Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde tenkt til å ha en billig m14 før jeg kjøpte l96, men magasina skal vist være billigplast.. l96 er halve magasinet metall.

Gjeld det begge produsentane då?

Edit: Og at magasinet er billigplast er vel ikkje det verste? Alt av innmaten på UTG sin M14 er jo metall.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Jeg holdt på en M14 i butikken til Game-on, da jeg ikke var sikker på valget mitt enda. Våpenet føles utrolig godt i hendene, ingen tvil. Og magasinene skal holde mål de, om så de var av plast. Game-on er veldig hjelpsomme overfor kunder med problemer.

EDIT: I dag kjøpte jeg Classic Army Sportline M15A4-pakken fra Game-on. Å holde i og slikt, virker det som svært god kvalitet, som man kan forvente seg fra Classic Army. Batteriet ligger på lading, så har ikke fått testa det enda :-) Det får jeg gjøre i kveld

Endret av Galexon
Lenke til kommentar
Okay, har tidligere posta om TM M9 som ikke har funka så veldig bra fordi gassen slippes ut av magasinet med en gang osv. Nå etter litt research og utforsking har jeg funnet ut hvorfor. Den lille tappen som slipper gass ut av magasinet funker ikke skikkelig og går ikke tilbake når det blir skutt og blir derfor stående på gassreleasen og holder denne inne så all gassen poffer ut på ett skudd.

Grunnen til dette er at den mekanismen som er mellom avtrekkeren og systemet bak i skaftet (unnskyld dårlige ord og uttrykk, men er litt noob, dere skjønner forhåpentligvis hva jeg mener) er for dårlig. Den fjæra som skal være og holde denne oppe var for dårlig og spratt for sikkerhets skyld ut når jeg var litt uoppmerksom da jeg åpna opp greia. SÅ, here's the thing. Når jeg holder denne greia ganske hardt oppe med tommelen samtidig som jeg trekker av ser jeg at mekanismen med denne tappen funker som den skal, det eneste problemet er denne fjæra som er borte. Brukte først en pennefjær, og da funka det liek én gang som det skulle så streika det igjen. Har også prøvd med en nøkkelring som jeg bøyde ut og mekka på plass men denne ble for sterk, så mekanismen smatt ikke tilbake på plass igjen, dessuten funka ikke den tappen heller da. :(

Så det jeg trenger er en greie jeg kan lage en slik fjær ut av, som er såpass sterk at den vil holde oppe den greia med såpass stor kraft at det funker, men samtidig såpass bøyelig at den kan smette tilbake på plass igjen. Noen tips til hva jeg kan bruke eller gjøre annerledes?

Regner med at det var litt uklart, så slenger ved bilde av hva jeg mener for noe jeg. :) Det skal altså være en fjær som holder opp den greia der, men samtidig må den smette ned og tilbake for å funke. Tricky. :hmm:

Edit: Blei et veldig svært bilde, obs obs..

Ingen forslag?

Gratulerer til posten, som bruker nesten like lang tid på å få en pakke fra Oslo til Tønsberg (litt over en time med bil) som Hong Kong post bruker på å få en pakke fra Hong Kong til Oslo. For noen idioter. Hvis den ikke kommer i morgen heller klikker jeg.

Lenke til kommentar

Nei den gikk faktisk gjennom tollen på halvannen time på morgenen, så ble den videresendt til mottaker klokka 9. Dette var vel i går, først i dag klokka 15.00 kom den hit, men da kom den til omlastingssentralen i Stokke som er 15min unna. Og der ligger den nå. Synes det er for dårlig å ikke klare å få en jævla pakke til et sted som er en time unna i løpet av to hele dager altså. Greit nok at den ikke kom på dagen i går, men den burde nå ha klart å vært på postkontoret i dag spør du meg. Nå har de sikkert tatt seg helga også, er ikke så jævla sjokk i hvertfall. Men, utålmodigheten min som snakker. :p

Edit: Hvor kan jeg finne akkurat den lille fjæra da? :hmm: Dessuten har jeg på følelsen av at det ikke funker da det jo ikke funka i utgangspunktet og jeg trenger en såpass kraftig fjær nå. Tror kanskje ejg har en annen løsning da, får se om det funker.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Da var endelig min AGM HK416 i hus. Men når jeg skulle sette inn batteriet så var jo ledninga inni hel løs. =/ Så ut som den var kuttet rett av bare. Slik skal det vel ikke være? Er vel ikke noe problem å få fiksa det, men da må jeg få tatt av hele "stocken", men det finner jeg ikke ut hvordan jeg gjør. Noen som veit?

Lenke til kommentar

FIkk det til etter litt mekking og drit. Tror ikke jeg orker å klager, tror den skal funke nå. Bare så jævla fint jeg får med lader som har to sånne kontakter og ikke passer her i veggen. Har en sånn koverter, men den funka dårlig. Helvete heller da, skal ikke være lett.

Edit: Ojj, sorry for trippel.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Må si jeg er skikkelig fornøyd med min Classic Army M15 Sportline :-) Dritdeilig lyd, veldig god å holde i, og kvaliteten virker veldig bra! Har ikke fått skutt "skarpt" enda, da jeg bor midt i et byggefelt, men det skal jeg gjøre i morgen, forhåpentligvis. Skjøt forresten i veggen hos en kamerat i går, og det smalt skikkelig i trefjøla der jeg traff. Det er kraft i det! Med ekstra magasiner og gode GoldFire 0.20 grams kuler, er jeg klar til neste klubb-spill :)

Lenke til kommentar
Finst det ei softguns side aka dealextreme? Altså gratis frakt.
http://www.ebaybanned.com har fri shipping/frakt, resulterer gjerne litt dyrere enn enkelte andre butikker i utlandet, mest cloner, men både D-boys og Cyma holder standard i nyere tider :p

Btw, tenkt å bestille fra www.rsov.com dette er jo da fra Hong Kong, noen som vet hvor mye en pakka på 12-13 kg kan koste å shippe? :o

Lenke til kommentar

Hva slags briller/masker bruker dere? Jeg prøvde en paintball maske, men da ble det vanskelig å sikte. Finnes det noen små masker som denne, men som har briller og ikke slik "myggnetting"? Tenkte kanskje at det eventuelt ville gå greit å kjøpe en slik maske for så å bruke briller sammen med den (f.eks slike).

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...