Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehm, et dumt spørsmål. Hvordan funker det gassgreiene? :p Må man kjøpe mye i tillegg til pistolen?

Altså, du må kjøpe gass-patroner dersom det er en CO2-pistol, eller gassflasker som du fyller på magasinet (på bunnen) dersom det er vanlig gass.

 

Og så må du jo ha kuler seff, men det visste du sikkert. Ikke noe mer enn det. Silikon-olje kanskje :)

Lenke til kommentar
Ehm, et dumt spørsmål. Hvordan funker det gassgreiene? :p Må man kjøpe mye i tillegg til pistolen?

Altså, du må kjøpe gass-patroner dersom det er en CO2-pistol, eller gassflasker som du fyller på magasinet (på bunnen) dersom det er vanlig gass.

 

Og så må du jo ha kuler seff, men det visste du sikkert. Ikke noe mer enn det. Silikon-olje kanskje :)

 

Jeg tenker på til den gasspistolen det ble linka til i noen innlegg før her. Hva nøyaktig trengs til den? Gassflasker forstår jeg deg rett? Jeg trenger alt inn med teskje merker jeg :blush:

Men kuler vet jeg jo at man trenger :D Skulle vel bare mangle at jeg visste det, haha :p

Lenke til kommentar
Forresten, for å ta skikkelig vare på våpenet ditt, så kan det være greit å kjøpe en silikonolje som du sprayer hop-uppen med, såvidt jeg forstår det.

 

Ikke så mye hopupen på pistoler egentlig. Det som er veldig, veldig viktig med pistoler er å sette seg godt inn i hvordan du kan demontere sleden fra rammen og sette sammen igjen. Alt som er i bevegelse når du skyter eller kan beveges bør få en liten sprut silikon i ny og ne, og delene som er i kontakt med hverandre bør også renses godt. Dette er hvis du bryr deg litt om pistolen din hvertfall og ønsker å ha den lenge. Litt lett puss mellom hvert lange bruk, og en skikkelig en før du legger den bort for en periode, så vil den være klar og fin neste gang du tar den fram. Gikk nettopp gjennom mine 3 igår, ikke vært i bruk på de siste spillene, men hadde samlet seg overraskende mye skit og smuss i 1 av de. Skogen og støvete steder (ikke rommet ditt :p ) hjelper til med å sette ting fast. Noen typer green gas kommer også med et slags rensemiddel i miksen, men jeg er litt skeptisk til det. Ta heller å sprut litt silikon ned der kulene kommer opp og skyt noen skudd med den, funker best syns jeg. Jeg ser på en GBB som en virkelig pistol, den pusses ofte og grundig. En AEG har lite til ingen bevegelige deler når den skyter bortsett fra inni girboksen hvor det er fett som gjør jobben, så da er det bare hopupen som kan ha godt av litt silikon.

 

Løpet er også viktig å rense, litt bomull på en pinne på ca størrelsen av innerløpet, sprut litt silikon på og dra gjennom noen ganger. Bruk tørr bomull og dra gjennom til løpet er tørt (silikon blir klissete hvis det får tid til å sette seg) og bomullen kommer ut ren og pen etter noen ganger gjennom løpet. Dette gjelder jo selvsagt AEGer også.

 

Risikere man at hop-up gummien blir veldig slitt / ødelagt hvis man ikke gjør det?

 

Man risikerer at hopup gummien blir tørr og revner.

Lenke til kommentar
Jeg har silikon spray, men hvor ofte er det nødvendig å bruke den? Hvor på våpenet skal jeg spraye? Det var en som sa til meg at jeg skulle spraye litt på toppen av magasinet der hvor kulene "mates" ut. Jeg har en AEG rifle.

 

Stemmer. Spray litt der når det er kuler nedi, og skyt noen skudd, da har du smurt hopupen nok og løpet også egentlig. Men husk å puss det tørt etterpå. Magasinene bør få en liten sprut nedi der av og til, men ikke for ofte, det er ikke nødvendig. Har du problemer med dårlig feeding fra magasinene, så kan det hjelpe noen ganger.

Lenke til kommentar
Jeg har silikon spray, men hvor ofte er det nødvendig å bruke den? Hvor på våpenet skal jeg spraye? Det var en som sa til meg at jeg skulle spraye litt på toppen av magasinet der hvor kulene "mates" ut. Jeg har en AEG rifle.

 

Stemmer. Spray litt der når det er kuler nedi, og skyt noen skudd, da har du smurt hopupen nok og løpet også egentlig. Men husk å puss det tørt etterpå. Magasinene bør få en liten sprut nedi der av og til, men ikke for ofte, det er ikke nødvendig. Har du problemer med dårlig feeding fra magasinene, så kan det hjelpe noen ganger.

 

Så jeg skal bare skyte noen få skudd for så å pusse det tørt før jeg skyter mer? Eller mente du at jeg først skal pusse det tørt når jeg er ferdig med å bruke våpenet for dagen?

Lenke til kommentar
Så jeg skal bare skyte noen få skudd for så å pusse det tørt før jeg skyter mer? Eller mente du at jeg først skal pusse det tørt når jeg er ferdig med å bruke våpenet for dagen?

 

Altså, skal du bare smøre magasiner så kan du gjøre det når du selv vil og legge de vekk.

Skal du smøre hopupen så spruter du litt silikon ned når det er kuler nedi magasinet. Skyter noen skudd, eller tømmer magasinet og tørker løpet. Så kan du bare fortsette til neste gang du vil smøre hopupen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...