Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, har tidligere posta om TM M9 som ikke har funka så veldig bra fordi gassen slippes ut av magasinet med en gang osv. Nå etter litt research og utforsking har jeg funnet ut hvorfor. Den lille tappen som slipper gass ut av magasinet funker ikke skikkelig og går ikke tilbake når det blir skutt og blir derfor stående på gassreleasen og holder denne inne så all gassen poffer ut på ett skudd.

Grunnen til dette er at den mekanismen som er mellom avtrekkeren og systemet bak i skaftet (unnskyld dårlige ord og uttrykk, men er litt noob, dere skjønner forhåpentligvis hva jeg mener) er for dårlig. Den fjæra som skal være og holde denne oppe var for dårlig og spratt for sikkerhets skyld ut når jeg var litt uoppmerksom da jeg åpna opp greia. SÅ, here's the thing. Når jeg holder denne greia ganske hardt oppe med tommelen samtidig som jeg trekker av ser jeg at mekanismen med denne tappen funker som den skal, det eneste problemet er denne fjæra som er borte. Brukte først en pennefjær, og da funka det liek én gang som det skulle så streika det igjen. Har også prøvd med en nøkkelring som jeg bøyde ut og mekka på plass men denne ble for sterk, så mekanismen smatt ikke tilbake på plass igjen, dessuten funka ikke den tappen heller da. :(

Så det jeg trenger er en greie jeg kan lage en slik fjær ut av, som er såpass sterk at den vil holde oppe den greia med såpass stor kraft at det funker, men samtidig såpass bøyelig at den kan smette tilbake på plass igjen. Noen tips til hva jeg kan bruke eller gjøre annerledes?

Regner med at det var litt uklart, så slenger ved bilde av hva jeg mener for noe jeg. :) Det skal altså være en fjær som holder opp den greia der, men samtidig må den smette ned og tilbake for å funke. Tricky. :hmm:

Edit: Blei et veldig svært bilde, obs obs..

post-62290-1235407675_thumb.jpg

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Jeg antar den er lik G&G sin SOPMOD stock som jeg har,

og den er justerbar mellom 21 og 25 cm i lengde målt fra bodyen på våpenet.

Jeg fikk svar fra RWA om at den var, akkurat som du sa, 25 cm på det lengste. Dette er egentlig 5 cm for kort, men jeg tror jeg skal klare bygge ut buttplate-en, om nødvendig.

dicktator, dette var synd. Får jeg spørre hva du hadde bestilt?

Red.: Eh, hvorfor står det 22LR (.22 Long Range) på lyddemperen til en .45 cal? :huh:

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

*Favoritter*

Når det er sagt, jeg er i startfasen av å begynne med airsoft selv. Er på "opptak" til Rogaland Airsoft (Vi må ha vært med 5 prøvespill før vi får bli medlem av NASF). Jeg har kjøpt uniform og greier, men ikke våpen (kjøpes på fredag, når lønna kommer). Skal begynne med et billig starter-kit av våpen, og tenker på Classic Army Sportline M15A4. Er mange som ikke liker Sportline-serien, men som sagt, skal være et billig begynner-våpen. Med tiden kommer jeg nok til å bestille kinavåpen.

Rogaland Airsoft driver ikke med hardball, men MILSIM. MILSIM er så utrolig spennende og gøy! Er noen i klubben som har vært i forsvaret, så vi går etter virkelige og gjeldende taktikker, og alle spiller med realistiske militærklær og effekter. Vi spiller "norsk" mot alt som ikke er norsk, for det meste.

Ellers har jeg et par sider dere bør sjekke, dere som driver med MILSIM, eller ønsker en militæruniform til annet form for softgun-spill:

Game-on (våpen, utstyr, uniformer osv.)

Miltrad - Navnemerker til uniform (har selv, svært god kvalitet)

Lenke til kommentar

Fin tråd :) Driver sjølv med litt softgun, men tenker å selge utstyret mitt for å gå opp i kvalitet. Evt. over til paintball. Kva slags merke bør eg gå for? Veit Classic Army er bra, det samme gjeld Marui. Det eg lurer på er kva slags våpen til 2000kr gjev mest for pengane? Då tenker eg på elektriske gevær. Har kanskje litt lyst å vere "sniper-duden" og.

Takkar for svar :)

Lenke til kommentar
Fin tråd :) Driver sjølv med litt softgun, men tenker å selge utstyret mitt for å gå opp i kvalitet. Evt. over til paintball. Kva slags merke bør eg gå for? Veit Classic Army er bra, det samme gjeld Marui. Det eg lurer på er kva slags våpen til 2000kr gjev mest for pengane? Då tenker eg på elektriske gevær. Har kanskje litt lyst å vere "sniper-duden" og.

Takkar for svar :)

Du får faktisk ganske gode våpen som ikke er Tokio Mauri eller Classic Army også, disse såkalte kinakopiene. Jing Gong er bare et eksempel på dette. Du får for eksempel en AG3, nært identisk til den norskproduserte som forsvaret bruker, for rundt 550 NOK fra en asiatisk nettside, som jeg ikke helt husker navnet på. Dette våpenet er full-metal, og det følger med batteri og lader. FPS'en er på 350, altså rett på grensen til hva NASF opererer med (Høyere FPS er tillatt, men da med sikkerhetsavstand og begrensninger innen bruk av full-auto/semi-auto).

Lenke til kommentar

Full-metal. Eg og har eit full metal våpen - utapå. Denne gangen vil eg ha eit elektrisk våpen som har kvalitet på innsida :)

Edit: Har dykk nokre gode softguns sider? Har kjøpt ein del frå kims.nu, har vore innom Wasteland og softguns.no. Kva for ei side er din favoritt?

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Full-metal. Eg og har eit full metal våpen - utapå. Denne gangen vil eg ha eit elektrisk våpen som har kvalitet på innsida :)

Edit: Har dykk nokre gode softguns sider? Har kjøpt ein del frå kims.nu, har vore innom Wasteland og softguns.no. Kva for ei side er din favoritt?

Min favoritt er Game-on ! Ufattelig bra kundeservice, rask levering, bra utvalg og gode priser. Jeg knakk den utfoldbare stokken til min AK-47 springer, og da jeg kom tilbake med den, ville de nesten ikke se på den, de sa bare "hvis det er flere i hylla, tar du deg en ny". Nothing more to it. Jeg så selv at stokken brakk pga defekt stokk i utgangspunktet, men det visste ikke de da de gav meg ny. Ingenting negativt å si om kundeservice'en der nei

BTW: Den AG3'en jeg snakka om, var tydeligvis full-metal utapå og på innsia :) Metall tvers gjennom. Selvsagt er noen få deler ikke-metall, men det er vanskelig å få lagt softgun i 100% metall, og det er heller ingen vits i det :p

Endret av Galexon
Lenke til kommentar
Fin tråd :) Driver sjølv med litt softgun, men tenker å selge utstyret mitt for å gå opp i kvalitet. Evt. over til paintball

Ditcher du airsoft for paintball er du ænn varsjk ækt forædærhr...

Og husk, det er i airsoft hvor elitesoldatene briljerer! :!:

Jepp, er airsoft som er tingen :) Paintball er bare søl, og dessuten må du jo drive og fylle luft/gass hele tida:P Airsoft er så mye mer realistisk, og enklere. Jeg sier som Rema 1000; "Det enkleste er ofte det beste!"

Lenke til kommentar

vil ikke si hvem som er best, det har md smak å gjøre.

jeg personlig liker paintball best siden det er vanskeligere å jukse og det er mer balansert siden mange bruker de samme markørene og det er litt mer fart og spenning så lenge du spiller speedball og ikke skog.

det er vanskelig å sammenligne siden onklig paintball er speedball. airsoft er jævli morro det au, men ikkeno får opp adrenaline mitt så bra som paintball.

og airsoft er ikke nødvendig billigere enn paintball.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...