Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EIV2CS

Nå ble jeg litt usikker her, hvor mye koster det egentlig om jeg og to kamerater kjøper våpen fra gunnerairsoft.com?

 

200 i frakt på hver + det vi kjøper. Blir det toll om de skriver at pakken er en gave? Hva med moms? Om vi handler for 2000 totalt, hva blir den totale summen for at vi skal motta tingene?

Lenke til kommentar

Hvis du går inn på gunnerairsoft, så legger du til varer i handlekurven og logger inn (du må lage medlemskap først, det er gratis), så får du opp hvor mye frakten koster. Da ganger du dette med 1,25 og så ganger du det med valutakursen. Så legger du på et fortollingsgebyr på 100kr eller noe sånt.

 

Prisene fra gunnerairsoft blir ikke oppgitt i norske kroner men i USD, bare så du er klar over det. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Naturligvis. Det er ingen som har dårlige erfaringer med gunnersairsoft (gode for den saks skyld)? Tror vi bestiller i løpet av helga om jeg ikke finner en grunn til å utsette det :)

Lenke til kommentar

Har erfart noko uvanlig (?). Eg bestilte nylig på gunnerairsoft ilag med 2 andre. Alt gjekk normalt før pakken kom til Noreg og tollen blei innblanda. Eg satt ei stund å rekna på korleis summen stemte med fakturaen eg fekk av TNT, som hadde ansvar for å frakte pakken til Noreg. Eg kom til slutt fram til at det ikkje var rekna moms på frakta! Det var jo kjempeflott for min del, men er dette ein bom rett og slett?

Endret av Scarn
Lenke til kommentar
Har erfart noko uvanlig (?). Eg bestilte nylig på gunnerairsoft ilag med 2 andre. Alt gjekk normalt før pakken kom til Noreg og tollen blei innblanda. Eg satt ei stund å rekna på korleis summen stemte med fakturaen eg fekk av TNT, som hadde ansvar for å frakte pakken til Noreg. Eg kom til slutt fram til at det ikkje var rekna moms på frakta! Det var jo kjempeflott for min del, men er dette ein bom rett og slett?

Er det ikkje moms på frakta no lenger, nei? Jaa, men du kan jo eigentleg berre drite i at eg betalar moms for frakt når det ikkje er moms på frakt! Skal prøve å la vær å sei " kva var det eg sa" :p

Men det tok si tid detta her...

Lenke til kommentar
Har erfart noko uvanlig (?). Eg bestilte nylig på gunnerairsoft ilag med 2 andre. Alt gjekk normalt før pakken kom til Noreg og tollen blei innblanda. Eg satt ei stund å rekna på korleis summen stemte med fakturaen eg fekk av TNT, som hadde ansvar for å frakte pakken til Noreg. Eg kom til slutt fram til at det ikkje var rekna moms på frakta! Det var jo kjempeflott for min del, men er dette ein bom rett og slett?

Er det ikkje moms på frakta no lenger, nei? Jaa, men du kan jo eigentleg berre drite i at eg betalar moms for frakt når det ikkje er moms på frakt! Skal prøve å la vær å sei " kva var det eg sa" :p

Men det tok si tid detta her...

 

 

Det var riktig det vi kom fram til, men TNT hadde "charga" oss litt for lite, og ei logisk forklaring er at dei ikkje hadde rekna med moms på frakta, men veit ikkje eg.

 

Edit: Du sa at det aldri var moms på frakt, noko som er feil.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar
Har erfart noko uvanlig (?). Eg bestilte nylig på gunnerairsoft ilag med 2 andre. Alt gjekk normalt før pakken kom til Noreg og tollen blei innblanda. Eg satt ei stund å rekna på korleis summen stemte med fakturaen eg fekk av TNT, som hadde ansvar for å frakte pakken til Noreg. Eg kom til slutt fram til at det ikkje var rekna moms på frakta! Det var jo kjempeflott for min del, men er dette ein bom rett og slett?

Er det ikkje moms på frakta no lenger, nei? Jaa, men du kan jo eigentleg berre drite i at eg betalar moms for frakt når det ikkje er moms på frakt! Skal prøve å la vær å sei " kva var det eg sa" :p

Men det tok si tid detta her...

 

 

Det var riktig det vi kom fram til, men TNT hadde "charga" oss litt for lite, og ei logisk forklaring er at dei ikkje hadde rekna med moms på frakta, men veit ikkje eg.

 

Edit: Du sa at det aldri var moms på frakt, noko som er feil.

 

Kan som opplysning fortelle at da jeg fikk min pakke fra UNCOMPANY fra TNT i posten var det ikke noe moms på pakken, så jeg trodde at jeg hadde vært heldig å unngått moms (ettersom det ikke gikk fram at den hadde vært innom tollen på vei inn i landet på sporingsloggen).

 

Så, ca 2-3 uker senere får jeg en regning i posten.... TNT har nemlig lagt ut for momsen, men nå skal de ha igjen pengene sine!

momsen var på 200 kr, men de tok 200 kr til for at de hadde lagt ut! Dermed måtte jeg betale 400 kr utenom! Så ikke vær for sikker på at du ikke får moms på det du bestiller...

Lenke til kommentar
Kan som opplysning fortelle at da jeg fikk min pakke fra UNCOMPANY fra TNT i posten var det ikke noe moms på pakken, så jeg trodde at jeg hadde vært heldig å unngått moms (ettersom det ikke gikk fram at den hadde vært innom tollen på vei inn i landet på sporingsloggen).

 

Så, ca 2-3 uker senere får jeg en regning i posten.... TNT har nemlig lagt ut for momsen, men nå skal de ha igjen pengene sine!

momsen var på 200 kr, men de tok 200 kr til for at de hadde lagt ut! Dermed måtte jeg betale 400 kr utenom! Så ikke vær for sikker på at du ikke får moms på det du bestiller...

 

Dette er veldig sant. Veldig ofte får man regning på moms etter en tid avhengig av fraktselskapet. Jeg var så "heldig" å få momsregninger for 3 måneder på 1 dag -.- Forsvant penger ganske fort ja.

Lenke til kommentar
Har erfart noko uvanlig (?). Eg bestilte nylig på gunnerairsoft ilag med 2 andre. Alt gjekk normalt før pakken kom til Noreg og tollen blei innblanda. Eg satt ei stund å rekna på korleis summen stemte med fakturaen eg fekk av TNT, som hadde ansvar for å frakte pakken til Noreg. Eg kom til slutt fram til at det ikkje var rekna moms på frakta! Det var jo kjempeflott for min del, men er dette ein bom rett og slett?

Er det ikkje moms på frakta no lenger, nei? Jaa, men du kan jo eigentleg berre drite i at eg betalar moms for frakt når det ikkje er moms på frakt! Skal prøve å la vær å sei " kva var det eg sa" :p

Men det tok si tid detta her...

 

 

Det var riktig det vi kom fram til, men TNT hadde "charga" oss litt for lite, og ei logisk forklaring er at dei ikkje hadde rekna med moms på frakta, men veit ikkje eg.

 

Edit: Du sa at det aldri var moms på frakt, noko som er feil.

Jaja, men det får no heller vere! :)

 

Det var ein spøk, Tor Einar...

 

Og forresten, betalte du toll?

Og på sporinga står det: "Out for delivery", er pakken komt då? :D

Lenke til kommentar
Er det noen som vet fremgangsmåten for å spille airsoft i naturområder? Regner med man må varsle politi og følge våpenlov, men utenom det?

 

Jeg tenker å henge opp noen posters med info på noen trær i nærområdet og litt "mine" tape for å snevre inn området.

 

Er dette over-kill? Erfaringer?

 

Du MÅ ha tillatelse fra grunneier, uansett om det er privateid eller kommunalt/statlig.

Du kan ikke "sperre av" et område i utmark da allemannsretten gjelder og alle har rett til å ferdes der,

plakater med generell advarsel om hva som foregår anbefales dog på innfartsårer/stier :)

Om sivile tusler gjennom er det ikke værre enn å pause spillet til de har passert,

ikke bortvis eller vær ufin med folk uansett hvor zomebie-like de måtte plumpe inn i et område.

Og nettop derfor skal også politi varsles før spill slik at ingen negativt relaterte situasjoner skal oppstå i sammenheng med airsoft, tlf 02800 er din lokale vaktsentral i ditt politidistrikt og om du forteller de sted og tidsrom vil det være kjekt om nettop misforståelser av hva som skjer i skogen skulle oppstå.

Note, du trenger _ikke_ tillatelse av politiet til å spille et sted såfremt du er over 18 år. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...