Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

noen som vet om en ganske fet sniper rifle til rundt 1500 kr (da tenker jeg alt inkludert, frakt og alt det) som skyter ganske hardt, kanskje rundt 400 fps :D eller høyere da selvfølgelig :) jeg har sett på en fra softguns.no til 1598kr som skyter 400 fps (bar 10 g) men er det noen til samme pris som er bedre?

ingen? har nesten bestemt meg for bar10g nå!!! noen innspill plox :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg å noen venner lurer på å kjøpe oss et våpen hver å bare spille litt for gøy i skogen.

 

Lurer på noen enkle fjærvåpen til maks 500 kanskje.

 

http://www.game-on.no/webshop/asgmp5sd3manuel-p-820.html

 

http://www.game-on.no/webshop/hkg36c-p-963.html

 

http://www.game-on.no/webshop/hkg36sniper-p-964.html

 

Hvilkeen av disse ville derre anbefalt? Er det lurerre med en pistol?

 

Bare kom med forslag til andre våpen. Men ikke elektrisk, skal bare være for gøy innimellom og gidd ikke legge så mye penger i det.

 

Takk på forhånd.

 

http://www.game-on.no/webshop/franchihagle...rst-p-1242.html Fetere springer gun skal du lete lenge etter, hvertfall når det gjelder ytelse. Kanskje ikke så "kul" som de du linka til, men vil garantert holde lenger. Alle de 3 har bittesmå ladearmer som knekker som potetgull.

 

 

noen som vet om en ganske fet sniper rifle til rundt 1500 kr (da tenker jeg alt inkludert, frakt og alt det) som skyter ganske hardt, kanskje rundt 400 fps :D eller høyere da selvfølgelig :) jeg har sett på en fra softguns.no til 1598kr som skyter 400 fps (bar 10 g) men er det noen til samme pris som er bedre?

ingen? har nesten bestemt meg for bar10g nå!!! noen innspill plox :p

 

BAR-10 er nice, VSR-10 kopi med masse muligheter for oppgraderinger.

Lenke til kommentar

Fekk svar fra gunnerairsoft og det viser seg at ak-en min skyter 430fps+.. Eg forstår ikkje korleis dei kan ha klart det. Eg kan jo ikkje bruke ak-en no, grensa på full-auto er jo 350, og eg har absolutt ikkje tenkt å bruke ak-en min som sniper. Heilt ubrukelige kinesarar.

Lenke til kommentar

Har du tenkt å spille i en klubb der alle rundt deg har AEGer og så skal du bruke en springer pistol? Det tar jo år og dag å lade den, jeg ville nok hoppet opp en prisklasse om jeg var deg.

 

Viss du f.eks. sparer opp 1400 kroner, så får du Jing Gong sin G36C (som er ganske bra kvalitet) hos softguns.no.

Lenke til kommentar

hvilken kulevekt burde jeg velge til denne ?? 0.25, 0.28 eller 0.30 g? har tenkt litt på blaster pro 0.28 kuler og et par 0.30 for de gangene jeg vil at de skal kjenne det litt ekstra godt, 0.25 er vel kanskje også greit og ha? :S har mest lyst på noen tunge kuler vettu :p

Lenke til kommentar
hvilken kulevekt burde jeg velge til denne ?? 0.25, 0.28 eller 0.30 g? har tenkt litt på blaster pro 0.28 kuler og et par 0.30 for de gangene jeg vil at de skal kjenne det litt ekstra godt, 0.25 er vel kanskje også greit og ha? :S har mest lyst på noen tunge kuler vettu :p

 

0.25 er alt du trenger til denne om du ikke oppgraderer den. Noe tyngre enn det ville jeg ikke anbefalt, da det blir litt tungt for denne.

Lenke til kommentar

I og med at det er et Marui-våpen, vil jeg tro det skal holde en temmelig god kvalitet. Marui er et av de mest robuste og feilfrie merkene. Dette våpenet var jo i tillegg særdeles billig! Kjøp heller dette fremfor for eksempel Classic Army Sportline-serien. Likevel må det nevnes, at du også kan være fornøyd med et Sportline-våpen en god stund. Spiller selv med en Sportline M15A4 Tactical Carbine som jeg kjøpte hos Game-on for 1499,- . Kommer ikke til å kjøpe nytt våpen heller i år, da jeg reiser i forsvaret i august. Kjøper nok noe snacks når jeg kommer hjem ;)

Lenke til kommentar
Tenker å begynne på airsoft. Hva slags våpen anbefaler dere (merke osv)?

 

Hvordan er denne?

http://www.butikk.wasteland.no/catalog/pro...products_id=746

 

Kommer ann på våpenet hva som anbefales. Noen er bedre på enn andre på forskjellige modeller. Av MP5K som du linket til er vel Galaxy (Ja, en kinaklone) selve kongen av haugen. Den er sinnsykt morsom og helt rå å skyte med. Forskjeftet faller nesten alltid av, men fikses med litt tape. TM sin MP5 serie er noe de aldri helt fikk til, og de har hatt mye problemer med disse.

 

M4: King Arms, G&P, Classic Army, G&G, ICS, TM (begynner å bli litt gammel hvis du ser bort ifra de nye EBB)

HK416: SRC,VFC

MP5: Classic Army, G&G, ICS

G3: Classic Army

G36: Classic Army, TM

LMGer: Classic Army

Sniper: Tanaka, TM, STAR/ARES eller litt om du vil ha gass eller fjærdrevet

 

Av kinavåpen er Jing Gong, CYMA, A&K og Dboys de store imo. Disse er fine førstegangskjøp for de som ikke har lyst til å legge inn altfor mye penger i sporten, men kanskje prøve å se om dette kan være noe. Mange kjøper seg litt dyrere etterhvert, mens andre bare beholder de så lenge de holder. Er litt 50/50 sjanse for å få noe som funker, men det går liksom "greit" når prisen er langt under halvparten av hva de dyre merkene koster. Jing Gong har litt avhvert, men er vel mest kjent for G36 serien sin. CYMA har M14, AKer og noen fine MP5er, A&K lager M249er og Dboys lager fine kopier av M4, HK416 og AKer under navnet Kalash.

 

Airsoft er veldig slik at du får det du betaler for, og det lønner seg å investere i noe brukbart selv om den kanskje kostet 50-100$ mer. Det blir billigere i lengden enn å drive å frustrere seg over den litt billigere plastdriten som bare går i stykker og går i stykker. En ting som også kan være greit å tenke på er å finne et våpen som passer deg og ditt formål. Om du er liten eller stor, liker små eller store våpen. En veldig viktig ting når det gjelder valg av våpen er å kikke litt på hva du kan gjøre med det senere. En M4 er noe som "alle" har, men det er også grunnen til at det nesten er et ubegrenselig utvalg av tilleggsutstyr til M4er. Kjøper du f.eks en AUG, FAMAS osv kan det hende du vil slite litt mer med å finne ting som passer til disse siden det er så få som produserer disse våpnene. Vet bl.a at FAMAS magasiner fra TM koster en liten sinnsvak sum i forhold til M4 magasiner. Magasinlommer til enkelte våpen er også vanskeligere å finne også, hvertfall i den fargen du vil ha f.eks. Fare for utgåtte modeller som du ikke finner deler til osv. Så mainstream er ikke alltid så dumt kan du si i dette tilfellet. Kan også være greit å prøve å få lånt et våpen av en klubb eller noe å prøve et spill sammen med de. Du får sett litt på hva de andre har, får høre litt av deres erfaringer osv.

 

Men nå er jeg trøtt. Håper det står noe fornuftig her nå, orker ikke gå igjennom alt å skjekke for skrivefeil nå, tar det senere...og håper det hjelper litt ;)

Endret av KingArms
Lenke til kommentar
hvilken kulevekt burde jeg velge til denne ?? 0.25, 0.28 eller 0.30 g? har tenkt litt på blaster pro 0.28 kuler og et par 0.30 for de gangene jeg vil at de skal kjenne det litt ekstra godt, 0.25 er vel kanskje også greit og ha? :S har mest lyst på noen tunge kuler vettu :p

 

0.25 er alt du trenger til denne om du ikke oppgraderer den. Noe tyngre enn det ville jeg ikke anbefalt, da det blir litt tungt for denne.

vet du om en upgrade som gjør at den tar 0.28/0.30 ?? hadde ikke hatt noe imot 500-550 fps :D så lenge det ikke koster mer enn en 600-700 kroner?:S

Lenke til kommentar
oh fuck :O faen ta.... noen upgrades som øker presisjonen og kanskje utgangshastigheten med bare litt til bare noen få hundre over 500 :p?

 

Søk på BAR-10 airbrake på YouTube, finner et tips til en liten upgrade der. Ellers er det som HP sier, litt dyrt å oppgradere en sniper, siden det er ikke bare å sette i en ny fjær, man må liksom forsterke kritiske deler også hvis du vil at det skal holde.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med king armsen min?

 

Jeg har nemlig et lite problem! ;)

 

King Arms har på sine M4er en bolt release, slik at man slipper å holde oppe charging handelen for å skru på hop-upen.

 

Problemet er at den ikke virker. Når jeg drar charging handlen tilbake, setter enten "dekselet" seg fast halvveis på veien tilbake, ellers så setter det seg ikke fast i det hele tatt. Poenget er at platen skal hoppe inn i et hakk når man har dratt charging handlen helt tilbake, slik at man kan trykke inn bolt releasen for å slippe bolten helt frem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Nokon som veit kor eg kan få tak i oppgraderingar til min Cybergun FAMAS F1? Tenker då på ny fjør, girkasse og motor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...