Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Aldri likt systema, når airsoft versjonen koster mer enn det virklige våpene er det ikke helt bra

Enig der ass, $10.000 er jo rundt 67.000 norske kroner tror jeg, og for dette kunne man jo kjøpt seg en drit bra softgun med stæsj og sitti igjen med 60.000 ....

Nå er det også mennesker som kjøper biler til flere millioner kroner, hvor man kunne fått en bil til 10.000kr som hadde gjort samma jobben. Handler om prioriteringer og interesse osv.

10.000 NOK, ikke USD ;)

Men jo, for den prisen burde man i allefall fått et våpen med skikkelig smidd eller frest 7075alu receiver med skikkelige trademarks, ikke noe potmetal drit med en stor, hvit systema-logo på siden. Hopup burde også vært bedre (V-hop som på TM M14) og elektronikken burde vært mindre følsom.

Da ville den kanskje være verdt prisen.

Var nok $, Panzer.

Ekte UBR, front, kropp, sikte, oppgraderinger +++.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men om noen porche til 3 mill har de gjerne mer enn nok penger fra før av og da... men uansett, jeg lurer på hvor mye en metal body til en m15a4 koster (se forskjell på og kjøpe en sportline og oppgradere, i forhold til bare og kjøpe metall kropp).

og det kan vel ikke skje at plastikken sprekker om en kule treffer rett i kroppen, eller.. egentlig noen av plastikk delene?

Lenke til kommentar
tror fortsatt at jeg går for m15a4, siden om det blir et must oppgraderer jeg jo bare kroppen til en metall kropp... koster ikke det sånn 100$ elns?

Jeg har en Classic Army Sportline M15A4 Tactical Carbine, og den fungerer fint den. Har brukt den på cirka 3 spill til nå, og den fungerer like fint. Det er ikke eksteriøret som er hovedproblemet med sportlineserien, men interiøret.

Selv om jeg er foreløpig fornøyd med min Sportline, kommer jeg ikke til å velge Sportline neste gang jeg skal kjøpe nytt våpen. Da kjøper jeg fra utlandet. Jeg sparer et lite beløp hver måned, som en slags "redningspakke" om jeg en dag står med en død Sportline i hendene, så jeg slipper å vente på å få råd til nytt våpen, men kan gå rett hjem fra spill og bestille.

Min M15 SL chroner til 355 fps, som egentlig er 5 fps mer enn det som er tillatt i spill. Men de andre i klubben sa at det ikke hadde så stor betydning, så jeg fikk likevel lov å bruke våpenet på full auto. Våpen over 350 fps skal egentlig ha sikkerhetsavstand på 20 meter, og en skal også kun benytte semi-auto. Men heldigvis kan jeg fortsette med å bruke full-auto :)

Jeg venter fortsatt i spenning på hvor lenge Sportline-våpenet mitt kommer til å leve, da det er ikke å legge skjul på at serien har et dårlig rykte. Men sålenge du ikke smeller våpenet i fjellet, eller holder inne avtrekkeren og svir av innmaten, burde du kunne ha våpenet, hvertfall 1 år. Og om våpenet skulle dø, selv etter forsiktig bruk hvor også instrukser fra produsent og selger har blitt fulgt, burde det heller ikke være noe problem å få hjelp fra selgeren. Sånn sett har vi et veldig greit lovverk innen forbrukerkjøp i dette landet.

Lenke til kommentar

noen som gidder og sette opp en pakke, den skal inneholde et våpen med metall kropp, en fjær backup pistol i hylster, reim til våpenet, 1 ekstra hicap og 2 ekstra low-caps, dette er bare om det følger med 1 hi cap mag..? pliz :D

:hmm::ninja:

edit: helst til rundt 4000 kr..

og kan en m15a4 med metall kropp dra et 9,6 v batteri?

Endret av CP-ape
Lenke til kommentar

Personlig, ville jeg kjøpt en G&P M4A1 og ikke en M15 som da er CA sin M4/M16 serie.

Så hadde jeg droppa å kjøpe fjærpistol, men heller spart sammen og kjøpt en skikkelig pistol som går på gass. TM lager mange fine til rundt 100$+

Med G&P får du med et midcap, mens med CA følger det med Hicap (ihvertfall sist jeg kjøpte). Skal du følge NASF standard, så er lowcaps/midcaps å foretrekke.

Lenke til kommentar

- AGM HK-416 (Den nye rifla til forsvaret) - http://www.wgcshop.com/ (trykk "AEG", deretter AGM, så ligger den øverst)

- Tokyo Marui Glock G17 gassdrevet ( http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=21444 )

- magasiner må du nesten finne selv, da det er vanskelig å finne magasiner som passer... Men gå heller for flere lo-caps, ikke hi-craps

Endret av Galexon
Lenke til kommentar

HJELP!

Har handlet på Ebay hos en airsoftforhandler og kjøpte meg en del masker, hansker og hjelmer. I tillegg kjøpte jeg 5 vester. Uansett, ser nå at forhandleren vil at jeg skal betale porto for vestene og det andre dilldalle. Altså hver for seg selv. Hvorfor kan han ikke bare kombinere alt i en pakke? Forsvinner ikke litt av poenget med å bestille mye hvis jeg må betale portoen hver for seg på enkelte ting? Han sier at alt skal sendes sammen men at jeg må betale portoen for vestene (800,-) + portoen for det resterende (500,-) før han kan sende. Hva i helvete??

(Varene er lokalisert i Australia).

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Skulle du ha tretti slike magasiner sa du? Blir ikke det litt vanskelig å få plass til kanskje? :p

tretti magasiner, har jo bare med meg så mange jeg får plass til, og droppe de på bakken, som i virkeligheten, og da jeg går og plukker opp er det sikkert noen jeg mister/ikke finnes igjen... :evil::grin2:

Lenke til kommentar
Skulle du ha tretti slike magasiner sa du? Blir ikke det litt vanskelig å få plass til kanskje? :p

tretti magasiner, har jo bare med meg så mange jeg får plass til, og droppe de på bakken, som i virkeligheten, og da jeg går og plukker opp er det sikkert noen jeg mister/ikke finnes igjen... :evil::grin2:

svært få som kaster fra seg mags, dårlig økonomi og taktikk.

hva gjør soldaten når han skal fylle på magasina i felt da?

Real life is not like in the movies/CS :-p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...