Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

mener du BIO-kulene så tror jeg det tar sånn ca. i underkant av 1 år i følge det jeg har lest (usikker kilde..), og excel kulene bruker 2-3 år, mens de vannløselige kulene (über bio :D ) tar det 2-3 uker for... de vannløselige må oppbevares i posen de kommer med da (åpne/lukke pose, vanntett). kan noen andre også svare da jeg ikke er sikker på opplysningene angående ca. 1 år for vanlige bio-kuler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg hadde nok også valgt aug'en med mindre du vil legge i en ekstra 1000 lapp og kjøpe en CA full metall ag3 da :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D = overdreven bruk av smileys

 

Den AG'en er grei den, men veier sykt lite. Lånte en av en kompis og jeg løp med den i en hånd uten problemer =P

kanskje du er über sterk? :o

 

ja, vet det, old post...

Lenke til kommentar
mener du BIO-kulene så tror jeg det tar sånn ca. i underkant av 1 år i følge det jeg har lest (usikker kilde..), og excel kulene bruker 2-3 år, mens de vannløselige kulene (über bio :D ) tar det 2-3 uker for... de vannløselige må oppbevares i posen de kommer med da (åpne/lukke pose, vanntett). kan noen andre også svare da jeg ikke er sikker på opplysningene angående ca. 1 år for vanlige bio-kuler?

 

Ok, nice, takk for svar.

 

Vet du noe om styrken til disse kontra excel kuler ? Jeg mener, tåler de å bli skutt ut av ett våpen som er mer enn 1J, eller oppløses de i luften av "kraften"..?

Lenke til kommentar
mener du BIO-kulene så tror jeg det tar sånn ca. i underkant av 1 år i følge det jeg har lest (usikker kilde..), og excel kulene bruker 2-3 år, mens de vannløselige kulene (über bio :D ) tar det 2-3 uker for... de vannløselige må oppbevares i posen de kommer med da (åpne/lukke pose, vanntett). kan noen andre også svare da jeg ikke er sikker på opplysningene angående ca. 1 år for vanlige bio-kuler?

 

Ok, nice, takk for svar.

 

Vet du noe om styrken til disse kontra excel kuler ? Jeg mener, tåler de å bli skutt ut av ett våpen som er mer enn 1J, eller oppløses de i luften av "kraften"..?

jeg tror ikke det skulle være noe problem i og med at mange har snipere som jeg tror har større anslagskraft enn 1,3J..

Lenke til kommentar
mener du BIO-kulene så tror jeg det tar sånn ca. i underkant av 1 år i følge det jeg har lest (usikker kilde..), og excel kulene bruker 2-3 år, mens de vannløselige kulene (über bio :D ) tar det 2-3 uker for... de vannløselige må oppbevares i posen de kommer med da (åpne/lukke pose, vanntett). kan noen andre også svare da jeg ikke er sikker på opplysningene angående ca. 1 år for vanlige bio-kuler?

 

Ok, nice, takk for svar.

 

Vet du noe om styrken til disse kontra excel kuler ? Jeg mener, tåler de å bli skutt ut av ett våpen som er mer enn 1J, eller oppløses de i luften av "kraften"..?

jeg tror ikke det skulle være noe problem i og med at mange har snipere som jeg tror har større anslagskraft enn 1,3J..

 

Hjertelige takk! Da lurer jeg bare på om noen merker er bedre enn andre merker ;) Noen som vet ?

Lenke til kommentar
Hjertelige takk! Da lurer jeg bare på om noen merker er bedre enn andre merker ;) Noen som vet ?

 

Ja, det er forskjell på kvaliteten. Noen kuler har sømmer som ikke hører hjemme på en BB, ellers kan det være en 0.01mm forskjell på enkelte kuler. Noe som kan gi forskjellig FPS utslag i en chrono. KSC sine skal vel være nærmest perfekte av det jeg har forstått, men kan være litt vanskelige å få tak i pga etterspørsel. Jeg har akkurat gått over på Blaster sine kuler, eller har jeg skutt MYE med Wasteland sine Excel kopier og Excel sine originale kuler også. Alt funker, men syns at Blaster sine hadde litt penere kulebane.

 

og ja, har til gode å se en rifle som knuser eller ødelegger BIO kuler...da skal det vel nesten være mulig å klemme de i stykker med fingrene...

Lenke til kommentar

Jeg gikk nettopp tom for Blaster-kuler. Jeg skulle egentlig handle G&G, men så hadde de ikke de inne, så jeg prøvde meg på Blaster istedet. De virket, uten å sammenligne med andre merker, veldig gode. Men de ser ikke ut til å være nedbrytbare. Jeg kan ikke huske om G&Gs kuler er det. Derimot har Madbull sluppet noen forskjellige kuler som skal være nedbrytbare.

Lenke til kommentar
mener du BIO-kulene så tror jeg det tar sånn ca. i underkant av 1 år i følge det jeg har lest (usikker kilde..), og excel kulene bruker 2-3 år, mens de vannløselige kulene (über bio :D ) tar det 2-3 uker for... de vannløselige må oppbevares i posen de kommer med da (åpne/lukke pose, vanntett). kan noen andre også svare da jeg ikke er sikker på opplysningene angående ca. 1 år for vanlige bio-kuler?

 

Ok, nice, takk for svar.

 

Vet du noe om styrken til disse kontra excel kuler ? Jeg mener, tåler de å bli skutt ut av ett våpen som er mer enn 1J, eller oppløses de i luften av "kraften"..?

jeg tror ikke det skulle være noe problem i og med at mange har snipere som jeg tror har større anslagskraft enn 1,3J..

 

(min sniper har 6 joule når jeg spiller)

 

Så vidt jeg vet er det ingen snipere som bruker bio kuler, pga de som finne er for lette/ upresise. Og så skyter en sniper mye mye mindre en en som spiller med aeg, så som regel pleier snipere å få bruke vanlige kuler selv om det er "påbudt" med bio kuler.

 

På forrige storspill jeg var på i danmark, var det kjøpt inn 10tusen vis av bio kuler (husker ikke merke). de var type (2 ukers, som ligger i lukka pose). De var elendige flere som fikk herpa våpnene sine pga nozzelen knuse kula inne i geværet osv. Og i tilegg var de upresise. Jeg slapp heldigvis unna pga at jeg spilte sniper.

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
mener du BIO-kulene så tror jeg det tar sånn ca. i underkant av 1 år i følge det jeg har lest (usikker kilde..), og excel kulene bruker 2-3 år, mens de vannløselige kulene (über bio :D ) tar det 2-3 uker for... de vannløselige må oppbevares i posen de kommer med da (åpne/lukke pose, vanntett). kan noen andre også svare da jeg ikke er sikker på opplysningene angående ca. 1 år for vanlige bio-kuler?

 

Ok, nice, takk for svar.

 

Vet du noe om styrken til disse kontra excel kuler ? Jeg mener, tåler de å bli skutt ut av ett våpen som er mer enn 1J, eller oppløses de i luften av "kraften"..?

jeg tror ikke det skulle være noe problem i og med at mange har snipere som jeg tror har større anslagskraft enn 1,3J..

 

(min sniper har 6 joule når jeg spiller)

 

Så vidt jeg vet er det ingen snipere som bruker bio kuler, pga de som finne er for lette/ upresise. Og så skyter en sniper mye mye mindre en en som spiller med aeg, så som regel pleier snipere å få bruke vanlige kuler selv om det er "påbudt" med bio kuler.

 

På forrige storspill jeg var på i danmark, var det kjøpt inn 10tusen vis av bio kuler (husker ikke merke). de var type (2 ukers, som ligger i lukka pose). De var elendige flere som fikk herpa våpnene sine pga nozzelen knuse kula inne i geværet osv. Og i tilegg var de upresise. Jeg slapp heldigvis unna pga at jeg spilte sniper.

 

det var flaks ja, men er det morsomt og spille sniper?, airsoft er jo morsomt uansett, men er det på nært nivå av å spille med AEG?, eller vil du anbefale og kjøpe AEG og så kjøpe en sniper? og sånn btw, den er bolt action eller?

 

 

....6 Joule hørtes jævlig mye ut?

 

YaY, I dag ble både revolveren og westen kitet mitt sent

 

very nice :dribble: du må poste noen (mange) bilder da det kommer :D

Lenke til kommentar

Lyden i Blue--Sky sin rifle er herlig. Vi spilte sammen en gang i ett sommerspill med Vipers. Vi var på hvert vårt lag. Som regel hørte man bare den kjedelige "tatatata"-lyden fra samtlige AEG-er. Men en gang iblant kunne man høre ett og annet fjernt "boom". Det var riflene til Blue--Sky og kompisen hans. :p

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

@Blue-Sky:

 

6 Joule...?!?

 

Her må det forklares litt nærmere synes jeg! Gjør det ikke sinnsykt vondt å bli truffet av deg i feks ansiktet ? Hvilken rekkevidde har du ? Hvilken tyngde kuler spiller du med ? Sist, men ikke minst, hvilket våpen snakker vi om her ? :)

Lenke til kommentar

Det er en tanaka m24 som er veldig oppgradert/modifisert. Kjører på HPA rig :cool:

 

Spiller med 700fps/0,20g som gir meg 600fps med 0,36g @ 6joule. 30m sikkerhetsavstand.

(på bildene er det skutt med 700fps med 0,36g)

 

Du kjenner det rimelig godt på 70-80m :whistle: blir mer som et slag i forhold til de lettere kulenes "pisking".

post-43249-1238185335_thumb.jpg

post-43249-1238185355_thumb.jpg

post-43249-1238185365_thumb.jpg

post-43249-1238185378_thumb.jpg

post-43249-1238185405_thumb.jpg

post-43249-1238185420_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...