Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man skal ha en sniper som "virker" så nytter det ikke å kjøpe noe billig noe. Da "må" man ha det beste av det best.. Og da kan det være utrolig effektiv til tider :ph34r:

men den L96'n jeg har sett på koster jo sånn vanligvis 130-150$ i alle andre butikker, mens de merkemodellene som egentlig ikke er bedre koster jo nærmere 500$, jeg vil heller si at en well L96 for 90$ (med kikkertsikte og bipod) er bedre enn de 500$ sniperne uten utstyr.. Men, det er jo bare min mening vel?

Når det gjelder airsoft så får man det man betaler for. Når det gjelder prisforskjell mellom merkemodeller og såkalte kina våpen er som regel valget av materiale. Er man heldig får man aldri noen problemer med dem, er man uheldig kan man ende opp med "mandags produkter" og tingen stopper å virke etter første magasin. Dette kan såklart hende med de litt dyrere våpnene også, men som oftest ikke. Valget av materiale vil jeg si er ganske viktig. Skal sies at plast ikke nødvendigvis er dårlig der TM er et veldig godt eksempel. Tror ikke du vil merke så stor forskjell på prestasjon, men heller at ting kanskje vil ryke litt fortere, da de litt dyrere har gjerne spandert på seg litt mer kvalitets materialer.

Når det gjelder at en sniper er effektiv er det meget sjelden rett ut av boksen. En sniper vil bli veldig fin med pressløp, zero trigger, ny hop-up, ny fjær osv. (hvis fjærdrevet)

Tror du vil ha mye moro med den du har bestilt, men ikke ha for høye forventninger. Man kan lett bli litt revet med av hvor kult sniper er på spill og film til du står der med rifla i hånden og kula skrur litt overalt og forsvinner med vinden :p

tror du at det er smartere og kjøpe en AEG og lade batteriet dagen før og lade ut da jeg er ferdig etter bruk?... det er litt kjipt hvis jeg bare skal skyte med/på en kompis i hagen :innocent:

Lenke til kommentar
hvilken av disse tror dere er best (på kvalitet og holdbarhet):

http://www.gunnerairsoft.com/catalog/produ...products_id=425

eller denne:

http://www.gunnerairsoft.com/catalog/produ...products_id=925

takk for svar :D

Samme våpen, forskjellig kropp. Hva du syns ser best ut egentlig. Hvis jeg var deg ville jeg tatt en kikk på VSR-10 modellene til forskjellige produsenter (kan være forskjellige navn på de). F.eks http://www.gunnerairsoft.com/catalog/produ...products_id=453 OK, den ser nokså lame ut kanskje, men dette er imo noe av det beste du får av fjærbaserte snipere, og grunnen til at jeg sier det er fordi det er haugevis av oppgraderinger du får til den. Noe som knekker eller ryker? Du har tilgang til reservedeler, noe som kan være vanskelig å finne til andre modeller. Jing Gong sin er identisk til TM sin VSR-10, og alle ting som passer til VSR-10 vil passe til den.

Lenke til kommentar
tror du at det er smartere og kjøpe en AEG og lade batteriet dagen før og lade ut da jeg er ferdig etter bruk?... det er litt kjipt hvis jeg bare skal skyte med/på en kompis i hagen :innocent:

Neida, må jo selfølgelig ikke lade ut batteriet hver gang du har brukt det. Derfor det er fint med NiHm batterier for de skal aldri utlades helt. Har du NiCad batterier så anbefales det å lade ut batteriet etter lang bruk før du lader på nytt for da holder det seg lenger. ;)

Lenke til kommentar
hvilken av disse tror dere er best (på kvalitet og holdbarhet):

http://www.gunnerairsoft.com/catalog/produ...products_id=425

eller denne:

http://www.gunnerairsoft.com/catalog/produ...products_id=925

takk for svar :D

Samme våpen, forskjellig kropp. Hva du syns ser best ut egentlig. Hvis jeg var deg ville jeg tatt en kikk på VSR-10 modellene til forskjellige produsenter (kan være forskjellige navn på de). F.eks http://www.gunnerairsoft.com/catalog/produ...products_id=453 OK, den ser nokså lame ut kanskje, men dette er imo noe av det beste du får av fjærbaserte snipere, og grunnen til at jeg sier det er fordi det er haugevis av oppgraderinger du får til den. Noe som knekker eller ryker? Du har tilgang til reservedeler, noe som kan være vanskelig å finne til andre modeller. Jing Gong sin er identisk til TM sin VSR-10, og alle ting som passer til VSR-10 vil passe til den.

har du noen linker til oppgraderinger? vil gjerne komme så nærme 550 fps som mulig :innocent: men IKKE over, prisen er vel som alltid med meg, så lav som mulig xD haha, neida men helst ikke så veldig mye men...

Lenke til kommentar
har du noen linker til oppgraderinger? vil gjerne komme så nærme 550 fps som mulig :innocent: men IKKE over, prisen er vel som alltid med meg, så lav som mulig xD haha, neida men helst ikke så veldig mye men...

Tja, er jo bare å kikke litt på f.eks www.redwolfairsoft.com , www.wgcshop.com , www.ehobbyasia.com , www.uncompany.com og søk på VSR-10 burde gi ganske greit med resultater. Kan være litt utsolgt på de store stedene til tider, men sier jo litt om hvor attraktivt det er :p Er også en fin måte å oppgradere den på gratis hvis du søker på BAR-10 Free upgrade på youtube ;)

Lenke til kommentar

Ja, er samme jeg linket til litt høyere opp. Bare at den fikk du med sikte til samme prisen. Har en sånn liggende til jeg gidder å oppgradere den litt mer. Men har ett lite AEG prosjekt jeg snart er ferdig med, pluss et ganske stort AEG prosjekt jeg vil fullføre før jeg gidder det. Jeg er veldig fornøyd med min, morsom sak å leke med og fikk prøvd den ett spill før jeg lot den ligge hjemme. Er ikke så fan av sniper rollen da, men syns det er fett å ha fordet :p Ikke så presis som AEG'ene mine, men det skulle bare mangle med tanke på hva som sitter i de :p Skal bli gøy å fullføre sniperen etterhvert også, for selv om jeg ikke bruker den så klarer jeg ikke å kvitte meg med den heller :p

Lenke til kommentar

Ja, er samme jeg linket til litt høyere opp. Bare at den fikk du med sikte til samme prisen. Har en sånn liggende til jeg gidder å oppgradere den litt mer. Men har ett lite AEG prosjekt jeg snart er ferdig med, pluss et ganske stort AEG prosjekt jeg vil fullføre før jeg gidder det. Jeg er veldig fornøyd med min, morsom sak å leke med og fikk prøvd den ett spill før jeg lot den ligge hjemme. Er ikke så fan av sniper rollen da, men syns det er fett å ha fordet :p Ikke så presis som AEG'ene mine, men det skulle bare mangle med tanke på hva som sitter i de :p Skal bli gøy å fullføre sniperen etterhvert også, for selv om jeg ikke bruker den så klarer jeg ikke å kvitte meg med den heller :p

etter og ha sittet i en stund nå og sett litt rundt på de sniperne (vsr-10, L96 og dem MB05D eller hva den het...) og har slått ifra meg meningen om å kjøpe en av de... tror jeg skal kjøpe en fjær backup pistol med hylster og kanksje en mp5 fjær og en ag3 fjær (for samlingens skyld :D:whistle:)

Lenke til kommentar
Er en del i klubben som har sniper, men de blir så og si aldri brukt... Er mye gøyere (for de aller fleste) å løpe rundt med en AEG (ikke like mye pes med sikkerhetsavstand og slikt)

Så vidt jeg vet finnes det ingen snipere som fungere bra orginalt, de må oppgraderes mye uansett om det er fjær eller gass.

Jeg har brukt kun brukt sniper på de 3 siste storspillene jeg har vært på, og jeg kunne aldri tenke meg å begynne å bruke aeg igjenn(selv om jeg har en fullt oppgradert mp5 som fungerer veldig bra). På vanlige spill bruker jeg aeg/sniper ca 50/50.

Han jeg pleier å snipe sammen med, har også en systema ptw m4 max, og hvis jeg spørr han hvilket våpen han liker best m24en eller ptwen. Så sier han m24en uten tvil.

Og man får vel ikke noe råere aeg en ptw..

Lenke til kommentar
Da annbefaler jeg deg sterkt til og helle kjøpe en gasspistol xD

nei, vet du hva.... gass er noe dritt (min mening) fordi man alltid må ha gass (i noen tilfeller co2) liggende, og jeg har ingen "lokal" airsoft butikk.. og jeg gidder ikke og bestille fra internett annenhver uke (ikke sikker på dette, men jeg skyter ganske mye). det at jeg skyter minst 3-4 ganger i uka gjør også at jeg ikke vil ha AEG..

og om jeg så skulle kjøpt en gass pistol hadde det nok blitt en med co2 patroner, men da må jeg jo smøre alle beveglige deler hele tida..

Endret av CP-ape
Lenke til kommentar

Akkurat den kan diskuteres.

Tja, det kan vel det men.. Med det er ikke mye som slår en ptw med mye utstyr, blant annet rs ris osv.

Men det kommer selvsagt ann på hvilket våpen du liker, hater du m4 så er det jo ikke like "bra".

Men i forhold til ytelse/kvalitet og med tanke på hvor for du kan bytte mellom fullauto/semisniper.. Så er det hvertfall ikke mye som slår systema (hvis en ser bor i fra prisen da...)

Lenke til kommentar

nei, vet du hva.... gass er noe dritt (min mening) fordi man alltid må ha gass (i noen tilfeller co2) liggende, og jeg har ingen "lokal" airsoft butikk.. og jeg gidder ikke og bestille fra internett annenhver uke (ikke sikker på dette, men jeg skyter ganske mye). det at jeg skyter minst 3-4 ganger i uka gjør også at jeg ikke vil ha AEG..

og om jeg så skulle kjøpt en gass pistol hadde det nok blitt en med co2 patroner, men da må jeg jo smøre alle beveglige deler hele tida..

Det tar ikke mere enn 30-35 minutter og gå over to AEG jeg har mens jeg ser på tv. så en overhaling på gass skal ikke være vanskelig. i tilleg kan man kjøpe mere gass om gangen?

BTW, jeg skal ut og spchielle nuh!

Lenke til kommentar

Det tar ikke mere enn 30-35 minutter og gå over to AEG jeg har mens jeg ser på tv. så en overhaling på gass skal ikke være vanskelig. i tilleg kan man kjøpe mere gass om gangen?

BTW, jeg skal ut og spchielle nuh!

jeg tror det blir en AEG (m15a4 sportline) med lyddemper + litt stæsj... men anywayz, gidder noen og poste hvilke ting jeg trenger for vedlikehold av den AEG'en og hvor jeg skal smøre hva osv... vil at den skal holde så lenge som mulig vettu :p

edit: jeg skal også ut nå, så jeg kommer igjen litt senere... men jeg har ingen og spille med enda da.. de kjøper til neste måned elns..

Endret av CP-ape
Lenke til kommentar

Akkurat den kan diskuteres.

Tja, det kan vel det men.. Med det er ikke mye som slår en ptw med mye utstyr, blant annet rs ris osv.

Men det kommer selvsagt ann på hvilket våpen du liker, hater du m4 så er det jo ikke like "bra".

Men i forhold til ytelse/kvalitet og med tanke på hvor for du kan bytte mellom fullauto/semisniper.. Så er det hvertfall ikke mye som slår systema (hvis en ser bor i fra prisen da...)

Seff, hvis du vil bruke 20-30.000kr på å fikse opp PTWen din, så er den jo ideel.

Men kan ikke si jeg er så imponert over hva du får, rett ut av boksen.

Imo stygge markings på kroppen, kan jo seff byttes ut med RS hvis du har penger til det og hopupen var ikke særlig imponerende ved bruk av de svakere cylinderne (som kreves i de fleste SIBO/CQB spill utenom Vipers og andre "hardcore" klubber).

Legger man litt penger i en kul G&P eller G&G, så kan man få en ganske smoooth rifle, kanskje ikke helt på linje med en PTW men ikke langt unna.

Eneste store fordelen/ulempen jeg ser på en PTW, er at du fort kan bytte cylinder.

Men hey, det er nå bare min mening :new_woot:

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

kan hende at jeg har missa noe, men hvorfor bruker folk sånn 12-13000 på en systema softgun isteden for og kjøpe en classic army m15a4 m/ris og sette på granatkaster, acoq sikte, mange ekstra mags, lyddemper, cranestock osv... bare masse stæsj?? i mine øyne ville det vert mye bedre.. er det fordi de vil vise hvem som har "best" softgun eller hva er egentlig grunnen?.. vet jo at de har ganske høy skuddtakt, men for den prisen kunne man sikkert fått det jeg nevnte+ det man trenger for å "customizen" til å skyte like fort... :shrug::blink::huh::hmm:

Lenke til kommentar

Flere fordeler ved å kjøpe en PTW, du kan feks montere ekte våpendeler som kolbe, kropp, front ++

Noen som liker å ha det realistisk, sånn sett. Noe annet som også er genialt med PTWen, er at du kan skifte cylinder ganske fort. Dette er da med på å bestemme hvor høy/lav fps du får osv.

Denne skal visstnok ha kostet eieren $10.000 og mange timers slit.

http://www.darkdesires.dk/ptw3.jpg

Det som er kjipt, er at Systema visstnok er ganske dårlige til å høre på hva brukerne sier om PTWen, så som en heller crappy hopup osv.

Det kan jo skiftes, men kjipt å bruke enda mer penger på å optimere en såpass dyr rifle.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...