Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tja, har ikke fulgt noe guide.. Men jeg bestillte HPA delene som en danske annbefalte. fra palmers.

 

Men skal du ha en stabil sniper må så å si allt byttes. Hvertfall hopup uniten som er elendig stock. bolten, magasinbrønnen og magasinet må modifiseres og byttes ut deler på, samt en del i avtrekkermeknismen som har for svakt metall (originalt). Og seff løpet.

 

Jeg har brukt 2år på dette prosjektet og bestillt deler fra ca 8 plasser. Og brukt nærmere 20k.. (men da har jeg flere deler jeg ikke bruker). Men du må nok regne med hvertfall 15k for et komplett fungerende sett.

 

Men i første omgang er det hopupen som er problemet ikke at fpsen er litt ustabil, (den er faktisk ikke så galt på tanaka sine rifler..) HPA kan variere med maks 3fps fra skudd til skudd. (700fps).

 

Men hvis du skal ha en "svak" sniper 550fps, så trenger du kansje ikke bytte noe i bolten eller avtrekkermekanismen, da den orginale striker springen klarer det.

 

 

Her er litt info jeg skrev til en på nasf forumet...

 

Den Orginale (part 60, om jeg husker riktig) tåler ikke G&G fjæra serlig lenge, da blir den slitt ut.

Men det er ingen poeng i å bruke G&G fjære med mindre du bruker HPA.

I mi rifle fikk jeg mer ugjevn fps med gg sin fjær og ikke var den høyere heller. (selv om mange sier det.. jeg har egen chrono og testa dette mye, det kan selfølgelig variere litt fra rifle til rifle.)

 

Da jeg satt HPA på rifla satt jeg inn gg fjæra men jeg kappa den ned litt for å minke slitasjen(samt lettere ladegrep) samtidig som jeg skaffa meg "steel part 60" som tåler mye mye mer en orginalen. Med den kappa gg fjæra fikk jeg klemt fpsen opp i 860 med 0,20 før fjæra ikke klarte mer. Så den orginale gg fjæra er mye hardere en den trenger å være med mindre du skal bryte lydmuren...

 

GLHF :w00t:

 

hmm, damn 5k for mye :( mindre er 10k er greit, men mer er litt for ille ^^. Å få en AW338 med HPA hadde vært porr ^^.

 

 

btw vet du et forum som har litt info om HPA osv?

Endret av Silo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Gunfreak, er det noe miljø hvor dere spiller flere med westernkit? Kor-kor-kor? :o BTW, NICE!

 

vurderer å gå for AK47, M15A4 eller MP5, vet ikke helt jeg.

 

Vik unna sportline!

Før man annbefaler halve hong kong, åssen våpen liker du? tenkt til og spille milsim? Ganske greit og kjøpe noe man blir fornøyd med :p

Ikke noen militær-simulator, om det var det du tenkte på. Vi er en gjeng på 10++ som spiller i skogen i helgene. Vet ikke helt hva jeg liker :p Jeg er ikke så kresen, så jeg tipper at det går bra. AUG hadde ikke vært så dumt, men de er litt i dyreste laget. Tenkte først og fremst på anbefalte sider, også tar vi det der i fra.
Lenke til kommentar
Ikke noen militær-simulator, om det var det du tenkte på. Vi er en gjeng på 10++ som spiller i skogen i helgene. Vet ikke helt hva jeg liker :p Jeg er ikke så kresen, så jeg tipper at det går bra. AUG hadde ikke vært så dumt, men de er litt i dyreste laget. Tenkte først og fremst på anbefalte sider, også tar vi det der i fra.

 

Norske sider, litt dyrere men med garanti:

softguns.no

wasteland.no

guntech.no

game-on.no

airsoft.no (sandefjord paintball)

 

Har aldri bestilt fra game-on før men skal visst være veldig flinke og pålitelige. Wasteland og Guntech har hvertfall vært flinke til å levere til meg før og airsoft.no tok litt lenger tid men ok. Softguns.no besøker jeg ofte så har aldri bestilt fra han, bare kjøpt i butikken. Flink til å fikse våpen hvis de går i stykker også, eller hvis du får noe defekt.

 

Hong Kong sider, billigere men "uten" garanti dvs. at du kan returnere varen innen 1 uke etter mottak eller noe hvis den ikke funker. Stooort utvalg:

wgcshop.com

redwolfairsoft.com

uncompany.com <---- Denne siden loader utrolig tregt, men har som regel ting når alle andre er utsolgt på det.

ehobbyasia.com

gunnerairsoft.com

rsov.com

ebaybanned.com har vel noe også.

 

Amerikanske sider, litt billigere enn Norge som regel med greit utvalg (OBS! Alle er markert med orange tupp)

airsplat.com

airsoftgi.com

 

Bare å lete ivei. Har sikkert glemt noen sider, men dette er de jeg kom på sånn i farten.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar
btw vet du et forum som har litt info om HPA osv?

 

1 x 1/8 NPT ON/OFF Ball Valve (FITT016)

1 x Stabilizer Female (PPSP010) Misc None

Gauge Option 0-600 PSI MINI 1" 7%

Pressure Range 0-250 PSI (300 PSI max)

Finish Black

1 x Remote Coiled Hose w/crimped 1/8 NPT connections (HOSE016)

1 x Quick Disconnect (FITT022)

1 x HPA 48ci 3000 tank PMI Aluminum

 

Der er det jeg bestillte fra palmers. ;) (men ikke si det til noen :whistle: )

 

Danske forum har vel mest info om hpa, kan ikke huske hvilket jeg så på.

Lenke til kommentar

Japan bruker 100V 50/60hz. Men Gunnerairsoft ligger i Hong Kong og der bruker de 220V 50hz. De bruker også en annen type plugg en vi (samme som storbritannia).

 

Hva de sender med aner jeg ikke, men regner med at det er en kjip en.

 

Lader bestiller man gjerne utenom uansett, eller hva?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Vet ikke om jeg tar sjansen på Japan, bare kuler og klær. Gunneren blir nok fra US, men det funekr vel å farge/teipe enden? Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar

Noen sprayer, andre har avtagbar tupp. Det "sikreste" er å bestille våpen med medfølgende lyddemper, da den er enkel å bytte ut med en uten oransj tupp.. I verste fall bytter du bare munning eller sprayer. De fleste våpen importeres vel fra Hong Kong uansett (og "oransjeres" i USA).

 

Send mail og spør hvordan den aktuelle nettbutikken håndterer det ;)

 

På klær er tollen 10.7% (pluss 25% moms). Våpen er unntatt toll, men du må betale 25% moms. Koster våpenet 800 kr og frakten 200, betaler du 1330 totalt (våpen+frakt+moms+momsansvarsgebyr).

 

De mest brukte knepene er å få avsender til å merke pakken som gave, eller merke med falsk verdi. Anbefaler ikke dette, da pakken vil bli forsikret med påmerket verdi (kjipt å få igjen 150kr hvis posten mister ei rifle til 3000!). Dessuten er det ulovlig, og kan få konsekvenser dersom det blir oppdaget. Bare se på dealextreme saken -tollerne nektet å ta i mot pakker derfra.

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg tar sjansen på Japan, bare kuler og klær. Gunneren blir nok fra US, men det funekr vel å farge/teipe enden? Noen som har erfaring med det?

 

Hah! eat my shorts!

USA er et drittland når det kommer til service, og prisene ligger jo over HongKong så why bother?

Og det er et uuuutall fler svindelsjapper i USA enn HongKong når det kommer til Airsoft.

 

om du handler fra de store kjente som Wgcshop.com - redwolfairsoft.com - uncompany.com - rsov.com osv osv..

så er du så sikker som du kan være når det kommer til å handle airsoft på nett.

 

kort oppsummert; USA = no good, HongKong = Yay good :-D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Morsom han :)

 

Hvilken gunner tror dere er best til skogs-spill, blir nok litt avstand, men den må ikke være udugelig på kloss hold heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...