Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg denna. Nokon som vil gi ei lita tilbakemelding på kjøpet? Fungerar den? Korleis vil du tru kvaliteten er? :)

 

Kvaliteten på det ytre er topp. Den er dritfin og digg å holde på. Kalash lager veldig fine AK'er. Internt er den god til sitt formål, gjerne med nytt batteri så får du litt mer opplevelse av hva den er god for. Fyren på softguns.no har hatt den liggende lenge nå i butikken og blir til at jeg tafser litt på den hver gang :p

 

Om den fungerer er det vel du selv som må finne ut. Jeg syns AKSU'en er litt kort, ikke at jeg har noe imot korte våpen da jeg er fan av CQB versjonene til ArmaLite, men syns AK47 og AK74 er litt tøffere.

 

Jeg tror du vil ha mye glede av den. Ta vare på den, antar det er den med ekte tre også. Da ville jeg pussa litt på den og sørge for å olje den nå og da for å beholde treverket. Den blir imo enda kulere hvis du pusser litt forsiktig på kantene også for å få den til å se slitt ut. AK'er er mest sexy når de er litt brukt, de skal liksom ikke se ut som de kommer rett fra samlebåndet.

Tusen takk for ei fin tilbakemelding! :)

Ikkje verdens største fan av sånne korte våpen sjølv, men ein må jo nesten prøve! Nytt batteri kjeme vel kanskje med tida det og, men foreløpig blir det sånn som eg får den :)

 

Trur nok både eg og mange andre kan dele den oppfatninga om at ein slitt AK ser betre ut enn ein som kjem, som du seier, rett frå samlebandet, ja!

 

Satsar på at den blir ein større suksess enn min forrige. Skal nok drive med litt vedlikehold for å holde den brukbar, ja!

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser etter rødpunktsikte med litt zoom, ala acog, til rundt 600 kr. Tips?

Er du sikker på at du vil ha zoom, Mats? Det er jo ikke akkurat en sniper du har... :p Er det rails på famasen forresten?

 

EDIT: Hvis du har edsport sin famas, så må du nok sikkert montere på slike for å få montere sikte på:

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/1...eb&pid=3730

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Vel, skal ikkje snipe, men vil likevel kunne zoome når eg ligg på bakken med bipoden min :)

 

Sånn rail som du linker til Arne, har eg allereie.

 

Har nokon linker til produkt som er aktuelle? Har sett på eit av Swiss Arms sine rødpunktsikter på softgunweb.no (produktnummer 12508)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Nei, trur ikkje det. Og det er problemet.

 

Bør kanskje gå for kikkertsikte med rundt 4x i zoom?

 

Eit anna spørsmål, går picatinny-sikter an å feste på luftgevær?

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar

Forresten så hadde det vært fint om noen kunne hjelpe meg å finne et batteri til King Arms M4A1! Det skal være et 9,6v.

 

Det står at det skal være twin-type eller noe. Men jeg finner ikke det på redwolf, og jeg vet ikke helt hvor stort det kan være eller hvilket merke det skal være... :realmad:

Lenke til kommentar
Forresten så hadde det vært fint om noen kunne hjelpe meg å finne et batteri til King Arms M4A1! Det skal være et 9,6v.

 

Det står at det skal være twin-type eller noe. Men jeg finner ikke det på redwolf, og jeg vet ikke helt hvor stort det kan være eller hvilket merke det skal være... :realmad:

 

http://redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/...ail?prodID=8979 Disse bør passe. Fant bare NiCad batterier...

 

Ellers så kan du satse på Intellect sine batterier. De har noen som passer fint i KA sine våpen. Virker nesten som de samarbeider, siden det er Intellect batterier avbildet i manualen til KA våpen

Endret av KingArms
Lenke til kommentar
Takk.

 

Forresten når jeg nå skal bestille fra redwolf, så står det at jeg må oppgi fax-nummer. Jeg har jo ikke fax! Går det an å bare oppgi telefonnummeret? Skal jeg skrive +47nummer da eller?

 

Ikke skriv en dritt der, eller bare No fax. Vet ikke hvorfor det står at du må oppgi det :S

Husk å kjøpe med litt smånips du kan plukke med >< Guarder klar hopupgummi, Prometheus lilla hopupgummi, Shims, grease, Big-out H hop osv :p Dette er bittesmå billige deler som man river seg i håret for at man ikke har når man trenger det, men som koster og veier ALT for lite til å sende en bestilling på alene, og man må vente til du skal ha noe stort neste gang...som meg...sitter å venter på lønning så jeg kan få slengt med noen shims og litt grease samt Cavalvy headset. Mulig noen hopupgummier og nubs også, alltid greit å ha liggende.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar

Sanyo 9.6v 1700mah Battery for Modified Foregrip MP5 SD / M4A1/ ICS PEQ / M733 / GR300 (NiCd)

 

King Arms Colt M4A1

 

G&P 130 Rds M16 Magazine

 

Tokyo Marui Discharger (New Type)

 

King Arms 1 x 40 Red/Green Dot Scope for 20mm rails

 

King Arms Carrying Handle Mount Base

 

G&P Grease Set

 

 

Da sier vi oss fornøyde? :)

Lenke til kommentar
Sanyo 9.6v 1700mah Battery for Modified Foregrip MP5 SD / M4A1/ ICS PEQ / M733 / GR300 (NiCd)

 

King Arms Colt M4A1

 

G&P 130 Rds M16 Magazine

 

Tokyo Marui Discharger (New Type)

 

King Arms 1 x 40 Red/Green Dot Scope for 20mm rails

 

King Arms Carrying Handle Mount Base

 

G&P Grease Set

 

 

Da sier vi oss fornøyde? :)

 

Bytt ut G&P magasin med King Arms magasin ;) KA magasinene sitter som støpt i KA brønnen. Ikke noe som helst wobble.

Lenke til kommentar

Sliter med å finne ut hva mitt neste våpen blir. Vil ha multi-purpose våpen. Vil ha et våpen jeg kan bruke litt til sniping, men samtidig et våpen som holder seg innenfor grensen på FPS så jeg kan bruke det til vanlig CQB-spilling. Tenkte litt på en M14 fra AGM eller CYMA, eller om jeg rett og slett skulle vente litt og gå for KA, CA eller TM. Kanskje en MP40?

Har så mange våpen jeg synes ser digg ut, men lommeboken strekker ikke til i den grad at jeg kan kjøpe flere våpen :p Må velge meg ett, med andre ord. Noen forslag? Noen med erfaring om AGM eller CYMA? MP40? Anyone? :)

Lenke til kommentar
Sliter med å finne ut hva mitt neste våpen blir. Vil ha multi-purpose våpen. Vil ha et våpen jeg kan bruke litt til sniping, men samtidig et våpen som holder seg innenfor grensen på FPS så jeg kan bruke det til vanlig CQB-spilling. Tenkte litt på en M14 fra AGM eller CYMA, eller om jeg rett og slett skulle vente litt og gå for KA, CA eller TM. Kanskje en MP40?

Har så mange våpen jeg synes ser digg ut, men lommeboken strekker ikke til i den grad at jeg kan kjøpe flere våpen :p Må velge meg ett, med andre ord. Noen forslag? Noen med erfaring om AGM eller CYMA? MP40? Anyone? :)

 

Kjenner til problemet. Er mye jeg vil ha, men noe å bli kvitt før jeg kan gjøre slike innkjøp også om ikke samvittigheten min skal bli levende og banke meg med min tomme lommebok.

AGM sin MP40 og MP44 er visst ganske råe av det som blir sagt av WW2 spillerne. CYMA sin M14 er den beste M14 til prisen, bare slått av TM sin. AGM sin skal visst være en god nummer tre, men CYMA sin har bedre innerløp og er mer solid, den er neste på min liste faktisk, om jeg ikke begynner på MGS rifla mi først. KART har jeg bare hørt dårlig om av de som har skrudd og gitt opp.

M14 Socom passer fint til lett sniping og som assualt. Er/var? en i klubben som bruker den. Ble brukt i Bockaby som både semi sniper og som CQB våpen rundt om i bygningene. Tror ikke han hadde noe problemer akkurat med å flytte den rundt. Den lange derimot er vel mer en DMR, enn CQB våpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...