Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er Game-on bra? For jeg har tenkt å handle Sniper der i sommar

 

Selve butikken er bra, med god leveringstid og super kundeservice, men om produktene innen Sniper-kategorien er så bra, kan nok diskuteres :p Eneste jeg ville hatt av sniperene deres, er den Classic Army m24-rifla de har, men ville nok bestilt sniper fra Asia, om jeg skulle hatt det.

Lenke til kommentar
Er Game-on bra? For jeg har tenkt å handle Sniper der i sommar

 

Selve butikken er bra, med god leveringstid og super kundeservice, men om produktene innen Sniper-kategorien er så bra, kan nok diskuteres :p Eneste jeg ville hatt av sniperene deres, er den Classic Army m24-rifla de har, men ville nok bestilt sniper fra Asia, om jeg skulle hatt det.

 

Det er som de sier i teksten under CA'en også. Den burde oppgraderes.

 

EDIT: haha post nummer 666 :-D

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar
Jeg blir så irritert! Tidligere i dag hentet jeg endelig MP7-en min på det lokale postkontoret.

Til min store overraskelse, da jeg åpnet pakken, viste det seg at våpenet kom med en 14mm CCW adapter for installasjon av lyddemper. Nesten øyeblikkelig blir det lagt en demper (harr, harr) på moroa når jeg lærer at boringen og gjengingen av adapteren er skjev. Selv med bare en 150mm kort demper så treffer kulene innsiden av demperen, og gjør våpenet fullstendig ubrukelig.

 

Det suger maks. :( Hva med å bruke et lengre presisjonsløp?

Nei, det går nok ikke. Lyddemperen peker til høyre, så jeg hadde måtte bøye løpet samme veien for å unngå at kulene traff til venstre for munningen på lyddemperen.

 

Akkurat samme problemet var tilfelle med MEU-en fra Socom Gear jeg fikk for noen uker siden også. Lyddemperen pekte nedover, og dermed traff kulene innsiden av demperen.

 

Hvis noen vet hvor jeg kan få tak i en slik adapter til MP7, ikke nøl med å si ifra. Jeg fant en på WGC, men det står "stop ordering" på den. Betyr det kanskje at de skal slutte å selge den eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Ser ikke helt poenget med å eie softgun hvis en er under 18 år, da ingen softgun-klubber blir å ta inn folk under 18.

 

Jeg blir egentlig forbanna når Mr. Knowitall folk legger ut om ting de ikke har den minste peiling på. Dette stemmer IKKE.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt poenget med å eie softgun hvis en er under 18 år, da ingen softgun-klubber blir å ta inn folk under 18.

 

Jeg blir egentlig forbanna når Mr. Knowitall folk legger ut om ting de ikke har den minste peiling på. Dette stemmer IKKE.

 

Ta en kikk på når dette er skrevet. Dette er 4 år siden, mye har skjedd i klubber siden da. På den tiden stemte det nok.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt poenget med å eie softgun hvis en er under 18 år, da ingen softgun-klubber blir å ta inn folk under 18.

 

Jeg blir egentlig forbanna når Mr. Knowitall folk legger ut om ting de ikke har den minste peiling på. Dette stemmer IKKE.

 

Ta en kikk på når dette er skrevet. Dette er 4 år siden, mye har skjedd i klubber siden da. På den tiden stemte det nok.

 

Au, la ikke merke til det da jeg browset gjennom tråden.. My bad, men i alle fall; I 2005 var det, som idag, lov for 16 åringer og skyte elg/rype/hare etc, så hvorfor ikke 16 åringer skulle få lov til å bli med i en klubb, som i allefall idag, har interne aldersgrenser? Så hva om man ikke kan eie en softgun? Man kan da spille fordét?

 

Nok om det, noen som kan lage camo rifle rags? Eller kanskje har en link til en video/guide om hvordan? :)

Endret av iPlex
Lenke til kommentar
Nei, det går nok ikke. Lyddemperen peker til høyre, så jeg hadde måtte bøye løpet samme veien for å unngå at kulene traff til venstre for munningen på lyddemperen.

 

Akkurat samme problemet var tilfelle med MEU-en fra Socom Gear jeg fikk for noen uker siden også. Lyddemperen pekte nedover, og dermed traff kulene innsiden av demperen.

 

Er ikke det beste bare å utvide hullet på demperen? Å bøye innerløpet er vel ikke det gunstigste med tanke på stabilitet på kulene

Endret av Northern
Lenke til kommentar
Ser ikke helt poenget med å eie softgun hvis en er under 18 år, da ingen softgun-klubber blir å ta inn folk under 18.

 

Jeg blir egentlig forbanna når Mr. Knowitall folk legger ut om ting de ikke har den minste peiling på. Dette stemmer IKKE.

 

Ta en kikk på når dette er skrevet. Dette er 4 år siden, mye har skjedd i klubber siden da. På den tiden stemte det nok.

 

Au, la ikke merke til det da jeg browset gjennom tråden.. My bad, men i alle fall; I 2005 var det, som idag, lov for 16 åringer og skyte elg/rype/hare etc, så hvorfor ikke 16 åringer skulle få lov til å bli med i en klubb, som i allefall idag, har interne aldersgrenser? Så hva om man ikke kan eie en softgun? Man kan da spille fordét?

 

 

Airsoft var på et tidspunkt ulovlig i Norge. Mener det først ble lov å eie softguns rundt 2001ish. Jeg startet selv som 16åring i 2004, så det har vært fullt lovlig å spille som mindreårig på den tid. Jeg tror det var og kanskje er noen klubber som opererer med 18års grense den dag i dag. Det blir forsåvidt opp til hver enkelt klubb å vurdere.

 

Sitat fra www.nasf.no:

Det var blant annet etter påtrykk fra oss at airsoft ble lovlig i Norge høsten 2001, en lovendring vi hadde argumentert for siden forbundet ble opprettet i 1999. Mellom 1999 - 2001 var NASF eneste organisasjon med dispensasjon fra dette forbudet. Forbundet var også sentrale da airsoft ble eksplisitt nevnt i våpenforskriften høsten 2003, og dermed fikk 18 års aldersgrense (likestilt med luftvåpen). Vi er også eneste skytterorganisasjon, godkjent av Politidirektoratet, som driver med airsoft. Dette medfører at vi er høringsinstans for alle nye lover og regler som kan påvirke oss, samt at våre medlemmer kan få dispensasjon for kjøp av våpen, våpendeler og ammunisjon fra de er 16 år.
Lenke til kommentar
Har bestilt meg Mauser SR aka AWP link. Hvilke oppgraderingsmuligheter har den, og hva er minst risikofylt?

 

Ta en kikk på forrige side der jeg linka til den. Den har ingen oppgraderingsmuligheter, siden den er ganske så "unik" (crap) så finnes det ingen som lager deler til den hvis noe ryker. Må i såfall være at du finner en annen en å henter deler fra den, eller custom lager dine egne deler (fin start på bedrift, for er mange der ute som trenger det) Den er fin som wallhanger, og den er vel egentlig litt kjent for å være en fin brevvekt også. Kos deg så lenge den varer, og kjøp en ordentlig sniper da. VSR-10 og kloner av den er gull som fjærdrevet, enkelt som det.

Lenke til kommentar
Uncompany selger alt i en pakke, men er så tungvindt å bestille fra utlandet.. :/

 

Ja paypal er jo en "værsting" når det kommer til enkelhet,

også kommer pakka kanskje rett på døra(! :-o ) hjemme så det er jo veldig tungvindt.. :)

 

Paypal er faktisk en værsting på enkelthet når man er 17.. Dessuten tar det lengre tid å motta pakken, og det tar lengre tid å sende i retur dersom det skulle bli nødvendig. Det er vanskeligere å kommunisere med "selger".

Endret av iPlex
Lenke til kommentar
Uncompany selger alt i en pakke, men er så tungvindt å bestille fra utlandet.. :/

 

Ja paypal er jo en "værsting" når det kommer til enkelhet,

også kommer pakka kanskje rett på døra(! :-o ) hjemme så det er jo veldig tungvindt.. :)

 

Paypal er faktisk en værsting på enkelthet når man er 17.. Dessuten tar det lengre tid å motta pakken, og det tar lengre tid å sende i retur dersom det skulle bli nødvendig. Det er vanskeligere å kommunisere med "selger".

 

 

når du er 17 har du faktisk ikke lov til å eie softguns

Lenke til kommentar
Uncompany selger alt i en pakke, men er så tungvindt å bestille fra utlandet.. :/

 

Ja paypal er jo en "værsting" når det kommer til enkelhet,

også kommer pakka kanskje rett på døra(! :-o ) hjemme så det er jo veldig tungvindt.. :)

 

Paypal er faktisk en værsting på enkelthet når man er 17.. Dessuten tar det lengre tid å motta pakken, og det tar lengre tid å sende i retur dersom det skulle bli nødvendig. Det er vanskeligere å kommunisere med "selger".

 

 

når du er 17 har du faktisk ikke lov til å eie softguns

Jo klart man har det! dette sier Wikipedia om softguns.

''I Norge kan hvem som helst over 18 år kjøpe, eie og bruke en softgun. Personer under 18 år kan bruke, men ikke kjøpe softgun, med tillatelse av en forelder.''

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...