går eller du får noe som ikke funker i det hele tatt. Dette varierer fra våpen til våpen siden kvalitetskontrollen ikke akkurat er den aller beste. Kan hende du må styre med 16 rifler, mens kameraten din har sin i flere år uten noen særlige problemer.

 

Det som er kjekt å tenke på er at du ikke har brukt så mye penger (imo) da 80$ ikke akkurat er det samme som 250-400$ som litt mer kvalitetsvåpen koster.

 

Ok, da spør jeg foreldrene mine om jeg kan gå mer opp i pris, for så bestille fra Norge for sikkerhetskyld. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Ingen butikker i HK vil du få noe særlig garanti fra, sålenge ikke våpnet er blitt skadet i frakten såklart osv. Skal du ha garanti må man handle i Norge. Det er liksom risikoen man må ta med å kjøpe kinaklone våpen, enten får du noe som går og går eller du får noe som ikke funker i det hele tatt. Dette varierer fra våpen til våpen siden kvalitetskontrollen ikke akkurat er den aller beste. Kan hende du må styre med 16 rifler, mens kameraten din har sin i flere år uten noen særlige problemer.

 

Det som er kjekt å tenke på er at du ikke har brukt så mye penger (imo) da 80$ ikke akkurat er det samme som 250-400$ som litt mer kvalitetsvåpen koster.

 

Ok, da spør jeg foreldrene mine om jeg kan gå mer opp i pris, for så bestille fra Norge for sikkerhetskyld. Takk for hjelpen.

 

Er det slik å forstå at det foreldrene dine som betaler våpenet?

Lenke til kommentar

Jeg og brodern kjøpte hver vår fjærpistol her i forrige uke, og nå har vi blitt bitt av basillen, gitt. Jeg kjøpte en ASG CZ 75 D Compact til 250,- og brodern kjøpte en Marui Mk. 23 til 300. CZ'en min er nok den mest presise og føles bedre å skyte med, men Mk. 23'en er ikke helt ille den heller. Helt greie og billige springere begge to.

 

Vi har lyst til å utvide samlingen vår litt, så brodern kjøpte den AK 74 custom-sniperen fra softgunweb, og jeg har kjøpt en Marui mp5 springer som er på tilbud hos wasteland. En kamerat av oss skal også kjøpe en KWA Glock 17 med metallslide og blowback, så da blir det mye artig å prøve fremover! Jeg kunne godt tenke meg en god G36 med holo-sikte etterhvert, samt en Glock 34 med blowback.

Lenke til kommentar

@Pode ang Glocken jeg skal kjøpe:

 

Ja, jeg så det, men greia er det at for bare pistolen ender prisen opp på rundt 1100 kroner med frakt, og i tillegg kommer toll/moms. I nettbutikken jeg hadde opprinnelig bestilt ifra (Norsk) får jeg pistol, gass og kuler til 1300kr inkl frakt mot slutten av Juni, så nå som jeg har tenkt to tanker på det lar jeg bare bestillingen min der stå til de får den på lager.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Jeg liker svært godt hvordan Glock pistolene ser ut, og ettersom jeg ikke skal bruke pistolen til noe særlig aktive greier regner jeg med at den vil tåle det den blir utsatt for av meg.

 

Fikk nettopp en mail hvor de sa at de ikke fikk den inn før slutten av Juni eller starten av Juli. Det er litt nedovertur, da jeg så veldig frem til å få den.

 

Noen som vet om noen steder som har den (Tokyo Marui G17) på lager?

 

LINK

Drit nå i det der google-pisset. Det er så lite gjennomtenkt å bare si <<Søk på Google.>> Hvem som helst kan klare å bruke google og andre søkesider. Det handler nemlig ikke om å finne sider og produkter, men heller å finne sider og produkter en kan stole på. Det er lite som irriterer like mye som å handle noe på nett, gjerne fra utlandet hvor sendetiden ofte er ekstra lang, bare for å bli kjempeskuffet over det elendige produktet du har fått. "Produktet svarte jo ikke til det som stod på nettsiden i det hele tatt, jo!"

Nytter ikke å syte nå. Du får enten beholde vraket, eller sende det tilbake. Sistnevnte tar gjerne like lang tid som det tok å få pakken. Pluss litt til. Også må du selvsagt betale frakten.

 

Nei, grunnen til at folk, meg selv inkludert, ikke bare "googler" når det skal handles på nett, er selvsagt fordi man vil forsikre seg om at produktet man er interessert i ikke bare er juggel som knapt overlever frakten fra butikk til hjem. Og hva er vel da mer betryggende enn å spørre felles interesserte og venner med erfaring? Ikke mye.

Det er klart du finner haugevis av omtaler og meninger der ute som lover bra. Men når du ikke kjenner personene bak disse omtalene, så blir det vanskelig å ta dem helt seriøst. Det er ihvertfall ikke lurt å ta dem helt seriøst. Men når det er sagt så finnes det selvsagt også de som åpenbart har peiling. Noen med betydelig erfaring.

Det lureste er så klart å finne flest mulig omtaler og meninger slik at en kan bygge seg et helhetsbilde av produktet og/eller nettsiden.

Da slipper man å sitte med skjegget fult av postkasser når pakken endelig kommer på døren. Om den kommer så langt, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...