Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Det verste av alt var vel at dei ikkje hadde sendt med alle tinga som var bestilt. Noko var out of stock, så det var greit, men det mangla alikavel 2 goggles.

 

Eg hadde oppgradert til plan c 350fps, og det brukar minimum 10,8v batteri, og alikavel sendte dei med standard batteri og ladar til 8,4v. Eg var obs på det, men det var alikavel skuffande. Så no må eg kjøpe ein ny ladar som passar til ak-en. Eg har kjøpt dette batteriet. Altså, eg trenger ladar til 10,8v 1500mah

Endret av Scarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det verste av alt var vel at dei ikkje hadde sendt med alle tinga som var bestilt. Noko var out of stock, så det var greit, men det mangla alikavel 2 goggles.

 

Eg hadde oppgradert til plan c 350fps, og det brukar minimum 10,8v batteri, og alikavel sendte dei med standard batteri og ladar til 8,4v. Eg var obs på det, men det var alikavel skuffande. Så no må eg kjøpe ein ny ladar som passar til ak-en. Eg har kjøpt dette batteriet. Altså, eg trenger ladar til 10,8v 1500mah

 

10.8V som minimum høres helt sykt ut. Hvertfall for en 350 FPS AEG, hadde dette vært en 450 AEG med Infinity Torque gearset og Systema Magnum motor hadde jeg forstått det litt mer. Anbefalt ville jeg heller trodd, hvertfall hvis du skulle ha en fin ROF. 8.4V kan dog være litt lite ja i det fleste sammenhenger, så det var litt slapt av Gunner uansett.

Lenke til kommentar

Anbefalt/minimum er for meg i mange samanhengar det samme, men så klart, det står anbefalt.

Plan C (Hi-power and slower RoF, (9.6-10.8v Large or 10.8-12v mini battery recommended)

 

I plan C er det Tokyo Marui EG700 Motor, men eg har sjølv åpna våpenet og sett at det var TM EG1000 Motor som stod i. (Endå ein bom frå gunnerairsoft)

 

 

Vel, uansett. Eg kjøpte eit (large) 10.8v batteri på 1500mah og treng ein ladar.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Faen, visst dei har tatt feil oppgradering, altså plan D, vil det seie at dette befinner seg inn i ak-en min:

 

Plan D (Hi RoF configuration, 9.6-10.8v Large or 10.8-12v mini battery recommended)

FPS: 350

 

Upgrade includes :

TM EG1000 Motor

Element 6mm or 7mm Steel bushings on Sector and spur gear and Ball bearing on bevel gear

(bushing / bearing size depends on the size of bushing hole)

Tappet plate Delayer

Reshiming

Element Bearing Spring Guide

Element spring.

 

Det skulle eigentlig vere:

 

Plan C (Hi-power and slower RoF, (9.6-10.8v Large or 10.8-12v mini battery recommended)

FPS: 350

 

Upgrade includes :

TM EG700 Motor

Element 300% Torque gear set

Element 6mm or 7mm Steel bushings (depends on the size of bushing hole)

Reshiming

Element Bearing Spring Guide

Element spring.

Lenke til kommentar
Faen, visst dei har tatt feil oppgradering, altså plan D, vil det seie at dette befinner seg inn i ak-en min:

 

Plan D (Hi RoF configuration, 9.6-10.8v Large or 10.8-12v mini battery recommended)

FPS: 350

 

Upgrade includes :

TM EG1000 Motor

Element 6mm or 7mm Steel bushings on Sector and spur gear and Ball bearing on bevel gear

(bushing / bearing size depends on the size of bushing hole)

Tappet plate Delayer

Reshiming

Element Bearing Spring Guide

Element spring.

 

Det skulle eigentlig vere:

 

Plan C (Hi-power and slower RoF, (9.6-10.8v Large or 10.8-12v mini battery recommended)

FPS: 350

 

Upgrade includes :

TM EG700 Motor

Element 300% Torque gear set

Element 6mm or 7mm Steel bushings (depends on the size of bushing hole)

Reshiming

Element Bearing Spring Guide

Element spring.

 

Høres kjipt ut det på en måte. Hvis Plan D koster mye mer er det jo forsåvidt litt win mtp at du også har fått en EG1000 motor, men hvis du ikke ville ha det uansett så er det jo dårlig. Hvis du har åpnet girbokser før kan du jo se om det virkelig er Plan D du har fått, hvis Sectorgearet har denne Tappetplate delayeren.

Lenke til kommentar
Har åpna no, og er det noko tappet plate delayer og sjå?

 

Det er det jammen meg, den lille messingbiten som sitter der sørger for å forsinke tappetplaten og skal gi bedre feeding og mindre jams, spesielt ved høyere ROF, så det virker veldig som om de har gitt deg en Plan D. Bør være ganske fin ROF i den dog, men hvis det ikke var det du ønsket deg så er jo det kjipt. 8.4V vil nok holde ja, høyere vil jo såklart gi enda høyere ROF så det får du nesten bestemme litt selv også, jeg for min del syns 9.6V gir overall best balanse.

Lenke til kommentar

Veit ikkje om det var betre for meg med TP delayer enn 300% torque gearset som er i plan c. Uansett, eg har ikkje så mykje meining om høg eller lav rof, men det får eg sikkert etterkvart. Skal uansett ha meg eit batteri til, sidan eg selger 8,4v batteriet til ein trengande (og ladaren). Då blir det eit 9,6v stang batteri + ein ladar som kan lade 9,6-10,8v :)

 

Edit: Kan det hende 10,8v batteriet vil "ete opp" girboksen fortare enn 9,6v batteriet pga høgare rof?

Endret av Scarn
Lenke til kommentar
Edit: Kan det hende 10,8v batteriet vil "ete opp" girboksen fortare enn 9,6v batteriet pga høgare rof?

 

Det vil skje ja. Siden heller ikke gearene er byttet ut i denne, vil veldig høy ROF ete opp stempelet litt fortere samt gearene. Derfor det finnes high speed gear og forsterkede stempler. Hvor mye lengre tid det vil ta kan jeg nesten ikke svare på siden det går litt på flaks tror jeg :p Noen får aldri noe til å funke, mens andre kjøper det samme og har det i flere år.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har sett på en Sig Sauer 552 fra softgunweb.no til ca.1700kr.. Kan den anbefales?

 

Det er en slik en http://www.gunnerairsoft.com/catalog/produ...products_id=682 og er nesten en G36 i annet skall vil jeg si, samme type hopup og skal vel være V3 gearboks som i G36en. JG er jo kjent for sine G36, så vil vel kunne si at denne skal være fin. Eneste minuset er magasinene, den bruker egne mags som kanskje kan være litt kjipt til tider, da det ikke er så mange valgmuligheter på markedet. Da f.eks M4 magasiner finnes overalt.

 

Så kan du jo vurdere hva du liker best av 1700kr eller 75$ + frakt og moms. Gjerne hvis du finner noe mer du skal ha, så sparer du enda mer på å handle fra utlandet.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar
Edit: Kan det hende 10,8v batteriet vil "ete opp" girboksen fortare enn 9,6v batteriet pga høgare rof?

 

Det vil skje ja. Siden heller ikke gearene er byttet ut i denne, vil veldig høy ROF ete opp stempelet litt fortere samt gearene. Derfor det finnes high speed gear og forsterkede stempler. Hvor mye lengre tid det vil ta kan jeg nesten ikke svare på siden det går litt på flaks tror jeg :p Noen får aldri noe til å funke, mens andre kjøper det samme og har det i flere år.

 

Så å bruke 8,4v er heilt greitt, uansett om gunnerairsoft anbefalar minimum 9,6v? Vil 8,4v bli feil i forhold til motoren eller noko sånt?

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett på en Sig Sauer 552 til 75$ og SY P226R til 32$, men laderen til den Sig Sauer 552, passer den i norske stikk kontakter?

Å SY P226R, er det en vanelig gass pistol? sånn du fyller gass i magasinet?

 

Noen som vet?:D

i noen som vet hva det koster i frakt?

Endret av BullStrike
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...