Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men kom vi frem til noen konklusjon ang. hvilken lader f.eks. gunner-airsoft sender ved? Går det an å få de til å sende ved en europeisk lader?

 

Evt. vet dere om noen ladere her i norge som duger bra (der jeg ikke må lade i 12 timer for å få det fult)?

Lenke til kommentar
Det er nesten fullstendig irrelevant. De fleste AEG-er (elektriske) ligger på 300-400fps standard. Og løpslengden har lite eller ingenting å si på presisjonen. Hvis du vil spille i variert miljø kan du jo velge ett mellomlangt våpen, slik som M4 eller SCAR.

 

Ja, det er riktig, du får noe høyere fart og du vil merke forskjell på løp fra pistol til en sniper, men du vil ikke merke noe forskjell mellom et løp på 11.5" eller 16"

 

Du merker forskjell på en pistol på 5" og en sniper på 20"+ men det skal mye forskjell til før man merker noe forskjell.

 

Du får mp5r som er like nøyaktige som en M16 i airsoft

Lenke til kommentar

Var opp på vipers banen i dag, og testa ut de nye madbull 0,36g sniper kulene. De virka bedre en straight 0,36 ;) noe som gjør at jeg gleder meg noe sykt til jeg får kloa i 0,40g i slutten av mnden.

 

Fikk også en ny "rekord" i dag, tok ut en på 103m (laser målt). Få sekunder etter at runda starta :whistle:

Lenke til kommentar
Var opp på vipers banen i dag, og testa ut de nye madbull 0,36g sniper kulene. De virka bedre en straight 0,36 ;) noe som gjør at jeg gleder meg noe sykt til jeg får kloa i 0,40g i slutten av mnden.

Faen. Jeg hadde tenkt å bestille noen av Madbulls 0.25- og 0.30-kuler for å teste dem, men så glemte jeg å legge dem i handlekurven da jeg bestilte pistol og vest på lørdag. =/

 

Vet du om Hobbyhuset fortsatt selger G&G sine kuler?

Lenke til kommentar
Hvor mye fps hadde du på det skuddet? ( altså hvor mye hadde du tuna det til før spillet starta? )

 

ca 600fps med 0,36g madbull

 

Var opp på vipers banen i dag, og testa ut de nye madbull 0,36g sniper kulene. De virka bedre en straight 0,36 ;) noe som gjør at jeg gleder meg noe sykt til jeg får kloa i 0,40g i slutten av mnden.

Faen. Jeg hadde tenkt å bestille noen av Madbulls 0.25- og 0.30-kuler for å teste dem, men så glemte jeg å legge dem i handlekurven da jeg bestilte pistol og vest på lørdag. =/

 

Vet du om Hobbyhuset fortsatt selger G&G sine kuler?

 

Vipers har 0,30 madbull inne til 179 for 4000 eller noe. Jeg kjøpte ei pakke med har ikke fått testa de ennå.

 

http://www.viperspaintballklubb.no/products/125267/

Lenke til kommentar

til dere som har modifisert våpen og som lurer på hvor mange Joules den skyter så er det bare å bruke formelen

0.5mv^2

der m = masse i kg

v = fart i m/s

så et våpen som skyter 100 m/s med standard 0,2g kuler vil da ha energi på 0.5*0,0002 kg*100^2= 1 J

nøyaktig 1 J

Endret av eflas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...