Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil jeg tape mye på å bruke en "konverter-adapter" til laderen jeg fikk med? Fikk med sånn to pins USA drit. Kan jo evt. klage eller kjøpe ny fra sandefjordpaintball eller noe, men kan jo også bare bruke en sånn adaptergreie om jeg ikke taper noe spenning på det eller noe sånt. :hmm:

Lenke til kommentar

Har en sånn ak selv, bare med fast trekolbe, veldig treffsikker, hop-upen er ok... veldig greit våpen!

Det med oppgraderingene vet jeg desverre ikke :S

edit: Den AK-en du snakker om Scarn bruker stangbatteri eller også kalt AK-batteri.

Fikk med liten plugg, regner med du får det samme?

Endret av Douchbag
Lenke til kommentar

Mulig, men spiller dere med svært kraftige våpen, siden det er behov for heldekkende maske? Vi spiller med passelig store vernebriller, og det går helt fint. Skal du spille i klubber organisert i NASF, finnes det lister over godkjente briller for softgun-spill, som er testet og som man vet skal tåle belastningene som oppstår under spill. En av disse brillene er Bollé Silium, som 4-5 i RAS bruker, som jeg har sett.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva som regnes som kraftige våpen jeg, men vi er en gjeng på en 5-6 stykker som skal spille litt forskjellige typer spill på et avgrenset område, og alle har sportline-lignende billig våpen. Går disse under kategorien kraftige? Tror fpsen på disse ligger mellom 300 og 350.

De andre har allerede maske som de har bestilt, eller siden de har spilt paintball før. Men jeg har ikke det, og må derfor ta stillng til dette. Men helst har jeg lyst på slik maske jeg også, mest på grunn av tennene og brusken i ørene.. :)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva som regnes som kraftige våpen jeg, men vi er en gjeng på en 5-6 stykker som skal spille litt forskjellige typer spill på et avgrenset område, og alle har sportline-lignende billig våpen. Går disse under kategorien kraftige? Tror fpsen på disse ligger mellom 300 og 350.

De andre har allerede maske som de har bestilt, eller siden de har spilt paintball før. Men jeg har ikke det, og må derfor ta stillng til dette. Men helst har jeg lyst på slik maske jeg også, mest på grunn av tennene og brusken i ørene.. :)

Nei, det er forholdsvis svake våpen. Men tennene kan ryke lett uansett, så tror jeg hadde kjøpt en maske hvis jeg var deg siden de andre har kjøpt det.

Men vær obs på at det kan bli vanskelig å sikte med en maske, du bør helst ha rødpunkt med høy montasje.

Lenke til kommentar

Med slike våpen er det ikke nødvendig med heldekkende maske, men kan være greit om det er det du faktisk ønsker. Men treff mot ansikt er vanligvis ikke vondt, med mindre du blir skutt på nært hold, noe det finnes regler for i organisert spill. Du kan liksom ikke stille deg en halv meter fra en person og fyre av en salve i ansiktet hans. Dessuten spiller vi fair og vi spiller realistisk, altså driver vi ikke med hardball.

Tannbeskyttelse derimot, kunne vært greit å ha. I går var jeg på spill på nytt område, og en sniper glemte sikkerhetsavstanden og skjøt etter meg på cirka 10-20 meters avstand, med et våpen som krever minst 20 meter, helst oppimot 30. Jeg hadde kommet bort fra laget mitt, og gikk solo. Jeg snek meg, og trodde ingen så eller hørte meg, men da jeg tråkket på en grein, kom det korte sekunder etter, en suselyd, etterfulgt av lyden av en kule som smalt i treet på siden av meg. Jeg kastet meg på bakken og kom meg unna. Men hadde sniperen truffet meg i tennene, er det stor sannsynlighet at tennene kunne blitt skadet. Så jeg kunne nok trenge tannbeskyttelse. Hvor får man tak i dette? Kan man gå i en sportsbutikk f.eks?

Lenke til kommentar

Tenker jeg stikker til XXL en dag og ser... De har nok tannbeskyttelse der de har utstyr til kampsport. Har lest litt om folk som blant annet har vært på Operation Pinky og fått skutt ut tenner, og som har måttet betale 6-7000 kr for å få reparert skaden. Den skaden jeg bruker som eksempel her, så jeg på den tråden du linket til :p

Lenke til kommentar

Syns jeg så at det var nylige poster helt bakerst i tråden på det forumet, og han sa at han bare kom til å bestille nye dersom han gikk tom, så hvis du sender PM, så får du sikkert av han! ;)

Er det forresten noen som vet forskjellen på Jing Gong og ASG sin G36c?

Lenke til kommentar

Har en Kalasnhikov spetnaz. Det er en ak47 bare svart og litt liten type. batteri dreven

Har også en gass pistol, husker ikke va den heter.... har også en desert eagle på fjær... kraftigeste fjærpistolen som finnes vil jeg påstå. har gått en del penger i gass og kuler :) Er vell 20 stk som har hevet seg på dette i løpet av sommeren. Det er ganske mye til å bu i ei så lita bygd. Er skikkelig kos å spille :p Må være extra forsiktig for jeg er bare 16.

Lenke til kommentar
Syns jeg så at det var nylige poster helt bakerst i tråden på det forumet, og han sa at han bare kom til å bestille nye dersom han gikk tom, så hvis du sender PM, så får du sikkert av han! ;)

Er det forresten noen som vet forskjellen på Jing Gong og ASG sin G36c?

En kamerat av meg kjøpte ASG sin G36C, og han er visstnok veldig fornøyd. Men det som var negativt, var at han ikke fikk bruke det i spill med full-auto, da det gikk over grensen for FPS, altså 350fps. Han måtte ha sikkerhetsavstand og fikk kun skyte med semi-auto.

Min Classic Army Sportline M15A4 fungerer veldig bra sålangt. God å holde, god å skyte med, og god vekt. Reima er bad, men ellers er alt fint

Endret av Galexon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...