Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

noen som vet om en ganske fet sniper rifle til rundt 1500 kr (da tenker jeg alt inkludert, frakt og alt det) som skyter ganske hardt, kanskje rundt 400 fps :D eller høyere da selvfølgelig :) jeg har sett på en fra softguns.no til 1598kr som skyter 400 fps (bar 10 g) men er det noen til samme pris som er bedre?

Endret av CP-ape
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på noen ting...

 

Er det nødvendig med flere magasiner når man skal spille?

 

For eksempel, vis man går tom under en kamp, da er det vel litt styr å begynne å fylle opp magasinet igjen. Så er det da bedre å ha eit oppfylt magasin du bare kan plugge i?

 

Er det egentlig vanlig å gå tom under en kamp i det hele tatt?

Endret av henderico
Lenke til kommentar

Lurer på noen ting angående kjøp av softgun.

 

1.Jeg vil kjøpe meg eit ELEKTRISK SOFTGUNVÅPEN TIL MAKS 1500. Skal brukes til lek i skog.

 

2.Ser da gjerne at våpenet er i en pakke med alt som trengs for å begynne.

 

3.Hadde vert fint om våpenet var litt lett.

 

Så om dere ha noen forslag hadde det vert fint å få litt hjelp

 

Takker for svar

Endret av henderico
Lenke til kommentar
Lurer på noen ting angående kjøp av softgun.

 

1.Jeg vil kjøpe meg eit ELEKTRISK SOFTGUNVÅPEN TIL MAKS 1500. Skal brukes til lek i skog.

 

2.Ser da gjerne at våpenet er i en pakke med alt som trengs for å begynne.

 

3.Hadde vert fint om våpenet var litt lett.

 

Så om dere ha noen forslag hadde det vert fint å få litt hjelp

 

Takker for svar

 

1. m15a4 sportline, laget i plast men er ganske god kvalitet:)

2. check!

3. check!

Lenke til kommentar
Så å bruke 8,4v er heilt greitt, uansett om gunnerairsoft anbefalar minimum 9,6v? Vil 8,4v bli feil i forhold til motoren eller noko sånt?

 

Neida, et 8.4V vil klare å drive en EG1000 uten noen store problemer. Sterkere fjær, krever sterkere motor, og sterkere motor vil igjen være bedre med et større batteri, men EG1000 og M100-110 fjær vil gå greit med 8.4V. Aldri dumt med et større batteri, bare ikke overdriv det. Ganske stor forskjell faktisk mellom størrelsene.

Lenke til kommentar
noen som vet om en ganske fet sniper rifle til rundt 1500 kr (da tenker jeg alt inkludert, frakt og alt det) som skyter ganske hardt, kanskje rundt 400 fps :D eller høyere da selvfølgelig :) jeg har sett på en fra softguns.no til 1598kr som skyter 400 fps (bar 10 g) men er det noen til samme pris som er bedre?
Lenke til kommentar
Vil dette si at en EG1000 kan drive en M120-130 med 9,6v? Eller at den drar M100-110, bare mye fortere enn et 8,4v batteri?

 

Nå er jo motorer som EG1000, G&P M120 High Speed og Systema Turbo laget for høyere ROF primært, så hvis du skal ha en veldig sterk fjær i så er jo ikke lenger våpnet laget for å pumpe ut masse kuler på en gang men heller som sniper og da ville en EG700 eller Systema Magnum f.eks være mer egnet, høyere respons på triggern for øyeblikksskudd, og de kan trekke det meste av fjærer, hvertfall Magnumen. Problemet med disse motorene er at de stripper vekk "tenner" på diverse tannhjul ganske fort hvis du ikke oppgraderer de til å tåle påkjenningen.

 

Så ja EG1000 vil nok klare å drive en M120-130, men du vil straks merke at det tar litt lenger tid fra du trykker på avtrekker til det faktisk kommer kule ut siden den vil slite mer, fordi den ikke er laget for dette, såkalt "Triggerdelay". Du vil også merke at ROF vil gå ned et godt hakk. Du kan sette i et kraftigere batteri, men jeg ville heller valgt en Torque motor om jeg skulle opp over 400 FPS.

Lenke til kommentar

Ser disse våpnene greie ut for to nybegynnere?

 

http://www.gunnerairsoft.com/catalog/produ...?products_id=90

http://www.gunnerairsoft.com/catalog/produ...roducts_id=1320

 

EDIT:

Og passer noen av disse til M14'n?

http://www.gunnerairsoft.com/catalog/produ...roducts_id=1057

http://www.gunnerairsoft.com/catalog/produ...roducts_id=1091

 

EDIT 2:

Og følger det med magasin til L96A1'n?

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar
Kva skal eg gjere? Gunnerairsoft driter i kundane sine etter dei har fått pengane. Dei svarar ikkje på nokre av epostane mine.

 

Prøv å skriv i kommentar feltene under produktene, har sett de har svart ofte der hvis folk har gitt dårlige tilbakemeldinger, siden de er public.

Lenke til kommentar

 

Kommer ann på. Sniper er hvertfall dumt å starte med hvis du faktisk har planer om å bli med i klubb og drive "proft." Hvorfor? Sniper er for de spesielt interesserte, og det er ytterst få som driver med dette fast. Mange som har en liggende og drar med nå og da hvis de vil gjøre noe annet men. AEG er det beste å begynne med, du finner ut om man vil like dette i det hele tatt, syns du det er kjedelig å løpe mye rundt og storme baser, prøv å oppgrader til en semi sniper og se om det passer deg litt bedre. Kjøper du en bolt action og finner ut at å ligge mye stille, krype og snike seg rundt så har du liksom ikke muligheten til å smelle den over på full auto og joine de andre som stormer baser.

 

Kart M14 ville jeg styrt unna, kanskje den dårligste M14 varianten. Skal visst være helt umulig å jobbe med hvis noe ryker. CYMA (ASG), TM, G&G og CA er mye bedre valg.

 

Begge de siktene ville vel passet på M14en dog siden det følger med sikterail.

 

og ja, det følger med magasin til samtlige softgun våpen.

Lenke til kommentar
Nah, driver dessverre ikke med dette, men ville svare på spørsmålet om posten har rett til å stoppe pakka de og ta fra deg softgunnen. Ut ifra det jeg har hørt selv har de ikke rett til å gjøre dette. Softgun er i dag lovlig i Norge, men til vettig bruk såklart. Når de selger softgun i norske butikker, så bør det være lovlig, høres vel ganske logisk ut ;):thumbup:

 

Nei? Er ingen sak å kjøpe trim til moped eller lettsykkel i butikker i Norge, men er ikke lov å bruke det fordeom.. :p

Lenke til kommentar
Nah, driver dessverre ikke med dette, men ville svare på spørsmålet om posten har rett til å stoppe pakka de og ta fra deg softgunnen. Ut ifra det jeg har hørt selv har de ikke rett til å gjøre dette. Softgun er i dag lovlig i Norge, men til vettig bruk såklart. Når de selger softgun i norske butikker, så bør det være lovlig, høres vel ganske logisk ut ;):thumbup:

 

Nei? Er ingen sak å kjøpe trim til moped eller lettsykkel i butikker i Norge, men er ikke lov å bruke det fordeom.. :p

Du har fått med deg at posten du quoter er over fire år gammel?

Lenke til kommentar

Jeg å noen venner lurer på å kjøpe oss et våpen hver å bare spille litt for gøy i skogen.

 

Lurer på noen enkle fjærvåpen til maks 500 kanskje.

 

http://www.game-on.no/webshop/asgmp5sd3manuel-p-820.html

 

http://www.game-on.no/webshop/hkg36c-p-963.html

 

http://www.game-on.no/webshop/hkg36sniper-p-964.html

 

Hvilkeen av disse ville derre anbefalt? Er det lurerre med en pistol?

 

Bare kom med forslag til andre våpen. Men ikke elektrisk, skal bare være for gøy innimellom og gidd ikke legge så mye penger i det.

 

Takk på forhånd.

Endret av henderico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...